چاکرای ریشه کجاست؟ (راه‌ های باز کردن و پاکسازی چاکرای ریشه)

پاکسازی چاکرای ریشه
4.1
(24)

چاکراها نقاطی بسیار مهم و حیاتی هستند که مرکز ورود انرژی حیات به درون بدن می‌باشند. در کل بدن انسان دارای 7 چاکرای اصلی است که هر کدام باعث ایجاد هماهنگی و تعادل در نواحی مخصوصی خواهند شد. اما برای آنکه این تعادل و هماهنگی‌ها صورت گیرد، تمامی چاکراها باید باز و تقویت شوند. بسته بودن این نقاط حیاتی در بدن باعث بروز رفتارهای ناشایستی مانند: ترس، حسادت، ناامیدی، یأس، قضاوت‌های اشتباه، افکار منفی و .. می‌شوند. به همین دلیل باید با انجام کارهایی چاکراها را باز و تقویت کنید.

یکی از این نقاط چاکرای ریشه است که باید قبل از دیگر نقاط فعالسازی شود. زیرا این نقطه اولین چاکرا در بدن است که در صورت تعادل به رنگ قرمز است. حال سوال اینجاست، چاکرای ریشه کجاست؟ چگونه فعال می‌شود و برای تقویت آن باید چکار کرد؟ با ما همراه باشید نحوه باز کردن چاکرای ریشه را برای شما عزیزان معرفی کنیم. ما در این مقاله قصد داریم راه‌های فعالسازی و پاکسازی چاکرای ریشه و هر آنچه که باید درباره این نقطه حیاتی بدانید را شرح دهیم.

چاکرای ریشه کجاست؟

چاکرای ریشه که نام دیگر آن مولادهارا یا آدرا است، اولین چاکرا در بدن انسان به شمار می‌رود. این نقطه در بخش انتهایی استخوان دنبالچه و انتهای ستون فقرات (آخرین مهره ستون فقرات) قرار دارد. این نقطه مهم‌ترین چاکرا در بدن است که در صورت به تعادل رسیدن قدرت تصمیم‌گیری را بالا می‌برد و باعث افزایش تعادل و پایداری در زندگی خواهد شد. از دیگر توانایی‌هایی که در صورت به تعادل رسیدن چاکرای ریشه بدست خواهید آورد می‌توان به افزایش توانایی‌های درونی، افزایش قدرت استخوان‌ها، خوش خلق و تعادل در خلق، افزایش شجاعت و جسارات در امورات مختلف، رسیدن به رشد و پیشرفت مالی، ایجاد تعادل و هماهنگی بین شما و نیروهای کیهانی، رسیدن به آرامش و دوری از استرس، افزایش سطح انرژی بدن و شاد و پرنشاط بودن اشاره کرد. همچنین ستون فقرات، استخوان‌های بدن، دندان‌ها، کلیه‌ها و خون از اندام‌های مرتبط با این چاکرا هستند.

اما زمانی که این چاکرا از تعادل خارج شود مشکلاتی نظیر ترس، استرس، اضطراب، درد در مفاصل، کمر و پاها، اضافه وزن، فشار خون بالا، خشم و عصبانیت، عدم اعتماد به دیگران، احساس عدم امنیت و لذت نبردن از زندگی به وجود خواهد آمد. از جمله بیماری‌های مرتبط با عدم تعادل در این چاکرا نیز می‌توان به ضعف سیستم ایمنی بدن، سرطان روده بزرگ، بیماری پروستات، التهاب بواسیر، بیماری مثانه، ضعف کلیه، سفتی کمر و آلرژی اشاره کرد.

اما چگونه چاکرای ریشه را فعال کنیم؟ برای فعالسازی و پاکسازی این چاکرا روش‌های مختلفی وجود دارد. ما بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل‌ها را جهت تقویت چاکرای ریشه برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

پیشنهاد می شود مقاله فعال سازی چاکرای کف دست را مطالعه کنید.

چاکرای ریشه کجاست

  اریال یوگا چیست؟ + 20 تا از فواید ورزش اریال یوگا با پارچه

پاکسازی چاکرای ریشه

اولین قدم برای پاکسازی چاکرای ریشه، داشتن تغذیه‌ای سالم و پیاده‌روی کردن است. اگر شرایط پیاده‌روی با پای برهنه را دارید، این نوع ورزش کردن برای باز کردن چاکرای ریشه بسیار مناسب‌تر است. علاوه بر این ورزش، باغبانی کردن، رقصیدن، تمرینات کششی و مقاومتی نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که بدون هزینه می‌توانید چاکرای ریشه خود را تقویت کنید. در کنار این تمرینات میوه‌ها و خوراکی‌های قرمز رنگ بخورید. میوه‌هایی مانند: گیلاس، توت فرنگی، سیب قرمز، گوجه فرنگی، انار، تمشک و … سبزیجات ریشه‌دار از جمله خوراکی‌های مفید برای فعالسازی این چاکرا محسوب می‌شوند. پوشیدن لباس‌های قرمز نیز به شما در تقویت چاکرای ریشه کمک خواهد کرد. در ادامه روش‌های مختلف برای پاکسازی و فعال کردن چاکرای ریشه ارائه می‌دهیم.پیشنهاد می شود مقاله چشم سوم چیست را مطالعه کنید.

  • گوش کردن به موسیقی طبیعت

برای چاکرای ریشه گوش دادن به صداهایی مانند رعد یا آواز گلوی دیدگریدو که یک ساز بومی استرالیایی است، توصیه می‌شود. همچنین بیان شعار «LLLLLLLAAAAAAAAMMMMMM» به صورت کشیده با این چاکرا مطابقت بالایی دارد. با این کارها می‌توانید به روش امواج صوتی به صورت متناوب چاکرای ریشه را فعال کنید.پیشنهاد می شود مقاله حرکت درخت یوگا را مطالعه کنید.

  • اتصال پاهای‌ تان با طبیعت

تفریح و گردش در طبیعت و پیاده‌روی با پای برهنه که قبل‌تر هم اشاره شد، باعث افزایش سطح انرژی شما خواهد شد و چاکرای ریشه را تقویت می‌کند. پیاده‌روی باید به صورت آگاهانه انجام گیرد. به این معنی که هر روز نیم ساعت پیاده‌روی با تمرکز بر روی تنفس و صدای پای خود داشته باشید. هنگام پیاده‌روی اصلا نباید حواستان به اطراف پرت شود. کاملا بر روی خود متمرکز باشید.

  • تمرین کنترل ذهن 30 ثانیه

این تمرین بدین صورت است که باید لحظاتی را دست از فعالیت کشیده و تنها بر روی دم و بازدم خود تمرکز کنید. این تمرین حتی در ورزش‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن به وفور انجام می‌شود. بنابراین انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن برای فعالسازی و تقویت چاکرای ریشه به شدت مفید است.پیشنهاد می شود مقاله حرکات یوگا برای درمان پروستات را مطالعه کنید.

تقویت چاکرای ریشه

  درمان فشار خون با یوگا + حرکات یوگا برای فشار خون بالا
  • استفاده از جملات تاکیدی یا مانترا

جملات تاکیدی یا مانترا عباراتی مثبت هستند که به منظور تغییر الگوهای تفکری غلط استفاده می‌شوند. از جمله این جملات می‌توان به «من ثابت قدم هستم»، «من اعتماد به نفس بالایی دارم»، «من قوی و متمرکز هستم» و … اشاره کرد. برای باز کردن چاکرای ریشه نیز می‌توانید از جملاتی مانند: «من فرستنده و گیرنده انرژی‌های نورانی و مثبت هستم»، « من در آرامش کامل هستم» و … استفاده کنید.پیشنهاد می شود مقاله بهترین کلاس یوگا در تهران را مطالعه کنید.

  •  مراقبه و یوگا

مراقبه کردن و انجام تمریناتی مانند: حالت عقاب، کوه، سگ با صورت رو به پایین، حالت خم به جلو و حالت درخت پاهای باز در ورزش یوگا بهترین راه‌حل‌ها برای متعادل سازی چاکرای ریشه محسوب می‌شوند.

پیشنهاد می شود مقاله فعال سازی چاکراهای بدن را مطالعه کنید.

  • دوش گرفتن

حمام کردن باعث تقویت و فعال شدن چاکرای ریشه می‌شود. به همین دلیل استحمام هر چند روز یکبار را در برنامه خود قرار دهید. اما تفاوت این حمام با دوش گرفتن‌های معمولی آن است که باید هنگام استحمام آگاهی‌تان را نسبت به جسم خود افزایش دهید. پیشنهاد می شود مقاله یوگا قدرتی را مطالعه کنید.

  • سنگ درمانی

برخی سنگ‌ها قدرت‌هایی دارند که می‌توانند انرژی‌ های منفی را از انسان دور کنند. مثل سنگ فیروزه که به عنوان چشم زخم از آن استفاده می‌شود. برای پاکسازی چاکرای ریشه نیز سنگ‌هایی مانند: هماتیت، ابسیدیان، کارلین قرمز، گارنت، رودوکروزیت، جاسپر قرمز، یاقوت، سنگ خون، عقیق سیاه و کوارتز دودی مناسب هستند. بنابراین کافیست یکی از این سنگ‌ها را در قسمت تحتانی شکم خود قرار دهید.

  یوگا تراپی چیست؟ تاثیر یوگا درمانی بر بیماری های ذهنی و جسمی

جمع بندی

چاکرای ریشه در واقع انرژی پایه و اساس همه چیز در کره زمین است که حتما باید در تعادل کامل باشد. در این مقاله مشکلاتی که در صورت عدم فعال بودن این چاکرا در بدن انسان پیش می‌آید را بیان کردیم. بنابراین برای رهایی از چنین مشکلات و بیماری‌هایی کافیست تمرینات پاکسازی چاکرای ریشه را که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را مکرر انجام دهید.

برخی از سوالات رایج:

چاکرای ریشه در کجای بدن قرار دارد ؟

چاکرای ریشه که نام دیگر آن مولادهارا یا آدرا است، اولین چاکرا در بدن انسان به شمار می‌رود. این نقطه در بخش انتهایی استخوان دنبالچه و انتهای ستون فقرات (آخرین مهره ستون فقرات) قرار دارد.

روش پاکسازی چاکرای ریشه چیست ؟

گوش کردن به موسیقی طبیعت / اتصال پاهای‌ تان با طبیعت / تمرین کنترل ذهن 30 ثانیه / استفاده از جملات تاکیدی یا مانترا / مراقبه و یوگا / دوش گرفتن / سنگ درمانی

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟