چشم سوم چیست؟؛ راه‌ های باز کردن چاکرای چشم سوم (۱۰ روش)

چشم سوم چیست؟
4.3
(44)

 در این مقاله می خواهیم به سوال چشم سوم چیست و چگونه فعال می‌شود پاسخ دهیم، با ما همراه باشید. در بدن انسان هفت چاکرا اصلی وجود دارد که برای بهبود ارتباط بین ذهن و بدن دارای قدرت‌های بزرگی هستند و افراد در صورتی که بخواهند از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوند، باید این چاکرا‌ها را فعال کنند؛ چراکه یکی از روش‌های به تعادل رسیدن جسم و ذهن، فعال‌سازی و باز کردن چاکرا‌های بدن است.

در این میان چاکرای ششم یا همان چشم سوم مستقیماً با فهم و درک انسان در ارتباط بوده و اگر فردی بتواند آن را در حالت فعال و متعادل نگه دارد، خواهد توانست با کائنات ارتباط برقرار کرده و دنیای ماوراءالطبیعه را احساس نماید، به همین دلیل در هندوئیسم چاکرای ششم نمادی از آگاهی برتر است که از طریق آن می‌توان به درک متفاوتی از جهان هستی دست یافت.

چشم سوم به افراد قدرت پیش‌بینی آینده، روشن بینی، درک حقیقت پدیده‌ها و فهم چیز‌هایی را می‌دهد که در حالت عادی انسان قادر به تشخیص آن‌ها نیست. به همین دلیل است که امروزه چشم سوم یا همان چاکرای ششم در میان افرادی که علاقه خاصی به دنیای فراطبیعی داشته و می‌خواهند قدرتی بالاتر از آنچه در اختیارشان است، داشته باشند، به یک موضوع هیجان‌انگیز و بسیار جذاب تبدیل شده است.

پس اگر شما هم تمایل دارید با چشم سوم بیشتر آشنا شوید و کنجکاو هستید در مورد نحوه باز شدن آن اطلاعات کاملی به دست‌آورید، در این مطلب از زی یوگا با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چشم سوم چیست؟ چه کاربردی دارد و روش‌های باز شدن آن شامل چه مواردی می‌شود؟

باز کردن چشم سوم چگونه است

منظور چشم سوم چیست و چگونه فعال می‌ شود؟

در پاسخ به سوال چشم سوم چگونه باز می شود در ادامه داریم : یکی از مشهورترین و معروف‌ترین چاکرا‌هایی که در بدن انسان وجود دارد، چاکرای چشم سوم بوده که محل آن در قسمت بین دو ابرو کمی بالاتر قرار دارد و دلیل محبوبیت و شهرت این چاکرا، در واقع قابلیت‌هایی است که فعال شدن آن در فرد به وجود می‌آورد. چشم سوم که به آن چشم داخلی یا چشم ذهن هم گفته می‌شود، در واقع یک مفهوم عرفانی و باطنی از یک چشم نامرئی است که در سمت پیشانی انسان به تصویر کشیده شده و ادراکی فراتر از دید معمولی به فرد می‌دهد.

در فرهنگ باستانی هند، چشم سوم با نام آجنا، غده صنوبری یا چاکرای سوم شناخته شده که بر طبق آئین هندو، ششمین چاکرای اصلی در بدن انسان محسوب می‌شود. به ادعای آیین هندو آجنا قسمتی از مغز است که می‌توان به وسیله آن فعالیت‌هایی نظیر یوگا، مدیتیشن یا دیگر فعالیت‌های روانی را قدرتمند ساخت، به همان صورتی که می‌توان یک عضله را قوی‌تر ساخت.

از گذشته تا به امروز این پدیده با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود، عناوینی نظیر چاکرای ششم، چشم سوم، چاکرای بصیرت، چاکرای آجنا، چاکرای نور، چاکرای پیشانی، چشم درون و چشم دل که البته تمام این معانی به یک چیز اشاره دارد. این پدیده به صورت فیزیکی نیست و بسیاری از افراد تصور می‌کنند منظور از چشم سوم، چشمی است که در میان دو ابرو ظاهر می‌شود، در حالی که این‌گونه نبوده و آنچه در تصاویر مشاهده می‌شود، تنها نماد و سمبلی از چشم سوم و مکان آن است.

چشم سوم در واقع یک نیروی درونی و حالتی است که در قالب پدیده‌های فیزیکی و مادی گنجانده نمی‌شود و از آنجایی که تمام چاکرا‌ها به صورت متافیزیکی بوده و وجود خارجی ندارند، چاکرای چشم سوم هم به همین شکل خواهد بود. این چاکرا به عنوان مرکز فرماندهی چاکرا‌های دیگر بدن عمل کرده و وظیفه آن نظارت بر ذهن و روح فرد است. به عبارتی مسئولیت چشم سوم برقراری ارتباط میان جنبه معنوی و مادی انسان بوده و باز کردن چشم سوم ایجاد پل ارتباط بین بعد متافیزیکی و فیزیکی انسان است.

انسان می‌تواند با دو چشم ظاهری خود، دنیای مادی را ببیند، اما با فعال شدن چشم سوم، خواهد توانست بر دنیای ماوراءالطبیعه و معنوی هم اشراف داشته باشد و ذهن خوانی کند. تعدادی از افرادی که تمرینات مدیتیشن و یوگا را انجام می‌دهند، بیشترین تمرکز خود را بر روی این قسمت می‌گذارند.
بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدانند چگونه چشم سوم خود را باز کنیم؟ در پاسخ به این سؤال لازم است بگوییم: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که شما می‌توانید برای باز شدن یا فعال کردن چشم سوم خود انجام دهید، مدیتیشن است که هر روز می‌توانید در ساعت مشخصی که خودتان آن را تعیین می‌کنید، انجام دهید.

  حرکات یوگا برای درمان پروستات بزرگ شده (6 تمرین اصلاحی)

چاکرای چشم سوم

برای انجام این کار بهتر است:

  • به مدت 10 تا 15 دقیقه در یک مکان آرام بدون حرکت بر روی مت یوگای خود بنشینید و چشم‌هایتان را ببندید.
  • سپس برای باز کردن چشم سوم خود به فرکانس‌های مناسب گوش دهید.
  • تمرکز خود را بر روی یک نقطه میان دو ابرو قرار دهید، البته با چشمان بسته.
  • اکنون باید سعی کنید با درون خود ارتباط برقرار کرده و ایمان داشته باشید که حتماً موفق می‌شوید.
  • یادتان باشد که شما برای فعال کردن چشم سوم نیاز به زمان و تمرین زیادی دارید.

 

با 10 روش باز کردن چاکرای چشم سوم بیشتر آشنا شوید

برای باز کردن چشم سوم روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم:

فعال‌سازی چشم سوم با آینه

روش اول: مالش و تحریک بین دو ابرو

یکی از راه‌های فعال کردن چشم سوم این است که با استفاده از مالش توسط انگشتان دست، بین دو ابروی خود را تحریک کنید. برای این کار ابتدا بر روی قسمت میان دو ابرو انگشت سبابه خود را قرار دهید و حدود 5 تا 10 ثانیه برخلاف عقربه‌های ساعت آن را بچرخانید. در این مرحله بعد از دو هفته چاکرای چشم سوم شما تحریک شده و احساساتی را در این قسمت احساس می‌کنید.

بعد از اینکه متوجه تغییرات شدید، چشمان خود را ببندید و تصور کنید در قسمت بین دو ابرو‌هایتان کره چشم دیگری وجود دارد که با آن چشم می‌توانید به بالا و پایین، به سمت چپ و راست و به نوک بینی نگاه کنید. بعد از مدتی با انجام این روش، چشم سوم شما تحریک شده و باز می‌شود و می‌توانید چیز‌های خارق‌العاده را ببینید و احساس کنید.

روش دوم: انجام مراقبه یا EMDR

از مدت‌ها قبل از روش مراقبه یا EMDR جهت رفع اختلالاتی همچون افسردگی و اضطراب استفاده می‌شده است و در حال حاضر هم این تکنیک برای باز کردن چشم سوم به کار می‌رود. لازم به ذکر است که مراقبه مخصوص تمام چاکرا‌های بدن و همچنین چاکرای چشم سوم بوده که معمولاً به وسیله افراد آگاه به این موضوع ارائه می‌شود. این روش برای افرادی که به صورت منظم ورزش و نرمش می‌کنند، بسیار راحت خواهد بود و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مناسب‌ترین ذکر برای باز شدن چشم سوم در حالت مراقبه یا وضعیت آلفا، تکرار و تمرکز بر روی مانترای “اوووومممممم” است؛ بنابراین سعی کنید زمانی که در حالت مراقبه هستید، برای تسلط بیشتر این ذکر را هم بیان کنید.

چگونه چشم سوم خود را باز کنیم

روش سوم: تکنیک 2.478

شما برای انجام تکنیک 2.478 نیاز به یک مکان بسیار آرام و ساکت دارید و لازم است برای فعال کردن چشم سوم خود این مراحل را انجام دهید:

  • ابتدا نفسی عمیق بکشید تا حس تغییر یافته‌ای همچون خلسه در وجود شما احساس شود.
  • به مدت 4 ثانیه از سوراخ‌های بینی خود نفس بکشید و سپس 7 ثانیه نفس خود را نگه دارید.
  • حالا به مدت 8 ثانیه از طریق دهانتان هوا را خارج کنید.
  • موقع انجام این کار حتماً سعی کنید زبانتان را در پشت دندانهایتان قرار دهید.
  • هنگامی به آرامش روحی رسیدید، باید به چشم سوم خود نگاه کنید.
  • حتماً تغییراتی را در خود احساس خواهید کرد.
  • یادتان باشد این تمرین را در ابتدا به مدت 2 دقیقه در روز انجام دهید و سپس با گذشت زمان آن را افزایش دهید.
  آموزش حرکت کلاغ در یوگا + فواید حرکات باکاسانا در یوگا

روش چهارم: استفاده از رنگ‌ های آبی، بنفش و نیلی داخل خانه

هرکدام از چاکرا‌های بدن دارای یک رنگ مخصوص به خود هستند که در این میان، رنگ چاکرای سوم به رنگ نیلی یا بنفش است. با توجه به این رنگ شما می‌توانید برای فعال کردن چاکرای سوم خود محیط منزل یا محل کار خود را پر از رنگ‌های نیلی و بنفش کنید تا از این طریق چاکرای ششم یا همان چشم سوم در شما تقویت و فعال شود.

چگونه چشم سوم خود را باز کنیم؟ روش های نوین

روش پنجم: انجام تمرینات یوگا

ورزش یوگا یکی دیگر از مواردی است که به وسیله آن شما می‌توانید برای باز کردن چاکرای سوم خود از آن استفاده نمایید. در این ورزش حرکاتی انجام می‌شود که برای باز کردن و فعال‌سازی چشم سوم بسیار کاربردی و مفید است، نظیر انجام تنفس، تمرکز و حرکات بدنی. در صورتی که می‌خواهید تمرینات یوگا را برای فعال کردن این چاکرا انجام دهید، می‌توانید به سراغ حرکات قهرمان نشسته، کودک، سگ رو به پایین، ایستادن و خم شدن به جلو و ایستادن بر روی شانه‌ها بروید که بهترین حرکات هستند. سعی کنید عملکرد متابولیکی خود را با انجام تمرینات یوگا بهبود ببخشید تا بتوانید انرژی بیشتری را به چشم سوم خود جریان دهید.

روش ششم: تمرین تمرکز

مهم‌ترین عاملی که باعث باز شدن و فعال‌سازی چاکرای سوم می‌شود، داشتن تمرکز و تمرین بر روی این مهارت است و لازم است در این روش شما بر روی امواج ذهنی خود تمرکز کنید. می‌توانید برای انجام این کار از تصویر‌سازی شروع کرده و تصور نمایید که چشم سوم شما باز است، سپس تا چند دقیقه با چشمان بسته به آن نگاه کنید و تمرکز داشته باشید.

در گذشته عرفاً برای باز کردن چشم سوم خود به روش تمرین تمرکز به مکان‌هایی نظیر جنگل، بیابان و کوهستان می‌رفتند تا در آنجا ریاضت بکشند که در این راستا برخی از آن‌ها موفق هم می‌شدند. در حال حاضر این کار هم توسط هنرجویان یوگا انجام می‌شود، اما در صورتی که می‌خواهید این کار را در منزل انجام دهید، بهتر است حتماً تحت نظر یک استاد باتجربه و ماهر باشید. پیشنهاد می شود مقاله یوگا قدرتی را مطالعه کنید.

چشم سوم چیست و چگونه فعال می‌شود

روش هفتم: استفاده از بو‌های معطر و خوب

یکی دیگر از روش‌های فعال کردن چشم سوم این است که در محیط زندگی خود از بو‌های معطر و خوشبو استفاده نمایید؛ بنابراین سعی کنید همیشه وسایل و لباس‌هایتان را معطر کرده و حتی بدن خود را با استفاده از روغن‌های معطر خوشبو کنید. همچنین می‌توانید روغن‌هایی نظیر بابونه رومی یا آلمانی، گریپ‌فروت و جوز هندی هم برای این منظور به کار ببرید. پیشنهاد می شود مقاله مثبت اندیشی را مطالعه کنید.

روش هشتم: استفاده از آینه

یکی دیگر از روش‌ها فعال‌ سازی چشم سوم با آینه است. برای باز شدن چشم سوم با آینه شما نیاز به مکانی آرام با دیواری ساده دارید که مقابل آن بنشینید. سپس آینه را روبه‌روی خود بگیرید و تمرکز خود را بر مردمک چشمتان قرار دهید. بعد از بار‌ها تمرین و تکرار متوجه خواهید شد که تصویر چهره شما با گذشت زمان تغییر کرده و به هم میریزد. حتی ممکن است سیاه شود. همچنین احتمال دارد در ادامه این تکنیک شما چهره فرد دیگری را ببینید که البته تمام این علائم نشان‌دهنده باز شدن چشم سوم شما خواهد بود. پیشنهاد می شود مقاله چاکرای ریشه کجاست را مطالعه کنید.

ذکر برای باز شدن چشم سوم

روش نهم: تمرکز روی امواج مغزی

تمرکز بر روی امواج مغزی همچون آلفا و تتا را تمرین کرده و سعی کنید آن‌ها را حفظ نمایید. با انجام این کار قسمت‌های مختلف مغز شما تقویت شده و می‌توانید با استفاده از این روش چشم سوم خود را فعال کنید. البته یادتان باشد که این روش بهتر است در حضور یک استاد حرفه‌ای چشم سوم انجام شود.

روش دهم: گیاه خواری

این یک روش باز کردن چشم سوم است . برای تقویت چشم سوم شما می‌توانید در برنامه غذایی روزانه خود میوه‌ها و سبزی‌هایی به رنگ بنفش و آبی را اضافه کنید. استفاده از آب میوه‌هایی نظیر بلک‌بری یا آب انگور می‌تواند در این زمینه برای شما بسیار مناسب باشد. علاوه بر این کشمش سیاه، بلو بری، بادمجان، سبزی رنگین کمان، آلو برقان و چغندر بهترین میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی جهت فعال کردن چاکرای چشم سوم هستند. پیشنهاد می شود مقاله حرکت درخت در یوگا را مطالعه کنید.

باز کردن چشم سوم

  بهترین کلاس یوگا در تهران (7 مرکز و باشگاه یوگا در تهران)

کلام آخر

با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله؛ چشم سوم یکی از هفت چاکرای اصلی بدن بوده که در پیشانی، مابین و بالای ابرو‌ها قرار داشته و دروازه‌ای برای توانایی‌های ذهنی است و در صورت پاک‌سازی و فعال شدن آن انسان شاهد نشانه‌های نظیر وضوح ذهنی، قاطعیت، روشن بینی، بصیرت و حس خوشبختی خواهد بود. از آنجایی که چاکرای چشم سوم ارتباطی را با دنیای ماورا برقرار می‌کند، تمرکز بر روی آن به شما کمک خواهد نمود تا بتوانید فرای دنیای روبروی خود را ببینید؛چراکه چشم سوم چاکرای بیداری و مرکز هوشیاری، ادراک و شهود است.

یکی از روش‌های بسیار مؤثری که برای فعال شدن چاکرای ششم از آن‌ها استفاده می‌شود، انجام تمرینات یوگا است که شما می‌توانید از آن بهره‌مند شوید؛ بنابراین اگر دلتان می‌خواهد بدانید کاربرد و فواید چشم سوم چیست و کدام حرکات یوگا می‌تواند چاکرای ششم را پاک‌سازی، باز و فعال نمایید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی زی یوگا ویژه فعال‌سازی چاکرای چشم سوم که زیر نظر مربی بین‌المللی یوگا خانم زینب گودرزی انجام می‌شود، ثبت‌نام کنید و از نتایج فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 44

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟