مدیتیشن جذب ثروت + نکات مهم قبل از انجام مدیتیشن جذب ثروت

مدیتیشن جذب ثروت
4.6
(9)

مدیتیشن جذب ثروت با هدف افزایش پول و ثروت در زندگی افراد انجام می‌شود. افراد زیادی ادعا می‌کنند با انجام این مدیتیشن توانسته‌اند پول خود را افزایش دهند. اما افراد زیادی هم وجود دارند که با وجود تمرین این مدیتیشن به ثروت نمی‌رسند! شما می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود که عده‌ای موفق شوند و عده‌ای موفق نشوند؟

راستش ماجرا از آن جایی شروع می‌شود که معمولا افرادی که ادعا می‌کنند مدیتیشن جذب ثروت، آن‌ها را به ثروت رسانده کسانی هستند که برای آموزش این روش از شما پول دریافت می‌کنند! پس طبیعی است که آن‌ها پولدار شده باشند!! گاهی وقت‌ها که به این افراد شکایت می‌کنید و می‌گویید این تمرین مدیتیشن جذب پول و ثروت شما را پولدار نکرده است، آن‌ها به شما پاسخ می‌دهند که حتما تمرینات را درست انجام نداده‌اید!

در نهایت بار سرزنش و احساس گناه روی دوش شما قرار می‌گیرد و این افراد ادعا می‌کنند اگر تمرینات را کامل انجام دهید موفق می‌شوید! اما آیا این حقیقت دارد؟بله! مدیتیشن می‌تواند باعث افزایش وفور و فراوانی در زندگی شما بشود اما نه به شکلی که معمولا تبلیغ می‌شود.

مدیتشن هم به‌صورت غیر مستقیم اثراتی بر روی شما می‌گذارد که باعث افزایش ثروت می‌شود و هم اینکه شما می‌توانید اختصاصا مدیتیشن جذب ثروت را انجام دهید. در این مطلب از سری مقالات مجله زی یوگا درباره هر دو موضوع صحبت می‌کنیم.

مدیتیشن و آثار آن بر ذهن

مدیتیشن یک تکنیک و تمرین ذهنی و بدنی است که در آن شخص به آرامی توجه خود را به درون می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. این تمرین را می‌توان مجموعه ای از تکنیک‌ها دانست، که هدف آن تشویق به افزایش سطح آگاهی و توجه و تمرکز است. بنا بر مطالعات انجام شده، مدیتیشن دارای مزایای زیادی برای بهزیستی روانشناختی افراد است.

بسیاری از مردم این تصور را دارند که مدیتیشن به معنای نشستن در یک جا و انجام ندادن هیچ کاری است. اما این درست نیست مدیتیشن یک تمرین فعال ذهنی برای افزایش آگاهی است که باعث آرامش ذهن می‌شود.اگر مدیتیشن روزانه را به برنامه منظم در زندگی خود تبدیل کنید، با به‌دست آوردن آرامش ذهنی و کاهش استرس در امور روزانه زندگی خود بسیار توانمندتر می‌شوید!

فراموش نکنید هر روشی به هر شکلی که قرار باشد باعث ثروتمندتر شدن شما بشود، در نهایت باید شما را توانمندتر و هوشیارتر بکند. هیچ روشی برای ظاهر کردن پول در جیب شما وجود ندارد! شما با افزایش هوشیاری خود و داشتن تمرکز روی کارهایتان از فرصت‌های افزایش ثروت در زندگی استفاده می‌کنید. یعنی شاید چیزهایی را ببینید که قبل‌تر متوجه آن نبودید.

برای اینکه بتوانید مدیتیشن را بخشی از زندگی روزمره خود کنید می‌توانید مقاله آموزش مدیتیشن را بخوانید. اما اگر با مدیتیشن به‌صورت کلی آشنایی دارید، ادامه این مقاله درباره مدیتیشن جذب ثروت است که به شما کمک می‌کند بتوانید از این تمرین ارزشمند برای افزایش ثروت در زندگی خود استفاده کنید.

بهترین مدیتیشن جذب ثروت

مدیتیشن جذب ثروت

برای اینکه آماده انجام مدیتیشن جذب ثروت بشوید لازم است مواردی را بدانید و تمرین کنید. مدیتیشن جذب ثروت مثل هر مهارت دیگری است که نیاز دارد شما آن‌را تمرین کنید. اما قبل‌تر از آن باید چرایی کار را نیز بدانید. این‌که بدانید ماهیت این تمرین چطور به شما کمک می‌کند که ثروت بیشتری داشته باشید در ثاثیرگذاری آن موثر است.

  آموزش حرکت درخت در یوگا (+ فواید حرکت وریکش آسانا در یوگا)

نکاتی برای قبل از انجام مدیتیشن جذب ثروت

ثروت چیست؟

از تعریف ثروت شروع می‌کنیم. شاید فکر کنید خب این‌که بدیهی است! اما اگر واقعا معنای ثروت را می‌دانستید، جریان ثروت را در زندگی خودتان احساس می‌کردید و شاید هرگز به سراغ مدیتیشن افزایش ثروت نمی‌گشتید. این‌که شما در جستجوی یادگیری این مدیتیشن هستید عالی است! اما نشان می‌دهد انسداد فکری در ارتباط با ثروت در ذهن شما وجود دارد که در جستجوی رفع آن هستید.

جستجوگری شما و اشتیاقتان برای تغییر، باعث پیشرفت شما می‌شود.شاید وقتی صحبت از ثروت می‌شود شما فقط به پول فکر کنید. هرچند که پول یکی از مهم‌ترین دارایی‌های امروزی است اما خلاصه کردن ثروت در پول، شبیه این است که شما در یک جنگل زندگی می‌کنید اما هر روز فقط از منظره پنجره کوچک خانه خود از فضای جنگل لذت می‌برید و هیچ وقت از خانه بیرون نمی‌روید تا از تازگی هوا و منظره زیبای درختان استفاده کنید.

برای درک کامل پتانسیل خود برای کسب درآمد، به خاطر داشته باشید که فقط پول و ثروت نیست که مهم است. اعتماد به توانایی های خود نیز مهم است. حتی زمانی که حجم پول شما کم است، اعتماد به نفس و عزت نفس به فراوانی منتهی می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد  مدیتیشن برای جذب عشق مقاله مدیتیشن جذب عشق را مطالعه کنید.

ثروت شامل چه چیزهایی است؟

  • پول
  • لوازمی که خریداری کرده‌اید
  • روابط اجتماعی که دارید
  • مهارت‌ها و توانمندی‌های شما
  • خانواده و کسانی که دوستشان دارید
  • سلامتی
  • زمان
  • تجربه‌هایی که درس‌هایی از آن گرفتید
  • خلاقیت و ذکاوت شما در حل کردن مسائل
  • وفور و فراوانی که به‌واسطه افراد دیگر در زندگی شما جاری می‌شود (برای مثال، دوستتان شما را برای شغلی معرفی می‌کند)

همه این موارد ثروت‌های زندگی شما هستند. اگر شما پول زیادی داشته باشید ولی خلاقیت و ذکاوت استفاده از آن را نداشته باشید؛ به راحتی پول را از دست می‌دهید. از طرفی، خلاصه کردن زندگی در یک بعد از این ثروت‌ها، یکی از انسدادهای ذهنی است که باعث می‌شود شما در زندگی احساس کمبود بکنید! فارغ از اینکه چه میزان از هر کدام از این ثروت‌ها دارید همیشه می‌توانید برای افزایش هرکدام قدمی بردارید!

فراموش نکنید که همراه بودن تمام این ثروت‌ها با هم کیفیت زندگی شما را بسیار بهبود می‌دهد. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره مدیتیشن قبل از خواب را بخوانید.

مدیتیشن جذب پول

چرا بعضی افراد در به‌دست آوردن ثروت موفق نیستند؟

با تعریفی که از ثروت داشتیم به سراغ این موضوع می‌رویم که چه‌ عواملی باعث می‌شود بعضی افراد بیشتر بتوانند ثروت را به‌دست بیاورند و بعضی دیگر در این راه ناموفق باشند. بهتر است این را بدانید که شما می‌توانید از شخصی که در به‌دست آوردن ثروت ناکام است تبدیل به شخصی شوید که در این موضوع مهارت دارید. هرچند که نیاز به تمرین مداوم دارید اما این کار شدنی است.

  • داشتن انسدادهای فکری

اولین مشکل در کسب و نگه داشتن ثروت انسدادهای فکری است. منظور از انسدادهای فکری باورهایی در ارتباط با پول و ثروت است که باعث رکود شما می‌شود. مثلا اگر شما این باور ذهنی را داشته باشید که داشتن پول زیاد باعث می‌شود اخلاقیات را زیر پا بگذارید و تبدیل به فردی شوید که دوست ندارید؛ طبیعی است که در واقعیت نخواهید به سراغ پول بروید. حتی اگر این کار را بکنید، یک مقاومت درونی جلوی فعالیت‌های شما را می‌گیرد.

انسدادهای فکری شامل باورهایی راجع به پول هستند که باعث ایجاد رکود در زندگی شما می‌شوند. مثال‌هایی از این باورها شامل این موارد است:

  • داشتن پول زیاد، باعث فساد و بی اخلاقی می‌شود
  • پول، کثیف است و باعث دور شدن انسان از معنویات می‌شود
  • به‌دست آوردن پول کار بسیار سختی است
  • با داشتن پول زیاد، بیشتر دچار بلا و اتفاقات بد می‌شویم

اگر شما چنین باورهایی دارید، ممکن است متناسب با تلاشی که می‌کنید پول به‌دست نیاورید. ممکن است با وجود اینکه به ظاهر تلاش می‌کنید تا پول به‌دست بیاورید اما درون خود ترس و اضطراب زیادی را در ارتباط با پول تجربه می‌کنید.این موارد فقط مثال‌هایی درباره انسدادهای فکری است و شما باید انسدادهای فکری خود را کشف کنید. پس در مورد آن فکر کنید، پول برای شما چه معنایی دارد؟

جملات زیر را کامل کنید

  • پول ______ است.
  • پول برای من  معنی ______ دارد.

این تمرین کوچک به تنهایی می تواند برخی از باورهای محدود کننده شما را در مورد پول آشکار کند. اگر برای پر کردن جای خالی از کلمات منفی استفاده می‌کنید یا هنگام فکر کردن به پول استرس را تجربه می‌کنید مطمئن باشید که این باورهای محدودکننده راه شما را در رسیدن به پولی که می‌خواهید، بسته است.

با آگاه شدن از این باورها و تغییر آن‌هاست که مدیتیشن جذب ثروت می‌تواند برای شما موثر واقع شود. اگر بدون شناختن این باورها مشغول انجام مدیتیشن جذب ثروت شوید، مانند این است که تلاش می‌کنید یک لیوان که ترک خورده را پر از آب کنید. هرچقدر لیوان را پر کنید دوباره از شکاف آب خارج می‌شود و این یک کار بی فایده است. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره mindfulness چیست را بخوانید.

  انواع مدیتیشن + معرفی 15 نوع مدیتیشن‌

قوی ترین مدیتیشن جذب ثروت

  • داشتن رابطه بد با پول

شما با هر چیزی که در محیط اطرافتان می‌بینید در یک ارتباط هستید. شما با پول هم یک رابطه دارید و مدیتیشن جذب ثروت باعث بهبود رابطه شما با پول می‌شود و از همین طریق است که می‌توانید جریان ثروت و فراوانی را در زندگی خود ایجاد کنید.

ناسالم ترین نوع رابطه‌ای که یک فرد می تواند با پول داشته باشد چیست؟ بیشتر مردم رابطه بدی با پول دارند. این رابطه بد مربوط به روش‌های کسب درآمد و خرج کردن است. افراد، همواره در استرس زیاد و نگرانی از قرض و بدهی هستند و نحوه به‌دست آوردن و خرج کردن پولشان همراه با تنش فکری است. خیلی از افراد بدون اینکه متوجه باشند، احساس اذیت و تنش را با پول یکی می‌دانند.

یعنی انقدر نگرانی‌های روزمره آن‌ها با به‌دست آوردن و از دست دادن پول همراه شده است که تصور می‌کنند پول باعث استرس و نگرانی است.بسیاری از چیزهایی که در محیط اطرافتان می‌بینید به این رابطه بد دامن می‌زنند. مثلا فیلم‌های زیادی ساخته می‌شوند که درباره دو قطبی بین داشتن پول زیاد و دردسرهای فراوان یا داشتن پول کم و یک زندگی آرام است.

مدتی قبل در شبکه‌های اجتماعی چالشی درباره این دوقطبی بین نوجوانان انجام می‌شد. آن‌ها به این سوال پاسخ می‌دادند که ترجیح می‌دهند یک انسان پولدار اما غمگین باشند یا یک انسان بی‌پول اما خوشحال و از خود فیلم می‌‌گرفتند و منتشر می‌کردند. سوال اصلی همینجاست! آیا شما فکر می‌کنید یک فضای دوقطبی بین داشتن پول و خوشحالی وجود دارد؟

دلیل اصلی داشتن استرس درباره پول این است که مردم به جریان پول در زندگی خود اعتماد ندارند. آنها نگران هستند که پولی که به دست می‌آورند برای زندگی آن‌ها کافی نباشد.اگر دقت کنید می‌بینید که نداشتن اطمینان نسبت به پول و نگرانی و استرس همیشگی ارتباط مستقیمی با میزان پولی که افراد دارند ندارد و بیشتر احساسی درونی است.

آیا افرادی را ندیده‌اید که پول زیادی دارند ولی استرس و نگرانی از دست دادن این پول را خیلی دارند؟ یا افرادی که می‌ترسند پول‌های خود را خرج کنند.مدیتیشن جذب ثروت به کسی که رابطه بدی با پول دارد می‌تواند بسیار کمک بکند. چراکه پایه و اساس این مدیتیشن جذب پول و ثروت بر اساس قدردانی است. پرورش روحیه قدردانی است که باعث می‌شود شما بتوانید فرصت‌های به‌دست آوردن پول و ثروت را شکار کنید.

قدردانی اصلی‌ترین چیزی است که به شما کمک می کنند تا رابطه خود را با پول تغییر دهید. به رابطه خود با پول نگاهی بیندازید. دقت کنید که قدردانی از پول فقط مربوط به زمانی که پول را به‌دست می‌آورید نیست. بلکه مربوط به زمانی است که پول را خرج می‌کنید. برای مثال اگر با پولتان برای دوستتان شام خریده‌اید، آیا قدردان این لحظه نیستید؟ اینکه پولتان را خرج چیزی کرده‌اید که برای لحظاتی با دوستتان خوش باشید برای شما شیرین نیست؟

البته این موضوع فقط درباره خوشی‌ها و شیرینی‌ها نیست. اگر شما با پولتان برای خودتان دارو تهیه می‌کنید، هم می‌توانید قدردان این پول باشید که به‌واسطه آن می‌توانید سلامتی خود را بازیابید.

حالا، باتوجه به این مطالب می‌توانیم به سراغ انجام مدیتیشن جذب ثروت قبل خواب برویم. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره آموزش یوگا در خانه را بخوانید.

بهترین مدیتیشن جذب پول

  ویپاسانا چیست و چطور انجام می ‌شود؟

تکنیک مدیتیشن جذب ثروت

  • این مدیتیشن ثروت قبل خواب یا هر زمان دیگر میتوانید انجام دهید . درحالت مناسب مدیتیشن بنشینید. اگر روی صندلی می‌نشینید، یک صندلی راحت انتخاب کنید. به شکلی که پشتتان صاف روی صندلی قرار بگیرد و کف پاهایتان روی زمین باشد.اگر روی زمین می‌نشینید، به حالت چهارزانو و راحت بنشینید. اگر می‌خواهید راحت‌تر باشید یک بالشتک زیر لگن خود قرار دهید.
  • تمام مواردی که به‌عنوان ثروت در زندگی خود می‌شناسید برشمرید. پولی که دارید، مهارت‌هایی که دارید، زمانی که هر روز در اختیار دارید و…
  • یک مورد از مواردی که به‌عنوان ثروت می‌خواهید افزایش دهید انتخاب کنید (مثلا افزایش درآمد ماهیانه)
  • حالا تمام ثروت‌هایی که به این مورد (یعنی افزایش درآمد ماهیانه) مرتبط هستند را در ذهن بیاورید. (مثلا شغلی که دارید، سلامتی که دارید و هر روز به سر کار می‌روید، مهارت‌هایی که با آن پول به‌دست می‌آورید و…)
  • بابت همه این موارد قدردانی کنید.
  • احساس شعف و شادی را از داشتن این موارد در ذهن و بدن خود تجربه کنید.
  • حالا وضعیت مطلوبی که می‌خواهید در این زمینه داشته باشید را در ذهن مجسم کنید.
  • حالا در ذهن خودتان از خود بپرسید که برای رسیدن به این وضعیت باید چه کنم؟ در فضای این پرسش باقی بمانید. (این نوع از پرسش‌ها، با هدف ایجاد پویایی در ذهن شما ایجاد می‌شود نه دریافت پاسخ آنی)
  • مدتی در این وضعیت بمانید و در آرامش باشید.
  • هر زمان که خواستید چشم‌هایتان را باز کنید.

شما با تمرین مدیتیشن جذب ثروت، ذهن خود را در حالت پویایی برای رسیدن به فرصت‌های کسب ثروت قرار می‌دهید. دلیل اینکه این مدیتیشن پول و ثروت و کلا مدیتیشن با قدردانی شروع می‌شود همین است که ذهنتان را به دیدن آنچه وجود دارد عادت دهید. دیدن مداوم کمبودها و چیزهایی که ندارید به شما کمکی نمی‌کند که خلاقانه در جستجوی راه حلی برای جبران کمبودها باشید.

البته این به معنای انکار کردن یا نادیده گرفتن کمبودها نیست. همان‌طور که در مدیتیشن جذب ثروت، روی آن بخش از زندگی که می‌خواهید تغییرش دهید تمرکز می‌کنید. می‌توان گفت مدیتیشن جذب ثروت از یک فرمول ساده پیروی می‌کند.

  • چیزهایی که داری را ببین و بابت آن‌ها قدردان باش
  • روی چیزی که می‌خواهی به‌دست بیاوری تمرکز کن
  • فرصت‌های زیادی برای رسیدن به چیزی که می‌خواهی وجود دارد، کافی است ذهنت را برای دیدن آن‌ها پرورش دهی.

برخی سوالات رایج:

مدیتیشن جذب ثروت چیست؟

مدیتیشن جذب ثروت مثل هر مهارت دیگری است که نیاز دارد شما آن‌ را تمرین کنید. اما قبل‌تر از آن باید چرایی کار را نیز بدانید. این‌که بدانید ماهیت این تمرین چطور به شما کمک می‌کند که ثروت بیشتری داشته باشید در ثاثیرگذاری آن موثر است.

تکنیک های مدیتیشن جذب ثروت را نام ببرید؟

تمام مواردی که به‌عنوان ثروت در زندگی خود می‌شناسید برشمرید. پولی که دارید، مهارت‌هایی که دارید، زمانی که هر روز در اختیار دارید و…-یک مورد از مواردی که به‌عنوان ثروت می‌خواهید افزایش دهید انتخاب کنید (مثلا افزایش درآمد ماهیانه)

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟