اریال یوگا چیست؟ + 20 تا از فواید ورزش اریال یوگا با پارچه

یوگا اریال چیست
4.6
(10)

ورزش یوگا که قدمت پنج هزار‌ساله دارد، مجموعه‌ای از حرکات بدنی، تنفسی و تمرکزی است و شامل سبک‌های متنوعی می‌شود که در این میان اریال یوگا (Aerial Yoga) سبکی جوان بوده و میزان اثرگذاری آن در تناسب اندام و آرامش روان بسیار زیاد است.

اگر بخواهیم بدانیم اریال یوگا چیست پاسخ این است که این ورزش فرمی نوین و جدید از انواع یوگا محسوب می‌شود که یک سبک بین رشته‌ای بوده و در پاسخ به جستجو و نیاز یک طراح رقص آسیب دیده خلق شده است.برای انجام اریال یوگا شما به وسیله‌ای به نام بانوج احتیاج دارید که شبیه یک طناب بلند بوده و از جنس نوعی نایلون با تراکم بالا ساخته شده است تا بتواند تحمل وزن‌های بالا را داشته باشد.

در صورتی که شما هم علاقه به یادگیری این سبک از یوگا دارید، یا اینکه مبتدی هستید و می‌خواهید در کلاس‌های آموزشی اریال یوگا ثبت نام کنید، قبل از هر چیز لازم است با این ورزش بیشتر آشنا شوید، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با ما در این مطلب از زی یوگا همراه باشید تا به شما بگوییم اریال یوگا چیست، چه فوایدی دارد و مبتدیان برای انجام حرکات اریال یوگا باید چه نکاتی را در نظر بگیرند؟

یوگا با پارچه

ورزش اریال چیست؟

اریال یوگا سبکی مدرن از یوگا به شمار می‌آید که با نام‌های دیگری همچون یوگا با پارچه، یوگای ضد جاذبه، یوگای هوایی، یوگای سیلک، ورزش اریال سیلک، اریال و سیلک هم شناخته می‌شود. حرکات یوگا معمولاً بر روی مت ورزشی انجام می‌شود، اما در اریال یوگا پارچه‌ای ابریشمی را به شکل بانوج از سقف آویزان می‌کنند تا هنرجو بتواند حرکات را به شکل معلق و وارونه انجام دهد.

در سبک یوگا با پارچه هدف از به‌کارگیری این بانوج این است که هنگام انجام حرکات به صورت معلق از بدن حمایت شود و در عین حال انعطاف پذیری و دامنه حرکتی عضلات افزایش پیدا کند.این بانوج باعث می‌شود که فشار از روی برخی نقاط خاص بدن نظیر سر و شانه‌ها برداشته شود و شما را قادر می‌سازد تا بتوانید حرکات چالش برانگیزی همچون headstands را با راحتی بیشتری انجام دهید.

اگرچه تمام حرکات اریال یوگا به صورت کاملاً معلق انجام می‌شوند، اما بهتر است بدانید که در بسیاری از وضعیت‌های این ورزش جذاب باید بخشی از بدن هنرجو نظیر پاها از روی زمین برداشته شود.ورزش یوگا با طناب یک تمرین کامل محسوب می‌شود؛ چراکه در یک ردیف قرار گرفتن مهره‌های ستون فقرات باعث سوختن کالری‌های اضافی بدن شده و فرد از فشار جاذبه زمین رها می‌شود.

اریال یوگا ترکیبی از ژیمناستیک، رقص و پیلاتس است که در حالت معلق انجام می‌شود و کلاس‌های ضد جاذبه زمین شامل تمرینات استقامتی و انعطافی است که باعث چالاکی فرد شده و فشار وارد بر قلب را کاهش می‌دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مت یوگا به شما پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید مت یوگا را مطالعه کنید.

در کلاس‌های اریال یوگا بیشتر روی حرکات معلق تمرکز می‌شود، اما این بدان معنا نیست که هیچ حرکتی روی زمین انجام نشود، بنابراین هر اندازه که کلاس ورزش با پارچه پیشرفته‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، حرکات بیشتری در حالت معلق انجام می‌شود.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که ذهن آگاهی چیست و چه مزایایی دارد. ما در این مقاله مربوطه درمورد این موضوع به طور کامل توضیح داده ایم.

  0 تا 100 یوگا چیست؟ [فواید و مضرات + 7 سبک یوگا]

 

ورزش اریال یوگا

20 مورد از فواید ورزش اریال یوگا با پارچه

در خصوص فواید ورزش اریال یوگا(فواید اریال یوگا) می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. یکی از فواید اریال یوگا قدرت و انعطاف پذیری عضلات بدن را افزایش می‌دهد.
  2. فشارهایی را که به مفاصل و ستون فقرات وارد شده، تسکین می‌بخشد.
  3.  باعث از بین رفتن گرفتگی عضلات می‌شود.
  4.  در ورزش یوگا با پارچه هنگام انجام حرکات وارونه، هیچ گونه فشاری بر روی گردن و کمر شما وارد نمی‌شود.
  5.  به تقویت عضلات شکم، کمر و پهلو کمک می‌کند.
  6.  حرکات اریال یوگا برای افرادی که دچار دردهای مفصلی یا مشکلات مربوط به ستون فقرات هستند، بسیار مفید است.
  7. یکی دیگر از فواید اریال یوگا  باعث آزاد سازی هورمون اندورفین در خون می‌شود و احساس شادی را در شما به وجود می‌آورد.
  8.  شیوه تنفس را بهبود می‌بخشد.
  9.  یکی از  این است که شما از طریق این ورزش که با طناب یا پارچه انجام می‌شود، می‌توانید به حرکات وارونه دسترسی بیشتری داشته باشید.
  10.  چابکی و فعالیت‌های کلی بدن را افزایش می‌دهد.
  11.  حفظ سلامت غدد لنفاوی و دستگاه گردش خون را در پی خواهد داشت.
  12.  حس حضور هنرجو در محیط کلاس افزایش می‌یابد.
  13.  باعث بهبود مشکلات عصبی می‌شود.
  14.  در ورزش اریال یوگا زمانی که مهره‌های بدون هیچ فشاری در یک ردیف قرار می‌گیرند، فشار وارد شده بر ستون فقرات را کاهش می‌دهد.
  15.  معلق بودن در پارچه‌های ابریشمی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی حرکات و تمرینات اریال یوگا را انجام دهید.
  16.  توانایی یادگیری را در شما افزایش می‌دهد.
  17.  ماهیچه‌ها، قسمت میانی و مرکز بدن را تقویت می‌کند.
  18.  باعث افزایش آگاهی حرکت می‌شود.
  19.  رها سازی تنش مفاصل را با تکنیک‌های خود ماساژ برای شما امکان‌پذیر می‌کند.
  20. در فواید اریال یوگا باید گفت،حالت وارونگی در ورزش اریال یوگا بدون فشرده سازی گردن و پشت انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش آساناهای یوگا می توانید مقاله  آساناهای یوگا را مطالعه کنید.

ورزش اریال سیلک

ژست‌ های متنوع ورزش اریال چیست؟

ورزش اریال یوگا در ژست‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه برخی از آنها را معرفی می‌کنیم:

  •  ژست جنگجوی ضد جاذبه؛ این ژست در یوگای هوایی به تعادل و هماهنگی زیادی نیاز دارد، در این حالت مستقیم به سمت جلو نگاه کنید، بازوهایتان را ثابت نگه دارید و برای نتیجه بهتر عضلات مرکزی بدنتان را منقبض کنید. همچنین می‌توانید برای تغییر فشار بر روی وزن بدن از تسمه‌ها استفاده کنید.
  • ژست کبوتر ضد جاذبه؛ در این ژست برای کشش عمیق و آرامش بخش می‌توانید از تاب اریال یوگا استفاده کنید، البته یادتان باشد که باید پشت خود را به حالت صاف نگه دارید.
  •  ژست اسلیپ‌های هوایی؛ در این ژست شما می‌توانید از تاب یوگا یا سیلک استفاده کنید تا این وسیله شما را به آرامی راهنمایی کند و برای کنترل فرود حتماً از دستانتان کمک بگیرید و تا جایی که احساس راحتی می‌کنید، عضلات خود را کشش دهید. تاب‌های یوگای اریال برای بهبود انعطاف پذیری شما بسیار عالی هستند، بنابراین اگر هنگام انجام تمرینات بیشتر روی زمین کار می‌کنید، این وسیله می‌تواند برای شما مناسب باشد.
  •  ژست ستاره هوایی؛ این ژست به صورت مستقیم انجام می‌شود و با وجود سادگی برای بهبود وضعیت بدن مناسب بوده و به سلامت ستون فقرات شما کمک می‌کند.
  •  ژست کمان معکوس؛ این ژست نهایت خم شدن به پشت را به شما ارائه می‌دهد، یک خم به پشت برای تسلط بر روی همه حرکات، بنابراین برای افزایش کشش سعی کنید مچ پاهایتان را بیشتر به سمت پایین بکشید.
  •  ژست سوپرمن؛ این ژست شکم و کمر شما را تحت کشش قرار می‌گیرد و تاب خوردن در این حالت بسیار سرگرم کننده و مهیج است.
  •  ژست سوپر من تک پا؛ شما می‌توانید عضلات همسترینگ خود را به صورت مجزا در این ژست که مستقیماً در پشت قرار دارد، تحت کشش قرار دهید و برای نتیجه بهتر انگشتان پای خود را به سمت جلو نگه دارید.
    به جز ژست‌های بیان شده، ورزش یوگا با طناب دارای وضعیت‌های متنوع دیگری است که شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی زی یوگا ویژه یوگا با پارچه، آنها را تجربه کنید.

خیلی ها دوست دارند که بچه های خود را نیز در کلاس های یوگا ثبت نام کنند ما در مقاله یوگا کودکان به این موضوع پرداخته ایم.

  10 تا از فواید یوگا برای آقایان | آموزش حرکات یوگا برای مردان

ورزش یوگا با طناب

نکات مهم ورزش اریال یوگا برای مبتدیان

اگر در زمینه انجام ورزش اریال یوگا مبتدی و تازه کار هستید، قطعاً این حرکات می‌توانند برای شما چالش برانگیز باشند و بدنتان برای تطابق پیدا کردن با این سبک ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشد، با این وجود بهتر است قبل از شرکت در اولین جلسه تمرینی خود در کلاس‌های آموزشی اریال یوگا، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به بانوج ( هموک) خود اعتماد داشته باشید؛ از آنجایی که اریال یوگا بر مبنای کار با وزن بدن طراحی شده، بانوج‌های مورد استفاده می‌توانند تحمل وزن‌های بالا را داشته باشند، بنابراین مهم نیست که سایز، شکل و توانایی بدن شما چقدر است، در هر حالتی می‌توانید به راحتی از انجام این ورزش با طناب و بانوج لذت ببرید.
  •  هنگام انجام تمرینات لباس مناسب بپوشید؛ بهتر است در کلاس‌های آموزشی این سبک از یوگا به جای شلوارهای گشاد، از استرچ تنگ یا شلوارهای مخصوص یوگا استفاده کنید و لباسی بپوشید که از ناحیه زیر بغل محافظت کند، چون ممکن است بانوج با این قسمت از بدنتان برخورد کرده و باعث پوست مال شدن آن شود. معمولاً پوشیدن رکابی به همراه یک لباس آستین بلند برای انجام ورزش یوگا با طناب توصیه می‌شود.
  •  قبل از کلاس وعده غذایی سبک استفاده کنید؛ یادتان باشد که حداقل یک ساعت قبل از شروع کلاس، نباید وعده غذایی حجیم و سنگین مصرف کنید، از طرفی نباید با سطح قند خون پایین وارد کلاس شوید، بنابراین غذایی سبک یا میان وعده‌ای کوچک مثل یک عدد موز می‌تواند مفید باشد.
  •  آرامش خود را برای انجام حرکات معلق حفظ کنید؛ ممکن است برخی از حرکات اریال یوگا سخت باشد و باعث ایجاد ترس در شما شود، در این شرایط اصلاً نگران نباشید، سعی کنید نفس عمیق بکشید و با سرعت دلخواه خود آنها را انجام دهید.
  •  هنگام انجام حرکات از زیورآلات استفاده نکنید؛ از آنجایی که ممکن است زیورآلات و جواهرات شما به بانوج گیر کند، بهتر است هنگام انجام تمرینات، این لوازم را به همراه نداشته باشید.
  •  و اگر در مدیریت بانوج خود نیاز به کمک داشتید یا اینکه در انجام برخی از حرکات احساس ناراحتی کردید، نگران نباشید و بلافاصله از مربی خود درخواست کمک کنید.

حرکت یوگا سلام بر خورشید ، از دیگر حرکات ورزشی در یوگا به شمار می رود. در صورتی که می خواهید درمورد آن اطلاعات کسب کنید می توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

فواید اریال یوگا

  حرکات یوگا برای افزایش قد +5 حرکت [تصویری] بسیار کاربردی

کلام آخر

با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله دانستیم اریال یوگا چیست؟ و اینکه ورزش اریال یوگا در پی واکنش به نیازهای جدید شکل گرفته است و در این سبک از یوگا شما می‌توانید ردپای رشته‌هایی همچون یوگای سنتی، پیلاتس و تی ار ایکس (TRX) را ببینید.

کلاس‌های یوگا با پارچه معمولاً با تمرینات ساده و مقدمانی شروع می‌شود، بنابراین فکر نکنید که از همان جلسه اول که وارد کلاس می‌شوید، قرار است حرکات پیچیده معلق را انجام دهید، بلکه اولین جلسه از کلاس‌های اریال یوگا از هنرجو خواسته می‌شود که به بانوج خود اعتماد کند و از افتادن نترسد.

حتی ممکن است برخی از کلاس‌ها با حالت مدیتیشن یا مراقبه همراه باشد، به هر حال بهتر است هنگام حضور در کلاس‌های اریال یوگا آرامش خود را حفظ کنید و حرکات مربوطه را با سرعت دلخواه خود تمرین کنید تا به‌مرورزمان بتوانید حرکات معلق و وارونه را انجام دهید، حتی می‌توانید از مربی هم کمک بگیرید .

از آنجایی که ورزش اریال سیلک شامل ژست‌های متنوعی می‌شود، برای یادگیری هر کدام از آنها به شما پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های آموزشی زی یوگا ویژه اریال یوگا که تحت نظر خانم زینب گودرزی انجام می‌شود، شرکت نمایید. پیشنهاد می شود مقاله یوگا قدرتی را مطالعه کنید.

برخی سوالات رایج :

ورزش اریال چیست؟

اریال یوگا سبکی مدرن از یوگا به شمار می‌آید که با نام‌های دیگری همچون یوگا با پارچه، یوگای ضد جاذبه، یوگای هوایی، یوگای سیلک، ورزش اریال سیلک، اریال و سیلک هم شناخته می‌شود.

چند مورد از فواید ورزش اریال یوگا با پارچه را نام ببرید؟

یکی از فواید اریال یوگا قدرت و انعطاف پذیری عضلات بدن را افزایش می‌دهد.- فشارهایی را که به مفاصل و ستون فقرات وارد شده، تسکین می‌بخشد.- باعث از بین رفتن گرفتگی عضلات می‌شود. در ورزش یوگا با پارچه هنگام انجام حرکات وارونه، هیچ گونه فشاری بر روی گردن و کمر شما وارد نمی‌شود.

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟