چاکرا درمانی چیست و چگونه انجام می‌ شود؟ (۵ راه چاکرا درمانی)

چاکرا درمانی و چگونگی انجام آن
3.8
(10)

مفهوم چاکرا از مفاهیم مهمی است که امروزه تمام افراد با آن آشنا هستند. چاکرا‌ها بخش‌های بسیار مهمی در بدن هستند که به عنوان منبع انرژی شناخته می‌شوند. بسته شدن هرکدام از چاکرا‌ها می‌تواند مشکلاتی برای فرد به همراه داشته باشد. به همین دلیل اگر دچار مشکلات جسمی و روحی متعددی شدید می‌توانید از چاکرا درمانی برای باز کردن یا متعادل‌سازی چاکرا‌ها استفاده کنید. در ادامه به معرفی چاکرا درمانی و تکنیک‌های مهم در این زمینه می‌پردازیم.

چاکرا چیست؟

در آیین هندو به مرکز انرژی در بدن فرد چاکرا می‌گویند. این چاکرا‌ها در بدن تمام موجودات زنده و حتی گیاهان وجود دارند و به عنوان منبع‌های انرژی و شریان‌های حیات استفاده می‌شوند. هدف اصلی که از درک چاکرا‌ها وجود دارد این است که با آشنایی و پاکسازی آن‌ها می‌توانید نیرو‌های درونی خود را آزاد کرده و با انرژی زیاد، زندگی سرشار از شادی و فراوانی داشته باشید. انسان از انرژی ساخته شده و هرچه انرژی که از چاکرا‌ها دریافت می‌کند، مثبت‌تر باشد، انرژی مثبت‌تری نیز منتقل می‌کند. به این صورت تغییرات بسیار مثبتی در زندگی فرد به وجود می‌آید. به همین دلیل است که مثبت اندیشی فرد به چاکرا‌ها نیز مرتبط است.

تکنیک های چاکرا درمانی

چاکرا درمانی چیست؟

زمانی که چاکرا‌ها در بدن فرد مسدود شوند، مشکلات و درد و رنج زیادی برای فرد ایجاد می‌شود. بسته شدن آن‌ها اجازه دسترسی به هسته آن‌ها را صادر نمی‌کند. به همین دلیل چاکرا‌ها نمی‌توانند انرژی را به صورت درست به سمت بالا و پایین هسته تنظیم کرده و به درستی کار نمی‌کنند. علت اصلی بروز مشکلات، ناراحتی‌ها، نارضایتی، اعتیاد و بسیاری از رفتار‌های بد از بسته بودن چاکرا‌ها است. پیشنهاد می شود مقاله تست باز بودن چاکراهای بدن را مطالعه کنید.

چاکرا درمانی یا همان درمان کردن چاکرا‌ها به زندگی فرد روح و انرژی تازه‌ای می‌بخشد. چاکرا‌های بدن هر کدام شامل کلید‌های مهمی برای باز کردن نیرو‌های زندگی هستند، به همین دلیل چاکرا درمانی انرژی‌های مثبت را به مکان‌های جدیدی در بدن انتقال می‌دهد و حس زندگی و آزادی برای فرد ایجاد می‌کند. از مهم‌ترین فواید چاکرا درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  آموزش حرکت درخت در یوگا (+ فواید حرکت وریکش آسانا در یوگا)

فواید چاکرا درمانی

• ایجاد توازن در بدن، روح و ذهن
• مدیریت استرس، تسکین افسردگی و کنترل اضطراب
• کاهش درد و ناراحتی
• احساس شادی و آرامش درونی
• ایجاد ظرفیت بالا در فرد برای عشق ورزیدن
• از بین بردن الگو‌های رفتاری منفی
• ایجاد حرکت رو به جلو در زندگی

پیشنهاد می شود مقاله فعال سازی چاکراهای بدن را مطالعه کنید.

تکنیک چاکرا درمانی

معرفی تکنیک چاکرا درمانی

با توجه به توضیحات گفته شده درمان چاکرا‌ها و باز کردن آن‌ها به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. بهترین روش‌های چاکرا درمانی در ادامه معرفی شده‌اند.

  فواید و مزایای یوگا قدرتی (+ 12 نمونه حرکات یوگا قدرتی)

پاکسازی چاکرا‌ها با مدیتیشن

اولین و بهترین تکنیک چاکرا درمانی، مدیتیشن است. در این جا یکی از روش‌های مدیتیشن آورده شده که تمام افراد و همچنین افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. روشی بسیار ساده و راحت که می‌تواند چاکرا‌های بدن فرد را باز کند. در یک محیط ساکت و آرام بنشینید، سکوت کنید و نفس عمیق بکشید. اگر مدیتیشن به درستی انجام شود می‌تواند تمام هفت چاکرای بدن را درگیر کند. پیشنهاد می شود مقاله انرژی درمانی ریکی را مطالعه کنید.

تصدیق‌ های متعادل‌کننده

تصدیق‌ها به صدا‌هایی گفته می‌شود که با خود تکرار می‌کنید تا پیام مثبتی برای بهبود چاکرای خود به شما برسد. در ادامه برخی از این تصدیق‌ها آورده شده‌اند.

• برای چاکرای ریشه: لَحم (Laahm)
• برای چاکرای دوم: وَهم (Vaahm)
• برای چاکرای سوم: رحم (Raahm)
• برای چاکرای قلب: یحم (Yaahm)
• برای چاکرای گلو: ححم (Haahm)
• برای چاکرای چشم سوم: اهم (Ohmm)
• برای چاکرای تاج سر: سکوت فکری.

پیشنهاد می شود مقاله فعال سازی چاکرای کف دست را مطالعه کنید.

ورزش یوگا

یوگا از بهترین و مؤثرترین ورزش‌ها برای سلامتی افراد است که از گذشته تاکنون برای تنظیم انرژی و چاکرا درمانی استفاده می‌شود. در ورزش یوگا با انجام تمرینات مختلف بدن فرد در حالت‌های مختلف کشیده و خم شده درمی‌آید و تمام بخش‌های مرتبط با چاکرا تحریک می‌شوند. به این صورت با انجام تمرینات یوگا، انرژی مثبت در سراسر بدن پخش می‌شود. یوگا از بهترین ورزش‌ها برای درمان افسردگی یا مشکلاتی مانند واریس است.پیشنهاد می شود مقاله انواع یوگا را مطالعه کنید.

رژیم غذایی و چاکرا درمانی

تغذیه نقش مهمی در سلامتی افراد ایفا می‌کند. یکی از تکنیک‌های مهم چاکرا درمانی استفاده از رژیم‌های غذایی درست و اصولی است. هرکدام از چاکرا‌ها در صورت بسته شدن با کمک مواد خوراکی مفیدی باز می‌شوند.

• برای باز کردن چاکرای ریشه می‌توانید از توت فرنگی، گوجه فرنگی و تمشک استفاده کنید.
• چاکرای دوم با جعفری، فلفل و پرتقال باز می‌شود.
• خوراکی‌های مفید برای چاکرای سوم، موز، لیمو و بابونه هستند.
• باز کردن چاکرای قلب با سبزیجات سبز، سیب سبز و عصاره پوست لیمو امکان‌پذیر است.
• چاکرای پنجم با زغال اخته، توت سیاه و مریم گلی باز می‌شود.
• برای باز شدن چاکرای ششم از میوه صنوبر و سبزی‌های بنفش رنگ استفاده می‌شود.
• در نهایت برای باز کردن چاکرای هفتم از بادمجان، انگور قرمز و آویشن استفاده می‌شود.

چاکرا درمانی چیست

کمک گرفتن از موسیقی

بهبود شرایط بیمار و باز کردن چاکرا‌ها از طریق موسیقی درمانی یکی از روش‌های عالی و مؤثر است. استفاده از موسیقی جایگاه مهمی در روش‌های انرژی درمانی دارد. بسیاری از بیماران برای بهبود شرایط خود روزانه موسیقی‌های آرام بخش گوش می‌دهند و کیفیت زندگی خود را بهبود می‌بخشند. گوش دادن به موسیقی، نواختن ساز‌های موردعلاقه، ساختن آهنگ و مطالعه اشعار زیبا در این زمینه بسیار کمک می‌کند. ببه این صورت آرامش و راحتی برای فرد بیمار ایجاد می‌شود، کیفیت زندگی او بهبود می‌یابد و بسیاری از بیماری‌ها و عوارض درمان‌های مختلف از او دور می‌ شود.

  آموزش یوگا سلام بر خورشید (سیکل و فواید حرکت سلام بر خورشید)

سخن آخر

همان‌طور که دیدید چاکرا‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت جسم و روح افراد دارند. بی‌توجهی به چاکرا‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری زیادی را به وجود بیاورد. استفاده از تکنیک‌ های چاکرا درمانی می‌تواند به فرد در باز کردن چاکرا‌های بسته و متعادل‌سازی آن‌ها کمک کند. در این مقاله تعدادی از تکنیک‌های مهم برای این کار آورده شده است.

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 10

One thought on “چاکرا درمانی چیست و چگونه انجام می‌ شود؟ (۵ راه چاکرا درمانی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟