0 تا 100 مدیتیشن جذب عشق + 3 تمرین مدیتیشن

مدیتیشن جذب عشق
5
(8)

مدیتیشن یک تمرین ذهنی برای گسترش آگاهی و به تعالی رسیدن معنوی است. انواع مختلف مدیتیشن، کاربردهای مختلفی دارند و یکی از تمرینات پرکاربرد این تمرین، مدیتیشن برای جذب عشق است. معمولا از این مدیتیشن، به عنوان روشی برای جذب معشوق یا مدیتیشن جذب همسر دلخواه استفاده می‌کنند.

اما واقعیت‌ هایی  درباره این مدیتیشن وجود دارد که کمتر درباره آن صحبت می‌شود. این‌که شما بتوانید از طریق تمرین مدیتیشن، عشقی که امروز ندارید در زندگی خود ایجاد کنید؛ واقعیت دارد. اما این تمرین، ظرافت‌هایی دارد که کمتر کسی درباره آن اطلاع دارد . علاوه بر این اشتباهات بسیاری در انجام مدیتیشن جذب عشق وجود دارد که باعث می‌شود به‌جای استفاده واقعی از این تمرین، درگیر حاشیه‌ ای بیخود بشوید.

در این مطلب از سری مقالات زی یوگا درباره واقعیت‌های تمرین مدیتیشن جذب عشق صحبت می‌کنیم و اشتباهات رایج و نحوه انجام درست این تمرین را مرور می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

ذهن ما هر لحظه در حال خلق کردن است

ذهن ما قدرت خلق کردن دارد. واقعیت این است که این خالق بودن یک موضوع ارادی نیست و ما نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که با ذهنمان چیزی خلق نکنیم. همان‌طور که نمی‌توانیم تصمیم بگیریم ضربان قلب خودمان یا میزان ترشح آنزیم‌های کبد خود را  تغییر دهیم.

ما همیشه درحال خلق کردن هستیم و فرمانده این مرکز خلاقیت، ذهن ماست. برای مثال تصور کنید در طول یک روز چه کارهایی انجام می‌دهید! آیا هرکدام از کارهایی که انجام می‌دهید تغییری در محیط اطراف شما ایجاد نمی‌کند؟ برای مثال اینکه شب دیر خوابیده باشید و صبح عنق از خواب بیدار شوید لحظات متفاوتی را در کنار عزیزان خود می‌سازید؛ نسبت به حالتی که در ابتدای صبح حالتان خوب است.

تمام کارهایی که می‌کنید، در تمام لحظات شما مشغول ساختن لحظاتتان هستید. مشغول معماری کردن محل زندگیتان هستید. شما با هر رفتار و واکنشی که به اطرافیان خود دارید ارتباط خود را با آن فرد تغییر می‌دهید. اگر این تغییر مثبت باشد معمولا می‌گوییم درحال ساختن یک رابطه با کیفیت هستیم و اگر این تغییر منفی باشد می‌گوییم این رابطه دارد خراب می‌شود!

این اتفاق، یعنی ساختن و خلق کردن در تمام لحظات جاری است. حالا اگر از آن آگاه نباشید، یک تعداد الگوی تکراری برای شما این لحظات را رقم می‌زنند. اما اگر از لحظات خود و تاثیری که بر هر لحظه دارید آگاه باشید و بدانید که چه می‌خواهید؛ می‌توانید همان‌طوری زندگی کنید که دوست دارید.

الگوهای تکراری ممکن است به شکل‌های مختلفی ایجاد شده باشند. ممکن است شما یک رفتار یا نگرش را از خانواده خود یاد گرفته باشید. ممکن است تحت فشارهای اطرافیان مجبور به قبول چیزهایی شده باشید که دوست ندارید. مثلا اگر همیشه از پدر و مادر خود شنیده باشید که عشق وجود ندارد و همه انسان‌ها در یافتن عشق ناکام می‌شوند؛ احتمالا این نگرش را از آن‌ها به ارث می‌برید و همیشه در روابط عاطفی خود منتظر ناکامی هستید.

در اغلب مواقع شما بدون اینکه متوجه باشید کارهایی می‌کنید که در عشق ناکام شوید. چرا؟ چون این الگوی ذهنی درباره ناکامی را در ذهن خود دارید.یعنی این الگو به جای شما دارد لحظه‌هایتان را میسازد.این الگوها، می‌توانند ذهنی یا رفتاری باشد. به کارهایی که می‌کنید و فکرهایتان توجه کنید و الگوهای تکراری را به دقت پیدا کنید.

برای مثال، اگر شما عادت دارید که در آغاز یک رابطه عاطفی افراد را سوال‌ پیچ کنید یا همیشه نسبت به همسرتان بدبین هستید؛ درحال ساختن لحظه‌ های خود با الگوی ذهنی هستید که منجر به کنجکاوی آزاردهنده برای طرف مقابلتان می‌شود. واقعا چه کسی دوست دارد به کسی که مدام سوالات تکراری و اذیت‌کننده می‌پرسد محبت کند؟ پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره مدیتیشن آرامش ذهن را بخوانید.

مدیتیشن جذب معشوق

چطور از قدرت خلق ذهن استفاده کنیم؟

گفتیم اگر ما آگاهانه از قدرت ذهنمان استفاده نکنیم، ذهن به‌صورت اتوماتیک بر اساس الگوهای تکراری، لحظات ما را خلق می‌کند. آیا ما می‌توانیم از این قدرت خلق، در راستای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم؟ آیا می‌توانیم به‌صورت آگاهانه آن چیزی که می‌خواهیم را خلق کنیم؟

بله! شما می‌توانید زندگی که می‌خواهید برای خودتان بسازید و عشق، ثروت یا هر چیزی که دوست دارید را در زندگی داشته باشید. اما لازم است چیزهایی را یاد بگیرید تا بتوانید واقعا از این قدرت استفاده کنید. لازم است ابتدا موانعی که باعث می‌شوند عشق را تجربه نکنید شناسایی کنید، ماهیت عشق را بشناسید و بعد برای شکستن این موانع تمرین مداوم مدیتیشن برای جذب عشق را انجام دهید.

  مدیتیشن برای سردرد + انواع مدیتیشن برای رفع سردرد

1. آگاهی از موانع تجربه عشق

  • آگاهی از افکار مربوط به عشق

درباره تاثیر افکار بر خلق لحظات صحبت کردیم.

  • شخصی که فکر می‌کند دوست داشتنی نیست، مدام رفتارهایی می‌کند که دوست نداشتنی به نظر برسد!
  • شخصی که فکر می‌کند باید بداخلاق باشد تا جذاب به‌نظر برسد، مدام در ارتباط سرد و بی احساس رفتار می‌کند!
  • شخصی که فکر می‌کند همه زن‌ها/مردها خائن هستند، هیچ‌وقت طعم دوست داشته شدن را نمی‌چشد چون معتقد است بالاخره یک روزی می‌رسد که همسرش به او خیانت کند.

نمونه این مثال‌ها زیاد هستند. کافی است شما ببینید درباره به‌دست آوردن عشقی که می‌خواهید چه باورهایی دارید؟ چه فکرهایی درباره همسر خود دارید؟ خودتان را لایق چه عشق و محبتی می‌دانید؟ اگر همسر شما رفتار نامناسب و غیرمحترمانه‌ای با شما داشته باشد با خودتان فکر می‌کنید حقتان هست؟ یا اینکه فکر می‌کنید لایق عشق و احترام متفاوتی هستید؟

همین حالا کاغذی بردارید و افکار خود را درباره این موضوعات بنویسید:

عشق را توصیف کنید.

  • چه چیزهای مثبتی را به عشق نسبت می‌دهید؟
  • چه چیزهای منفی را به عشق نسبت می‌دهید؟
  • آیا خودتان را لایق عشقی که می‌خواهید می‌دانید؟
  • آیا برای داشتن عشق شرط و شروطی در ذهن برای خودتان دارید؟ (مثلا در صورتی خود را لایق عشق بدانید که موفقیت خاصی داشته باشید)

مدیتیشن برای جذب عشق

  • مشاهده‌ گری و ذهن‌ آگاهی

حالا که از افکار خود آگاه شدید با تمرین مداوم مشاهده‌گری و ذهن‌ آگاهی، هر لحظه در روز که این افکار به سراغ شما می‌آیند از آن‌ها آگاه شوید. اگر این تمرین برایتان گنگ است می‌توانید مقاله مدیتیشن ذهن‌ آگاهی را بخوانید.

برای اینکه بتوانید فرماندهی ذهن خود را به‌دست بگیرید باید هر زمان که افکار مربوط به عشق در شما فعال می‌شود از آن آگاه شوید. با این روش شما می‌توانید جلوی ذهنتان را بگیرید که به‌صورت اتوماتیک با الگوهای تکراری، لحظه‌های شما را بسازد. و بعد از مدتی می‌توانید فرماندهی اتاق ذهن را به‌دست بگیرید و خودتان آن‌طوری که می‌خواهید لحظه‌هایتان را خلق کنید.

2. شناخت واقعیت‌ های عشق

حالا که درباره موانع عشق صحبت کردیم، درباره واقعیت‌های عشق هم صحبت کنیم تا در تمرین مدیتیشن جذب عشق بتوانید واقعیت‌ها را جایگزین موانع بکنید.

  • برای دوست داشتنی بودن هیچ شرطی لازم نیست

اگر دقت کنید موانع تجربه عشق همگی از جنس کمبود و مقایسه و ناتوانی هستند. مثلا افراد فکر می‌کنند بدون داشتن ویژگی خاصی در ظاهر یا کسب کردن موفقیت ویژه‌ای لایق محبت نیستند. اما واقعا اینطور است؟ شما وقتی یک نوزاد تازه به‌دنیا آمده را در آغوش میگیرید؛ احساس عشق و محبت را تجربه نمی‌کنید؟

به نظر شما یک نوزاد لازم است ویژگی خاصی داشته باشد که دوست داشتنی باشد؟ احتمالا در ادامه ذهن افراد شروع به ساختن این ویژگی‌های عجیب و غریب می‌کند! آدم‌ها علاقه‌مند هستند که عشق و محبت را محدود کنند اما واقعیت این است که عشق محدود نیست و نمی‌تواند در هیچ قالبی قرار بگیرد!

اگر آدم‌های زیادی مشغول شرط و شروط گذاشتن برای عشق ورزیدن به یک نوزاد، یک کودک یا یک انسان بزرگسال هستند؛ این به معنی محدود بودن عشق نیست!ممکن است مادری به کودک خردسالش بگوید «اگه گریه کنی دوست ندارم» یا «اگه مثل برادرت بیست بگیری دوست دارم» و همه این‌ها در ذهن کودک، عشق را شرطی تعریف می‌کند. اما واقعیت این است که همه انسان‌ها مثل همان نوزاد دوست‌داشتنی و زیبا هستند.

البته دقت کنید که ماهیت وجودی افراد از اعمالشان جداست! ممکن است اعمال افراد مورد تشویق یا مجازات قرار بگیرد اما این موضوع ربطی به این ندارد که این فرد شایسته و دوست داشتنی نباشد!

  • عشق، محدود نیست

خاصیت‌های مختلفی دربار مفاهیم در اطراف ما وجود دارد! برای مثال، پول مفهومی است که محدودیت در ماهیت آن وجود دارد. یعنی میزان مشخصی پول در جهان وجود دارد که اگر فرد «الف» تمام آن را صاحب شود فرد «ب» بدون پول می‌ماند.اما مفهوم دانش را در نظر بگیرید!

اگر شما دانشی که دارید را به فرد دیگری بدهید، از دانش شما کم نمی‌شود و حتی برعکس! بیشتر می‌شود! هم زمانی که دارید به کسی آموزش می‌دهید خودتان بهتر یاد می‌گیرید و هم با بودن در کنار افرادی که دانش دارند بیشتر پیشرفت می‌کنید! با آن‌ها همکاری می‌کنید و چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید!

بعضی افراد عشق و محبت خود به دیگران را جیره‌بندی می‌کنند! راجع به افراد دیگر که شما نمی‌توانید کاری بکنید اما به یاد  داشته باشید که اگر چنین باوری دارید، در حال مسدود کردن جریان عشق در زندگی خودتان هستید! شما می‌توانید به خودتان و دیگران عشق بورزید و مطمئن باشید عشق در وجود تمام نمی‌شود! و برعکس! عشق در زندگی شما بیشتر جاری می‌شود.

البته معنی این حرف این نیست که بدون در نظر گرفتن مناسبات اجتماعی و شرط عقل، با همه یکسان برخورد کنید! به واقعیت قبلی توجه کنید! ماهیت وجودی انسان‌ها از اعمالشان جداست! اگر کسی به حقوق شما تجاوز کرد لازم است با قاطعیت درباره این موضوع صحبت کنید. اگر شما از حق و حقوق خود دفاع کنید ربطی به اینکه عشق را محدود یا شرطی کردید ندارد!

  • عشق درونی است

تجربه عشق از درون شما آغاز می‌شود نه از بیرون و توسط یک شخص دیگر! اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید حتما افرادی هم در دنیا پیدا می‌شوند که شما را دوست داشته باشند! هرچند ماهیت واقعی عشق به خود به شکلی است که شما را از«وابستگی» به عشق دیگران رها می‌کنید!

وابستگی به عشق دیگران یعنی شما برای اینکه مطمئن باشید زیبا، شایسته و دوست داشتنی هستید منتظر نظر دیگران هستید! دنبال کسی می‌گردید که مدام از شما تعریف کند تا درونا احساس خوبی پیدا کنید. شما در تنهایی با خودتان احساس خوبی ندارید و درونا احساس کافی بودن و دوست داشتنی بودن نمی‌کنید.

لازم است به این موضوع توجه کنید که منظور از وابسته نبودن به عشق دیگران این نیست که یعنی نیازی به ارتباط ندارید یا اصلا نباید از تعریف و تمجید دیگران خوشتان بیاید! به کلمه «وابستگی» دقت کنید! وابستگی منشا رنج است و نمی‌توانید عشق را در زندگی خود جاری کنید بدون این‌که در درون خود آن‌را تجربه کنید.

در اصل هدف تمرین مدیتیشن جذب عشق همین است که تمام موانع و انسدادهای ذهنی برای تجربه عشق را در شما از بین ببرد. در این حالت شما بدون نیاز به وجود شرایط خاصی یا وابستگی به شخص خاصی عشق را در وجود خود تجربه می‌کنید.

3. انجام مدیتیشن جذب عشق

حالا که افکار مربوط به عشق را شناختید و متوجه شدید چه‌طور لحظات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ می‌توانید از این مدیتیش برای جاری کردن عشق در لحظات زندگی خود استفاده کنید. درباره چگونگی انجام میدیتیشن در ادامه توضیحات کامل را ارائه می‌دهیم. فقط کافی است بدانید که بعد از آگاه شدن از موانعی که به‌صورت ناخودآگاه و اتوماتیک روی رفتار شما تاثیر می‌گذارند؛ لازم است روش جدیدی را جایگزین کنید.

پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره راه های کاهش استرس را بخوانید.

انجام مدیتیشن جذب عشق

  1. درحالت مناسب مدیتیشن بنشینید. حالت چهارزانو در جایی راحت و مناسب روی زمین و یا به حالت معمولی نشستن روی صندلی بنشینید. اگر روی صندلی مینشینید حتما پاهایتان را روی زمین قرار دهید.
  2. افکاری که شناسایی کرده‌اید را به ذهن بیاورید. آن دسته از افکار منفی که راجع به عشق دارید و به هر دلیلی خودتان را از تجربه عشق و رابطه‌ای که می‌خواهید دور می‌بینید را در ذهن بیاورید. (مثلا فکر میکنم چون قد بلندی ندارم کسی مرا دوست نخواهد داشت)
  3. تمام کارهایی که مرتبط با این فکر انجام می‌دهید را در ذهن مجسم کنید. (مثلا در جمع گوشه‌گیر هستم یا با هرکسی صحبت می‌کنم تصور می‌کنم در ذهنش قیافه من را مسخره می‌کند و موقع صحبت با دیگران خیلی مضطرب می‌شوم)
  4. در این بخش از تمرین، از تمام قدرت تخیل خود استفاده کنید و کاملا خودتان را در موقعیت‌هایی که احساس بدی داشتید به یاد بیاورید و همه این احساسات را دوباره تصور کنید.
  5. حالا یک بادکنک بزرگ را تصور کنید که می‌توانید این تصویر را داخل آن قرار دهید.
  6. تصویر ناخوشایند را با تمام افکار و احساسات در بادکنک قرار دهید و تصور کنید بادکنک از شما فاصله می‌گیرد و دور می‌شود.
  7. حالا خودتان را در موقعیت جدیدی تصور کنید که بر خلاف موقعیت قبلی است. (یعنی با همین قیافه‌ای که دارید، دوست داشتنی هستید و در برخورد با افراد با اعتمادبه‌نفس صحبت می‌کنید)
  8. از قدرت تجسم ذهن خود استفاده کنید. خودتان را تصور کنید در حالی‌که به خودتان عشق می‌ورزید و مانعی برای این وجود ندارد که شما عشق را از سمت دیگران تجربه کنید.
  9. احساس خوبی که از عشق ورزیدن به خود و دیگران و دریافت عشق تجربه می‌کنید را احساس کنید.
  10. در این حالت بمانید و دوست داشته شدن را تجربه کنید و به احساسات و افکار خود آگاه شوید.

افسانه‌ های مدیتیشن جذب عشق

همانطور که گفتیم اشتباهات زیادی در انجام مدیتیشن جذب عشق وجود دارد. اگر می‌خواهید تمرین مدیتیشن شما موثر واقع شود؛ این بخش از مقاله را با دقت بخوانید. هر کدام از موارد زیر دروغ‌هایی است که درباره مدیتیشن جذب عشق به شما می‌گویند. هر دروغ یا افسانه را با واقعیت جایگزین کنید تا بتوانید از اثرات واقعی این تمرین سود ببرید.

  • افسانه شماره 1- شما هرکسی که بخواهید به‌دست می‌آورید
  • افسانه شماره 2- شما می‌توانید با تلقین فکرهایتان را تغییر دهید
  • افسانه شماره3- شما می‌توانید باعث تغییر فکر و احساس دیگران بشوید
  • افسانه شماره4- اگر به چیزهای خوبی فکر کنید، اتفاقات خوبی برای شما می‌افتد

شما هرکسی که بخواهید به‌ دست می‌ آورید!

خیلی از افراد در تبلیغ مدیتیشن جذب معشوق می‌گویند که این مدیتیشن باعث می‌شود شما هر کسی را که می‌خواهید به‌دست بیاورید. واقعا به ماهیت این حرف فکر کنید! یعنی طرف مقابل شما، که می‌خواهید او را به‌دست بیاورید؛ اراده و اشتیاقی در وجودش ندارد و منتظر است شما از طریق مدیتیشن علاقه را در او ایجاد کنید؟

دقت کنید که این عقاید دقیقا از آن دست موانعی هستند که باید در تمرین قبل آن‌ها در بادکنک بگذارید و رها کنید! اگر شما فکر می‌کنید می‌توانید از راه دور اشخاص دیگر را کنترل کنید و هرکسی را ترغیب و یا مجبور به کاری که می‌خواهید بکنید؛ یعنی این حق را برای دیگران نیز قائل می‌شوید که شما را کنترل کنند.

علاوه بر این با این‌کار نشان می‌دهیدکه  به دوست داشتنی بودن خودتان و توانایی برقراری یک ارتباط متقابل بر مبنای عشق و احترام باور ندارید و لازم است کار خاصی کنید که کسی دوستتان داشته باشد.فراموش که نکردید؟ برای دوست داشتنی بودن هیچ شرط و شروطی لازم نیست. پس لازم نیست برای به‌دست آوردن یک شخص خاص انقدر تقلا کنید!

این عالی است که بتوانید با فردی که برای شما جذاب است ارتباط برقرار کنید و در این معاشرت رابطه عاشقانه‌ای بسازید. اما اگر احساس نیاز شدیدی در خود احساس می‌کنید. اگر فکر می‌کنید این فرد را نداشته باشید زندگی شما افتضاح می‌شود؛ کافی است بدانید که شما درگیر وابستگی شده‌اید. می‌توانید این وابستگی را مشاهده کنید تا ببینید چه چیزی را در ذهن خودتان انقدر بزرگ کرده‌اید.

چه خلا درونی دارید و بعد تمرین مدیتیشن جذب عشق را انجام دهید تا وجودتان را از این وابستگی رها کنید.

  چاکرا چیست؟ معرفی و فعال سازی 7 چاکراه بدن
  • شما می‌ توانید با تلقین فکرهایتان را تغییر دهید!

این یکی از دروغ‌هایی است که زیاد می‌شنوید! شاید این تجربه را داشته باشید که سعی کرده‌اید با فکری مقابله کنید یا آن‌را با فکر دیگری جایگزین کنید. اما این کار فقط برای مدت کوتاهی اثر دارد. گاهی اوقات اثر آن نیز سطحی است و عمیقا در رفتار شما تاثیری نمی‌گذارد!

واقعیت این است که در تمرین مدیتیشن جذب عشق، هدف ما تلقین و یا با زور و اجبار تغییر دادن افکار نیست! هدف از مدیتیشن جذب عشق این است که شما بتوانید موانع ذهنی مثل افکار ناتوان‌کننده درباره عشق را اول بشناسید و دوم رها کنید و سوم واقعیتی را جایگزین آن بکنید.

جایگزین کردن این واقعیت‌ها امری وقت‌گیر است و لازم است شما به‌‌صورت مرتب مدیتیشن را انجام بدهید و مشاهده‌گری درباره افکار منفی را فراموش نکنید. یعنی بدون این‌که تلاش کنید جلوی آن‌ها را بگیرید ناظر و شاهد آن‌ها باشید.مدیتیشن برای تغییر باورهای بنیادین و افکار این چنینی قدرت زیادی دارد.

چراکه شما مدام با تمرین تصور کردن بادکنک، ذهن خود را از این افکار رها می‌کنید و با قدرت خلق کردن ذهن، فضای تجربه عشق را مجسم می‌کنید!با این تمرینات به تدریج ذهن شما از الگوی تکراری و اتوماتیک فاصله می‌گیرد و شما در هر لحظه می‌توانید همان کسی باشید که می‌خواهید و برنامه ذهنی را از حالت اتوماتیک روی دستی قرار می‌دهید.

  • شما می‌ توانید باعث تغییر فکر و احساس افراد دیگر بشوید!

این افسانه بسیار ویران‌گر است و می‌تواند حال شما را بسیار بد بکند! اگر هیچ کسی در دنیا چنین قدرتی داشت که روی فکر و احساس دیگران تاثیر بگذارد دنیا حتما جای ترسناکی میشد! اگر افکار و احساسات من توسط افراد دیگر تغییر کند من چه‌طور می‌توانم برای خودم تصمیم بگیرم؟ مگر آدم‌ها عروسک خیمه‌ شب‌ بازی هستند که توسط دیگران کنترل شوند!

اینکه شما با مدیتیشن باعث می‌شوید «کسی به شما فکر بکند و به یاد شما باشد» و یا «به نظرش جذاب برسید» را فراموش کنید! تمام این افکار همان موانع تجربه عشق هستند! این‌که شما فکر می‌کنید وابسته توجه یک فرد خاص هستید تا احساس خوبی داشته باشید همان سوژه‌ای است که باید روی آن مدیتیشن انجام دهید! نه اینکه تلاش کنید حتما توجه فردی را جلب کنید! آن‌هم با مدیتیشن!

  • اگر به چیزهای خوبی فکر کنید، چیزهای خوبی برای شما اتفاق میفتد!

یعنی همه افرادی که دچار بیماری شدند، عزیزی را از دست داده‌اند یا ورشکست شده‌اند به چیزهای بدی فکر کرده بودند؟ حواستان هست که با این فکر، چه‌طور واقعیت زندگی را زیر سوال می‌برید؟

در زندگی لحظات خوب و بد درکنار هم وجود دارند! همه ما با به‌دنیا آمدن نوزادی در خانواده خوشحال می‌شویم و با مرگ عزیزان غمگین می‌شویم! چه‌طور می‌خواهید با فکر کردن به خوبی‌ها جلوی مرگ پدربزرگتان در 90 سالگی را بگیرید؟ چه‌طور می‌توانید جلوی بیماری، مشاجره و مشکلات مالی را بگیرید!؟ این‌ها بخش‌های طبیعی از رندگی هستند. سوال اصلی این است که اصلا چرا می‌خواهید جلوی یک بخش طبیعی از زندگی را بگیرید که رخ ندهد؟

افرادی که طرفدار این افسانه هستند، توصیه می‌کنند که مثبت فکر کنید؛ از مشاجره به شدت پرهیز کنید؛ درخواست‌هایتان را در لفافه بگویید تا کسی ناراحت نشود؛ از مخالفت با شرک عاطفیتان پرهیز کنید؛ اجازه دهید همه چیز آرام و زیبا باقی بماند و دلخوری پیش نیاید.

حتی از این هم فراتر می‌روند و می‌گویند اگر به چیزهای مثبت فکر کنی برایت پیش می‌آید! اگر به خیانت و ترک شدن و تنها ماندن فکر کنی، همان برایت پیش میاید! ما درباره قدرت خلق کردن صحبت کردیم! بله درست است اگر شما مدام به خیانت فکر می‌کنید احتمالا با هرکسی آشنا می‌شوید به قدری بد عنق و سرد رفتار می‌کنید که شخص مقابل علاقه‌ای به معاشرت با شما پیدا نمی‌کند!

اما فراموش نکنید که اگر شما عشق درونی را پیدا کرده باشید نیازی ندارید که بخش‌ طبیعی اما غم‌انگیز زندگی را پاک کنید و مذبوحانه تلاش کنید آن‌ها را تجربه نکنید!اتفاقات خوشایند و اتفاقات تلخ، هردو در زندگی ما وجود دارند. ما روی اتفاقات کنترلی نداریم اما روی رفتار خودمان در هر موقعیت کنترل داریم! نیازی نیست در مدیتیشن جذب عشق، روی اتفاقات تمرکز کنید.

کافی است خودتان را شایسته و توانمند بدانید و تنها در این زمان است که می‌دانید از پس اتفاقات زندگی برمی‌آیید.اگر چیزهایی را در خود می‌بینید که عمیقا احساس ناتوانی و درماندگی به شما می‌دهد، کافی است با یک متخصص صحبت کنید تا بتوانید این خلاهای درونی را حل کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره یوگانیدرا چیست را بخوانید.

اشتباهات مدیتیشن جذب عشق

اشتباهات مدیتیشن جذب عشق

حالا که درباره افسانه‌ها و دروغ‌های رایج در مدیتیشن جذب عشق خواندید. درباره نحوه اجرای آن هم نکاتی را باهم مرور کنیم تا بتوانید بهترین بهره را از این تمرین ببرید.

سه اشتباه رایج در مراقبه جذب عشق شامل تمرکز اشتباه، نتیجه‌گرایی و کنترل‌گری است.

  • تمرکز اشتباه

در تمرین مدیتیشن جذب عشق فقط لازم است که خودتان را در حالتی که شایسته و لایق دریافت عشق هستید تصور کنید. در نهایت انجام مدیتیشن منظم قرار است به شما کمک کند بتوانید به خودتان حس خوبی داشته باشید و بدون وابستگی شدید به توجه و محبت دیگران با افرادی که دوست دارید ارتباط برقرار کنید.

تمرکز اشتباه روی دیگران به‌جای تمرکز روی خود، از آن دست اشتباهاتی است که فلسفه مدیتیشن جذب عشق را کاملا تغییر می‌دهد. زمانی که شما روی رفتار دیگران تمرکز می‌کنید یا مدام تصور می‌کنید شخصی به شکل ویژه‌ای با شما رفتار می‌کند، چه چیزی به جز حس کمبود را تجربه می‌کنید؟

هر زمان که آنچه تصور کردید در واقعیت رخ نمی‌دهد سرخورده و دلشکسته می‌شود و همچنان منتظر هستید دیگران به شما عشق بدهند؛ قبل از اینکه خودتان بتوانید خودتان را دوست داشته باشید. این یک انتظار بیهوده است!

  • نتیجه‌ گرایی

گفتیم ما نمی‌توانیم با تصور کردن اتفاقات را تغییر دهیم. استفاده از قدرت تجسم و تخیل که در مدیتیشن رایج است برای متمرکز کردن آگاهی و توجه بر روی خود است. با تصویر کردن وضعیتی است که در دنیای واقعی تجربه نمی‌کنیم می‌توانیم به ذهنمان یاد بدهیم که چیزهایی دیگری هم می‌تواند وجود داشته باشد! و با کنار زدن موانع جذب عشق و تصویر کردن وضعیت جدیدی که در آن عشق را تجربه می‌کنیم، می‌توانیم لحظات جدیدی را برای خود رقم بزنیم.

این وضعیت را با اصرار به خلق کردن یک وضعیت خاص اشتباه نگیرید! اگر در انجام تمرین مدیتیشن جذب عشق، به‌جای اینکه تمرین را برای رشد خودتان انجام دهید؛ روی به‌دست آوردن یک نتیجه به‌خصوص تمرکز ‌کنید، به آن نتیجه وابسته می‌شوید. با انجام هربار تمرین به آن وضعیت خاص، آن فرد به‌خصوص یا تصویر ایده‌آلی که تجسم می‌کنید وابسته‌تر می‌شوید.

  مدیتیشن ماه کامل چیست و چطور انجام می‌ شود؟
  • کنترل‌ گری

درباره کنترل‌گری در افسانه مربوط به « شما هرکسی که بخواهید به‌دست می‌آورید» کمی صحبت کردیم. بسیاری از افراد مدیتیشن جذب معشوق را به امید این انجام می‌دهند که شخصی که به آن‌ ها علاقه‌ مند نیست، تغییر بکند!واقعا به آن فکر کنید! یعنی می‌خواهید آدمی که قرار است همسر شما باشد را به کنترل خود دربیاورید؟ این نوع از جذب به‌نظر شما با قدرت اختیار و اراده انسان‌ها در تضاد نیست؟

شبیه این نیست که کسی را مجبور کرده‌اید شما را دوست داشته باشد؟ این تلاش برای این‌که کسی را مجبور کنید شما را دوست داشته باشد؛ رابطه مورد علاقه شماست؟ احساس خوبی پیدا می‌کنید؟ اگر یک اسلحه روی سر یک نفر گذاشته باشید و به او بگویید که به شما بگوید دوستتان دارد، احساس دوست داشته‌شدن می‌کنید؟ شما می‌دانید که این یک اجبار است و حس واقعی نیست بنابراین بیشتر احساس خلا می‌کنید!

این کار را با خودتان نکنید! لحظات تنهایی خودتان را صرف تلاش برای به کنترل درآوردن دیگران نکنید. نیازی نیست شما از طریق مدیتیشن برای کسی جذاب شوید! لازم نیست کاری کنید که کسی شما را دوست داشته باشد! فقط روی خودتان تمرکز کنید و خودتان را توانمند کنید!

اگر ویژگی‌هایی دارید که می‌خواهید آن‌ها را تغییر دهید؛ این‌کار را انجام دهید. اگر دوست دارید مهارت‌هایی که الان ندارید به‌دست بیاورید؛ کافی است به سراغ یک متخصص بروید و مهارتی که می‌خواهید از او یاد بگیرید.همه این موارد را از نگاه عشق به خود انجام دهید و نه اینکه باید تغییری کنید که دوست داشتنی شوید! چون دوست داشتنی هستید تغییر می‌کنید، شخصیت شما رشد می‌کند و ارتباط شما با خودتان تقویت می‌شود.

تمرین مدیتیشن جذب عشق را به‌صورت مداوم انجام دهید و از مشاهده‌گری و بررسی موانع غافل نشوید. رشد شخصیت شما و یافتن عشق درونی یک شبه رخ نمی‌دهد. این بیشتر یک سبک زندگی است تا یک کاری که یک بار انجام دهید و سریع به چیز خاصی برسید!

برخی سوالات رایج:

آیا می‌توانیم به‌صورت آگاهانه آن چیزی که می‌خواهیم را خلق کنیم؟

بله! شما می‌توانید زندگی که می‌خواهید برای خودتان بسازید و عشق، ثروت یا هر چیزی که دوست دارید را در زندگی داشته باشید. اما لازم است چیزهایی را یاد بگیرید تا بتوانید واقعا از این قدرت استفاده کنید. لازم است ابتدا موانعی که باعث می‌شوند عشق را تجربه نکنید شناسایی کنید، ماهیت عشق را بشناسید و بعد برای شکستن این موانع تمرین مداوم مدیتیشن برای جذب عشق را انجام دهید.

اگر به چیزهای خوبی فکر کنید، چیزهای خوبی برای شما اتفاق میفتد؟

افرادی که طرفدار این افسانه هستند، توصیه می‌کنند که مثبت فکر کنید؛ از مشاجره به شدت پرهیز کنید؛ درخواست‌هایتان را در لفافه بگویید تا کسی ناراحت نشود؛ از مخالفت با شرک عاطفیتان پرهیز کنید؛ اجازه دهید همه چیز آرام و زیبا باقی بماند و دلخوری پیش نیاید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 8

One thought on “0 تا 100 مدیتیشن جذب عشق + 3 تمرین مدیتیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟