درمان فشار خون با یوگا + حرکات یوگا برای فشار خون بالا

درمان فشار خون با یوگا
4
(4)

تحرک نداشتن، مصرف غذا‌های ناسالم، استرس و فشار بالا باعث افزایش میزان فشار خون در افراد می‌شود. این عارضه از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای افراد مخصوصا در سنین بالا اتفاق می‌افتد. افزایش فشار خون باعث ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود. از این رو مصرف دارو، رژیم‌های غذایی مناسب و استفاده از روش‌های درمانی مختلف می‌تواند به بهبود این شرایط در فرد کمک کند.
ورزش کردن یکی از بهترین و ساده‌ترین کار‌های برای بهبود بیماری‌های مختلف است. یکی از روش‌های بسیار عالی، درمان فشار خون با یوگا است. در این روش با انجام تمرینات ساده می‌توانید از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و به سلامت بدن خود کمک کنید.

حرکات یوگا برای فشار خون بالا

تأثیر یوگا بر فشار خون

داشتن فعالیت بدنی و تحرک به صورت اصولی می‌تواند به کاهش میزان استرس و کنترل وزن افراد کمک کند. علاوه بر آن رژیم غذایی سالم و خواب کافی نیز در این مورد تأثیرگذار است. یوگا ازجمله ورزش‌های بسیار مفید برای سلامتی افراد است. یوگا با افزایش میزان تحرک، کاهش استرس و اضطراب و مدیریت وزن می‌تواند بر کاهش فشار خون مؤثر باشد.
انجام حرکات یوگا بسیار ساده است و فشار کمی نیز به بدن وارد می‌کند. تمام افراد حتی کسانی که اهل ورزش کردن نباشد و هیچ گونه تحرکی نداشته باشند، می‌تواند از این ورزش استفاده کنند. به طور کلی یوگا فواید بسیار زیاد و بی‌نظیری برای سلامتی شما به همراه دارد.

اگر سردرد دارید و می خواهید آن را بهبود دهید به شما پیشنهاد می دهیم مقاله مدیتیشن برای سردرد را مطالعه کنید.

حرکات یوگا برای فشار خون بالا

همان‌طور که گفته شد یوگا می‌تواند به سادگی به کاهش میزان فشار خون افراد کمک کند. انجام ورزش‌های یوگا به سادگی امکان‌پذیر است. در ادامه چند نمونه تمرین یوگا برای کاهش فشار خون معرفی شده‌اند. برای انجام این حرکات به هیچ وسیله و تجهیزات خاصی احتیاج ندارید ولی بهتر است در یک محیط آرام آن‌ها را انجام دهید.

  10 تا از فواید یوگا برای آقایان | آموزش حرکات یوگا برای مردان

خم شدن به جلو در حالت چهار زانو

یکی از حرکت‌های بسیار ساده برای درمان فشار خون با یوگا، که باعث بهبود وضعیت گردش خون در بدن می‌شود، انجام حرکت خم شدن به جلو در حالت چهار زانو است. برای انجام این حرکت به صورت چهار زانو بر روی سطحی مناسب بنشینید و کف پا‌های خود را به هم بچسبانید. پاشنه پا را تا حد امکان به لگن خود نزدیک کنید.

سپس با دستان خود زانو‌ها را به زمین نزدیک کرده و بدن خود را به جلو بکشید. توجه کنید ستون فقرات باید کاملاً صاف و بدون حرکت باشد. در حین انجام ورزش نفس عمیق بکشید.

اگر سیاتیک دارید و به فکر درمان آن هستید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله درمان سیاتیک با یوگا را مطالعه کنید.

تاثیر یوگا بر فشار خون

انجام حرکت پل برای کاهش فشار خون با یوگا

حرکت پل یکی از حرکت‌های بسیار مفید برای تقویت ماهیچه‌ های باسن، شکم افراد است. افرادی که به صورت منظم این حرکت را انجام دهند، با درد کمتری در باسن و کمر همراه می‌ شوند. همچنین ماهیچه‌ های آن‌ها تقویت شده و میزان فشار خون نیز تنظیم می‌شود.

حرکت پل در درمان فشار خون با یوگا نسبت به برخی دیگر از ورزش‌ها شدت کمتری داشته، اما همچنان تأثیر بسیار مثبتی بر روی فشار خون دارد. افرادی که انعطاف‌پذیری کمتری دارند به سادگی می‌توانند از این ورزش استفاده کنند.

از مزایای ورزش یوگا کاهش و یا حتی درمان افسردگی است. به شما پیشنهاد می دهیم مقاله یوگا برای افسردگی را مطالعه کنید.

رساندن سر به زانو

در این تمرین یوگا برای کاهش فشار خون بر روی سطح صافی بنشینید، ابتدا کف پای راست خود را خم کرده و به ران پای سمت چپ بچسبانید. سپس با دستان خود کف پای چپ را گرفته و بدن خود را در امتداد پای چپ بکشانید. این حرکت بسیار ساده را برای طرف مقابل نیز تکرار کنید. تا حد امکان تلاش کنید بدن خود را به خوبی کشیده و خم کنید. این حرکت می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های ساق پا، ستون فقرات و ماهیچه‌های پشتی کمک کند. همچنین میزان انعطاف‌پذیری بدن را بهبود می‌دهد.

از کجا متوجه شویم چه متی برای یوگای ما بهتر است ؟ برای یافتن پاسخ این سوال مقاله نحوه انتخاب مت یوگای مناسب را مطالعه کنید.

کاهش فشار خون با یوگا

دراز کردن پا‌ها روی دیوار

یکی از حرکت‌هایی که باعث ایجاد آرامش در افراد شده و میزان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد، دراز کردن پا‌ها روی دیوار است. این حرکت باعث کاهش میزان فشار و قند خون افراد می‌شود. همچنین باعث بهبود سر درد، بهبود گردن خون و افزایش انرژی افراد می‌شود. ماهیچه‌های مختلف باسن، پایین کمر، پشت گردن و ماهیچه‌های جلویی بالاتنه در این ورزش درگیر می‌شوند.

انجام این حرکت بسیار ساده است. کنار دیوار دراز بکشید به صورتی که باسن شما 15 سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد. در این حالت پا‌های خود را روی دیوار دراز کنید. پا‌های خود را به صورت کامل شل روی دیوار قرار دهید تا دیوار تکیه گاه آن‌ها شود. نفس عمیق بکشید تا استرس و اضطراب از شما دور شود. بهتر است بین 5 تا 15 دقیقه در این حالت بمانید.

حرکت یوگا سلام بر خورشید ، از دیگر حرکات ورزشی در یوگا به شمار می رود. در صورتی که می خواهید درمورد آن اطلاعات کسب کنید می توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

حرکت سگ سر پایین

این حرکت مخصوصا برای افزایش میزان تمرکز و انرژی روزانه بسیار مفید است و می‌توانید هر روز صبح انجام دهید. در این وضعیت سیستم عصبی شما بهبود یافته و انرژی بسیار زیادی به بدن شما وارد می‌شود. همچنین سبب بهبود شرایط گردش خون می‌شود. از این حرکت برای درمان سیاتیک و بهبود کمر درد نیز استفاده می‌شود. انجام آن بسیار ساده است، کافی است ابتدا در حالت پلانک قرار بگیرید سپس باسن را عقب برده و ستون فقرات خود را کاملاً صاف نگه دارید. بخش زیادی از ماهیچه‌ها و اندام‌های بدن در این حرکت درگیر می‌شوند.

اگر به دنبال آموزش مدیتیشن صبح هنگام هستید ما به شما مقاله مدیتیشن صبحگاهی را معرفی می کنیم.

  درمان فشار خون با یوگا + حرکات یوگا برای فشار خون بالا

سخن آخر

ورزش همواره و در هر شرایطی برای سلامتی انسان مفید است. انجام ورزش به صورت اصولی می‌تواند شرایط بدنی را بهبود داده و بیماری‌های مختلفی را در فرد از بین ببرد. یوگا ازجمله ورزش‌های بسیار مفید برای سلامتی است که با افزایش میزان تمرکز و تقویت عضلات می‌تواند به بهبود شرایط مختلف بیمار کمک کند. در این مقاله به روش‌ها و ورزش‌های مختلف درمان فشار خون با یوگا پرداخته شد. انجام ورزش‌های گفته شده به سادگی و بدون هیچ گونه تجهیزات خاصی صورت می‌گیرد.

پیشنهاد می شود مقاله رفع یبوست با یوگا را مطالعه کنید.

برخی  سوالات رایج:

تأثیر یوگا بر فشار خون چیست؟

داشتن فعالیت بدنی و تحرک به صورت اصولی می‌تواند به کاهش میزان استرس و کنترل وزن افراد کمک کند. علاوه بر آن رژیم غذایی سالم و خواب کافی نیز در این مورد تأثیرگذار است. یوگا ازجمله ورزش‌های بسیار مفید برای سلامتی افراد است. یوگا با افزایش میزان تحرک، کاهش استرس و اضطراب و مدیریت وزن می‌تواند بر کاهش فشار خون مؤثر باشد.

حرکات مفید یوگا برای فشار خون بالا را نام ببرید؟

خم شدن به جلو در حالت چهار زانو – انجام حرکت پل برای کاهش فشار خون با یوگا- رساندن سر به زانو – دراز کردن پا‌ها روی دیوار- حرکت سگ سر پایین و …

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟