چگونگی فعال‌سازی چاکرا‌های بدن (۷ روش باز کردن چاکرا‌های بدن)

فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن
4.5
(36)

انسان‌ها علاوه بر اینکه یک جسم فیزیکی دارند، دارای یک مرکز نامرئی و نامحسوس برای دریافت انرژی از اطراف و درون بدن خود نیز هستند. در فلسفه مرتاض‌های هندی به این مراکز انرژی نامرئی که در بدن هر فردی وجود دارد چاکرا گفته می‌شود. هرگونه مشکل جسمی و عاطفی که در بدن وجود داشته باشد ممکن است منجر به بسته شدن یکی از چاکرا‌ها در بدن شود. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم یک راه همیشگی برای فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن پیدا کنید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونگی فعال‌سازی چاکرا‌های بدن

چگونگی فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن

اساساً انرژی با چشم سر قابل دیدن نیست و فقط افراد محدود و خاصی هستند که این توانایی را دارند تا انرژی و هاله نور اطراف انسان‌ها را مشاهده کنند. برای اینکه بدانید راه‌های ممکن برای فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن چیست به ۷ نکته مهم بعد توجه کنید. باز کردن چاکرا‌ها به عنوان مرکز اصلی و حیاتی بدن در امتداد ستون فقرات وجود دارد. این انرژی‌ها به صورت کاملاً مستمر در حال چرخش میان چاکرا‌ها و میدان انرژی انسانی هستند.

هر کدام از چاکرا‌های موجود در انسان با یکی از مراکز فیزیکی و غدد مخصوص در بدن ارتباط تنگاتنگ دارد. برخی از هندو‌ها اعتقاد دارند که بیش از هفت چاکرا در بدن انسان موجود است. به طور خلاصه می‌‎توان چاکرا‌ها را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:

• چاکرای تاج سر (غده هیپوفیز): که در بخش بالای سر وجود دارد، به رنگ بنفش است، منجر به خودآگاهی می‌‎شود و مربوط به معنویت است.
• چاکرای پیشانی یا چشم سوم (غده پینه آل یا غده کاجی): بین دو ابرو واقع است و رنگی بین آبی و بنفش دارد. مربوط به قوه ادراک، شهود و روشن بینی است.
• چاکرای گلو (غده تیروئید): بر روی حلق یا گردن واقع شده است. به رنگ آبی کم رنگ است. به نوعی مرکز ارتباط و الهامات محسوب می‌شود.
• چاکرای قلب(غده تیموس): بالای قلب و وسط جناغ سینه قرار گرفته و رنگی سبز دارد. مربوط به عشق و بخشندگی، شفا و دلسوزی است.
• چاکرای شبکه خورشیدی(جزایر لانگرهانس، غده‌های آدرنال یا غدد فوق کلیوی): چهار انگشت بالاتر از ناف قرار دارد و به رنگ زرد شناخته می‌شوند. مربوط به شخصیت، قدرت و حکمت هستند.
• چاکرای خاجی (بیضه و تخمدان): مربوط به دستگاه تناسلی و در محدوده پایین شکم است. به رنگ نارنجی است و مربوط به خلاقیت و تمایلات جنسی است.
• چاکرای ریشه (گناد‌ها، غدد فوق کلیوی): بین مقعد و دستگاه تناسلی قرار دارد. به رنگ قرمز است و مربوط به غریزه، بقا و ثبات است.

پیشنهاد می شود مقاله چاکرای ریشه کجاست را مطالعه کنید.

  آموزش حرکت درخت در یوگا (+ فواید حرکت وریکش آسانا در یوگا)

 

آموزش فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن

فعال‌سازی این هفت چاکرا نیازمند مدیتیشن و آرامش بسیار وسیع قلبی است. فعال کردن چاکرا‌ها تنها در یک اتاق یا جای ساکت اتفاق می‌افتد که به دور از هر گونه صدای طبیعی و مکان شلوغ باشد. باید راحت دراز بکشید یا بنشینید. حتماً حواستان باشد که تلفن را خاموش کنید و از خانواده که در اتاقی نزدیک به محل شما هستند درخواست کنید که در زمان مدیتیشن و باز کردن چاکرا‌های بدن، درب اتاق شما را نزنند و سکوت را رعایت کنند. در آموزش باز کردن چاکرا باید به این موضوع دقت کنید که نباید خیلی لباس‌های تنگ یا زبر به تن داشته باشید. پس از طی این فرایند باید چشمانتان را ببندید و روی بدنتان متمرکز کردید.

پیشنهاد می شود مقاله تست باز بودن چاکرا را مطالعه کنید.

باز کردن چاکرا‌ها

روش فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن

برا فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن باید به این موارد به صورت موردی توجه کنید:
• ابتدا چاکرا‌های بدن خود را بشناسید
• محل مناسبی را برای مدیتیشن انتخاب کنید
• آرام باشید
• از پایین به بالا چاکرا‌ها را طی کنید و بررسی کنید
• هر چاکراه را با گذر کردن دوباره و تمرکز بالا مجدداً شارژ کنید
• انرژی چاکرا ای مختلف بدن را همسو و متعادل کنید
• حالا به آرامش تمام به زندگی و کسب و کار روزمره خود باز گردید

پیشنهاد می شود مقاله ذهن آگاهی چیست را مطالعه کنید.

  آموزش حرکت کلاغ در یوگا + فواید حرکات باکاسانا در یوگا

اموزش باز کردن چاکر‌های بدن

اگر فکر می‌کنید که پیش از اینکه بتوانید به تنهایی مراحلی را که در بالا گفته شد طی کنید، نیاز به یک راهنما دارید ابتدا باید به سوراغ کلاس‌های مدیتیشن بروید. با آموزش مدیتیشن می‌توانید خیلی راحت نسبت به باز کردن چاکرا‌ها و فعال‌سازی هفت چاکرا اقدام کنید. خوب است بدانید که اگر هم که می‌خواهید به صورت اینترنتی اقدام به این کار بکنید بهتر است از منابع معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید تا خیالتان نسبت به نحوه انجام درست کار راحت باشد.

مرحله 1: ابتدا نیاز است که کاملاً راحت باشید. در واقع برای فعال کردن چاکرا‌ها باید یک جایی نسبتاً راحت و دنج پیدا کنید تا کسی مزاحمتان نشود. حالا باید صاف بنشینید تا کمرتان خم نشود و پا‌ها را به صورت ضربدری روی هم قرار بدهید. شانه‌هایتان را کمی شل کنید و دست‌ها را روی پایتان قرار بدهید. به این نوع نشستن حالت نیلوفری یا لوتوس می‌گویند.

البته شما می‌توانید در یکی از حالت‌های لوتوس نصفه یا لوتوس کامل قرار بگیرید. در حالت لوتوس کامل پای چپ روی ران پای راست قرار می‌گیرد و دست‌ها و انگشتان به صورت کاملاً باز روی دو سر زانو واقع می‌شوند. شانه‌ها ر‌ها شده و بدن احساس آرامش کامل می‌کند. این نکته را نباید فراموش کنید که حتماً باید طوری بنشینید که احساس راحتی بکنید و بتوانید برای مدت زمانی طولانی در این حالت قرار بگیرید. اگر فکر می‌کنید که این کار برایتان ممکن است سخت باشد، بهتر است از یک کوسن مخصوص مدیتیشن یا بالشت نرم استفاده کنید. البته خوب است حواستان هم باشد که پا‌هایتان به خواب نرود و بتوانید راحت‌تر کمر خود را صاف نگه دارید.

مرحله 2: حالا باید نفس عمیق بکشید. چشم‌هایتان را ببندید و عمل دم و بازدم را با آرامش و به صورت کاملاً عمیق انجام بدهید. سعی کنید روی نفس کشیدن خود تمرکز داشته باشید.

مرحله 3: روی چاکرا‌های بدن‌تان متمرکز شوید برای فعال‌ سازی چاکرا‌های بدن باید یک تصور ذهنی از یک مرکز انرژی یا نور را در خودتان ایجاد کنید. احساس کنید که این منبع نور در بدن شما در حال جریان است. همچنین باید هر کدام از چاکرا‌ها را بر اساس رنگ بشناسید و آن‌ها را در ذهن خود تجسم کنید. با رنگ قرمز شروع و تا رنگ بنفش ادامه دهید.

مرحله 4: برای هر چاکرا به اندازه کافی زمان اختصاص دهید. در این مرحله باید کاملاً حوصله به خرج بدهید و برای هر چاکرا یا منبع انرژی درونی خود به اندازه کافی زمان بگذارید تا انرژی به صورت مساوی در بدن‌تان به گردش در بیاید.

مرحله 5: کل مراحل مدیتیشن را در عمل ببینید و تجسم کنید. باید این تصور ذهنی را در خودتان به وجود بیاورید که سیستم چاکراه‌تان را لمس می‌کنید و به صورت یکپارچه و متمرکز به تأثیرات و تغییراتی که در بدن شما در حال اتفاق است باور بیاورید.

مرحله 6: با آرامش جلسه مدیتیشن خودتان را به انتها ببرید. حالا که به انتهای جلسه مدیتیشن خود رسیده‌اید کافیست که به آرامی چشم‌هایتان را باز کنید و احساسات و انرژی درونی‌تان را متوجه زندگی روزمره کنید.

پیشنهاد می شود مقاله چاکرا درمانی چیست را مطالعه کنید.

  آموزش حرکات یوگا برای گردن درد، آرتروز و دیسک گردن (12 حرکت)

فعال کردن چاکرا‌ها

نتیجه‌ گیری

همانطور که خواندید هر کدام از چاکرا‌های موجود در انسان با یکی از مراکز فیزیکی و غدد مخصوص در بدن ارتباط تنگاتنگ دارد. برخی از هندو‌ها اعتقاد دارند که بیش از هفت چاکرا در بدن انسان موجود است. در فلسفه مرتاض‌های هندی به این مراکز انرژی نامرئی که در بدن هر فردی وجود دارد چاکرا گفته می‌شود. هرگونه مشکل جسمی و عاطفی که در بدن وجود داشته باشد ممکن است منجر به بسته شدن یکی از چاکرا‌ها در بدن شود. فعال‌سازی این هفت چاکرا نیازمند مدیتیشن و آرامش بسیار وسیع قلبی است و برای آن باید مراحل بالا را طی کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم و امیدواریم نکاتی که در این مقاله بیان شد برای شما مفید بوده باشد.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟