چگونگی فعال‌ سازی چاکرای کف دست (۵ راه تقویت چاکرای کف دست)

4.3
(13)

همیشه انرژی را توانایی انجام کار تعریف کرده‌اند. در بدن ما هم همین‌طور است. انرژی جریان دارد و به ما نیرو می‌بخشد. اما نه به صورت فیزیکی که قابل دیدن باشد بلکه در کالبد غیر جسمانی‌مان. به عقیده هندو‌ها انسان هفت کالبد دارد که فقط یکی از آن‌ها جسمانی است. در کالبد‌های روحانی، رشته‌هایی مانند رگ‌های خونی در همه قسمت‌ها پراکنده‌اند که سرشاخه اصلی آن‌ها روی قسمت نخاع است. این رشته‌ها حامل انرژی‌اند و انرژی کیهانی را به همه قسمت‌های بدن انتقال می‌دهند. به منافذی که انرژی را بین بدن ما و محیط اطراف رد و بدل می‌کنند چاکرا گویند. چاکرا‌ها به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند. چاکرای کف دست یکی از چاکرا‌های فرعی و با اهمیت است. امروزه چگونگی فعال‌ سازی چاکرای کف دست به موضوعی مهم تبدیل شده‌‎است.

چاکرای کف دست

چاکرای کف دست

چاکرای کف دست فرعی است اما این به معنای کم اهمیت بودنش نیست. بلکه این چاکرا بسیار مهم و قدرتمند است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دست ما محل قرارگیری چندین چاکرا از سرانگشتان تا کف دست است که مهم‌ترین این چاکرا‌ها، چاکرایی است که در کف هر دو دست ما وجود دارد. اندازه این چاکرا‌ها بین چهار تا شش سانتی‌متر است. چاکرای کف دست، در مقایسه با ریزچاکرا‌ها، نسبتاً بزرگ است. اما نسبت به چاکرا‌های اصلی، چاکرایی کوچک است. این چاکرا می‌تواند به نسبت فعالیت، بزرگ یا کوچک شود.

پیشنهاد می شود مقاله چاکرا درمانی چیست را مطالعه کنید.

  آموزش حرکت کلاغ در یوگا + فواید حرکات باکاسانا در یوگا

چگونه چاکرای کف دست را فعال کنیم

دنیای امروز دنیای روابط است و شاید مهم‌ترین هدف برای فعال‌ سازی چاکرای کف دست بهبود ارتباط با دیگران و محیط اطراف باشد. راه‌های زیادی برای فعال‌ سازی چاکرای کف دست وجود دارد. اولین راه‌کار عبادت روزانه است. عبادت تأثیر بسیار زیادی در فعال کردن چاکرا‌ها و دریافت انرژی مثبت از کیهان دارد. اگر اهل ورزش هستید می‌توانید از ورزش‌هایی مثل یوگا، تایچی یا چیکونگ کمک بگیرید. یکی دیگر از راه‌های پیش رؤیتان لمس اجسام داری برآمدگی است. منظور از برآمدگی، برجستگی یا فرورفته‌گی‌های ظریف است. چیزی شبیه به یک متن با خط بریل (خط مخصوص نابینایان) یا سکه‌. لمس پر پرندگان هم به شما کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از تکنیک‌های فعال سازی چاکرای کف دست ، مدیتیشن است. در این تکنیک سطح انرژی بدن بالا به طور عمومی بالا می‌رود. انجام فعالیت‌های هنری نیز یکی از راه‌های پیش رؤیتان است. منظورمان هنر‌هایی است که با حس لامسه سروکار دارند. مثل نوازندگی، مجسمه‌سازی و….

پیشنهاد می شود مقاله چاکرای ریشه کجاست را مطالعه کنید.

باز شدن چاکرای کف دست

کاربرد چاکرای کف دست

حس لامسه یکی از حواس پنجگانه است که به کمک دست‌هایمان به وجود می‌آید. یعنی ما با لمس اشیا و محیط اطرافمان خواسته یا ناخواسته به تبادل انرژی با آن‌ها پرداخته‌ایم. شاید شنیده باشید که چاکرای کف دست چپ وظیفه دریافت و چاکرای دست راست وظیفه انتقال انرژی را برعهده دارد اما بعضی می‌گویند اگر چپ دست هستید، چاکرای دست چپ شما انرژی را به اطراف انتقال می‌دهد.

از طرفی دست دادن در دیدار‌های حضوری یکی از اصول آداب معاشرت به حساب می‌آید. با این حساب با وجود چاکرای کف دست حتماً احساس و انرژی خودتان را به طرف مقابل انتقال می‌دهید یا از طرف مقابل دریافت می‌کنید. بنابراین اگر دوست دارید که ارتباطی مثبت و مؤثر را با دیگران داشته باشید حتماً فکری برای باز شدن چاکرای کف دست خود کنید!

پیشنهاد می شود مقاله فعال سازی چاکراهای بدن را مطالعه کنید.

  آموزش یوگا سلام بر خورشید (سیکل و فواید حرکت سلام بر خورشید)

باز شدن چاکرای کف دست

اگر چاکرا‌های شما باز باشند، انرژی آزادانه و صحیح در بدنتان می‌چرخد و بر سیستم غدد درون‌ریز و عصبی تأثیر می‌گذارد در نتیجه به سلامت بدنتان کمک می‌کند. افکار و احساسات منفی، سبک غلط زندگی و… می‌تواند بر جریان انرژی تأثیر بگذارد و باعث ایجاد بیماری شود. فقط یادتان باشد در باز شدن چاکرای دست اعتدال را رعایت کنید. بی‌قاعده باز شدن چاکرای کف دست می‌تواند به اندازه بسته شدن آن توازن انرژی را در بدنتان به هم بریزد. اگر خلاقید، ایده‌های جدید را با آغوش باز می‌پذیرید و توانایی یکسانی در دریافت و ارسال انرژی دارید، چاکرای کف دستتان به اندازه باز است. اما اگر بیمارید و به درمان اعتقادی ندارید، در نظر اطرافیان فردی خسیس هستید یا اینکه دوست ندارید از دیگران کمک بگیرید، فکری برای باز و فعال کردن چاکرای کف دستتان کنید. از سوی دیگر خارش کف دست و پوست پوسته شدن آن، ولخرجی کردن و کش دادن موضوعات از علائم بیش فعال بودن چاکرای کف دست است.

تقویت چاکرای کف دست

دست‌هایتان را رو به آسمان بگیرید و از خداوند تشکر کنید. در این حالت آگاهانه نور و انرژی مثبت را از چاکرای دستتان دریافت کرده و آن را تقویت می‌کنید. ذهنتان را از افکار منفی پاک کرده و به خدا توکل کنید. با طبیعت دوست باشید. به کوه و جنگل و دشت بروید. شاخ و برگ گیاهان را لمس کنید و تا دلتان می‌خواهد خاک‌بازی کنید. چشمان‌تان را ببندید و به صدای طبیعت گوش کنید. این کار‌ها علاوه بر تقویت حس لامسه و در نتیجه تقویت چاکرای کف دستتان، باعث دریافت انرژی پاک طبیعت خواهد شد.

یکی از راه‌های ساده ماساژ دادن انگشتان و کف دست‌ها و زدن ضربه‌های ریز و ملایم به آن‌ها است. با این حال می‌توانید تمرین نیروی مغناطیسی بین دو دست را هم امتحان کنید. در محلی آرام و ساکت چهار زانو نشسته و چشم‌هایتان را ببندید. دو دست خود را به یکدیگر ماساژ داده و آن‌ها را به فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر از هم قرار دهید.

بعد از چند بار تکرار کردن این کار، تمرکزتان را بین دو دست ببرید به طوری که نبض را در نوک انگشتان‌تان احساس کنید، حالا باید بتوانید نیروی مغناطیسی را بین دو دستتان حس کنید، حالا تمرکز کنید و این نیرو را به صورت یک گوی دایره‌ای ببینید و سعی کنید آن را از طریق کف دست‌ها وارد بدنتان کنید. برای تقویت چاکرای کف دست، این تمرین را روزی یک الی دو بار انجام دهید.

پیشنهاد می شود مقاله چاکرا چیست را مطالعه کنید.

تقویت چاکرای کف دست

  آموزش حرکات یوگا برای گردن درد، آرتروز و دیسک گردن (12 حرکت)

کلام آخر

در دنیای امروز آدم‌ها برای فرار از تنش‌های عصبی که زندگی ماشینی بر آن‌ها تحمیل می‌کند به انرژی کیهانی و کاینات پناهنده شده‌اند. گاهی افراط و تفریط در این موضوع باعث بروز مشکلاتی در زندگی آن‌ها شده‌است. توصیه ما به شما این است که اگر احساس می‌کنید در زندگی‌تان همه چیز روی روال است یعنی چاکرای بدن شما در تعادل قرار دارد بدون اینکه نیاز به فعالیت خاصی داشته باشید. پس به شیوه خود ادامه دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟