یوگای خنده چیست؟ + 0 تا 100 آموزش یوگای خنده

یوگای خنده چیست؟
4.3
(14)

اگر شما هم دائماً حس افسردگی، استرس، اضطراب و یا حس نارضایتی به خود و اطرافیانتان دارید بهتر است بدانید این احساسات می‌تواند به سلامت شما ضربه بزند. یکی از بهترین ورزش‌هایی که می‌توانید برای بالا بردن حس نشاط و افزایش سلامتی از آن استفاده کنید یوگای خنده است، اما آیا می‌دانید یوگای خنده چیست؟ پاسخ به این سؤال بسیار آسان است؛ چرا که یوگای خنده شامل تمرینات ساده‌ای است که در آن فرد به صورت تنهایی و یا گروهی وادار به خندیدن می‌شود و این خندیدن تأثیرات و فواید بسیاری دارد. اگر شما هم قصد دارید این تمرینات را بدانید و از تأثیرات و فوایدی که بر سلامتی می‌گذارد آشنا شوید.

یوگای خنده چیست

آموزش یوگای خنده

خنده یوگا را می‌توان از بهترین ورزش‌ها دانست که در عین سادگی، تأثیرات فراوانی بر سلامتی افراد می‌گذارد. در ادامه قصد داریم تمریناتی که در راستای آموزش یوگای خنده است را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با یادگیری این تمرینات، گامی در جهت افزایش سلامتی خود بردارید که شامل موارد زیر است.

  • سلام دادن با خنده

این حرکت به دو صورت قابل انجام است که در نوع اول به همدیگر سلام دهید و بخندید. در نوع دوم دست‌هایتان را به هم بچسبانید و نزدیک قفسه سینه‌تان بگذارید و با نگاه کردن و خندیدن به طرف مقابل سلام کنید.

  • خنده شیر

در این نوع از خنده ابتدا دست‌هایتان را حالت پنجه‌وار بگیرید و با دهان باز و در حالی که چشم‌هایتان هم باز است، زبانتان را بیرون بیاورید و بخندید.

  • خنده ریز

در این نوع از آموزش یوگای خنده تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که با دهان بسته به آرامی بخندید.

  • خنده خاموش

روش انجام این حرکت این گونه است که در این نوع از خنده یوگا، نباید صدای خندیدن شما شنیده شود؛ بلکه تنها باید به چشم طرف مقابل نگاه کنید و با دهان باز و در آوردن ادا‌های خنده دار بدون هیچ صدایی بخندید.

  پاکسازی کارما چیست + 15 روش پاکسازی کارما

فواید یوگای خنده

  • خنده افت و خیز دار

همان‌طور که از اسم این خنده معلوم است باید خندیدن شما دارای افت و خیز باشد؛ یعنی ابتدا آهسته لبخند بزنید سپس لبخند را به خنده از ته دل برسانید. پس از این مرحله حالا آرام آرام دوباره خندیدن را به لبخند تبدیل کنید.

  • خنده دل به دل

در این تمرین باید به طرف مقابلتان نزدیک شوید سپس ابتدا دستان هم را بگیرید و شروع به خندیدن کنید. همچنین در این تمرین شما می‌توانید همدیگر را در آغوش بگیرید یا نوازش کنید و سپس بخندید.

تمامی تمرینات گفته شده جز آموزش‌های یوگای خنده هستند که می‌توانید این تمرینات را هم به صورت گروهی و هم به صورت تنهایی و در منزل آن‌ها را به راحتی انجام دهید. اما علت انجام این تمرینات چیست؟ آیا فایده‌ای دارد؟ در ادامه به بررسی فواید و تأثیرات شگفت‌انگیز انجام تمرینات یوگا بر سلامتی بدن می‌پردازیم. پیشنهاد می شود مقاله بند یوگا چیست را مطالعه کنید.

  0 تا 100 راهنمای خرید بهترین لباس یوگا + 10 ویژگی مهم این لباس

فواید یوگای خنده

یوگای خنده یکی از ورزش‌هایی است که فواید بسیاری برای سلامتی و کمک به زندگی شاد دارد. برای اطلاع از اهمیت یوگای خنده به بررسی فواید این ورزش جذاب و دوست داشتنی می‌پردازیم.

  • بالا رفتن سطح آزادسازی اندورفین

یکی از موادی که آزاد‌سازی آن به ایجاد حس نشاط و شادی کمک می‌کند، اندورفین است که به ماده مخدر طبیعی هم معروف هست. شما با استفاده از یوگای خنده، باعث انتقال سیگنال‌های شادی و نشاط به مغزتان می‌شوید که این سیگنال‌ها، سبب آزاد‌سازی بیشتر اندورفین می‌شود. همچنین افزایش ترشح اندورفین به بالا رفتن حس رضایت فرد از خود و افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند.

  • افزایش گردش خون در سیستم لنفاوی

از آن جایی که خنده عمیق به صورت دم و بازدم صورت می‌گیرد، سبب رسیدن اکسیژن به اندام‌های اصلی بدن می‌شود که این موضوع باعث ایجاد انرژی و ر‌ها شدن انرژی بدن می‌گردد. همچنین سیستم لنفاوی بدن توسط خنده تقویت می‌شود.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

افزایش گردش خون به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که در نهایت به بالا رفتن سطح مقاومت بدن در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی منجربه می‌شود.

تمامی موارد گفته شده جز فواید یوگای خنده می‌باشد که در صورت انجام دادن تمرینات این ورزش مهیج و شادی بخش، می‌توانید حس بهتر و شادتری را نسبت به خود داشته باشید. همچنین یوگای خنده تأثیرات بسیاری بر سلامت افراد دارد که در ادامه به بررسی این تأثیرات می‌پردازیم. پیشنهاد می شود مقاله چرخ یوگا چیست را مطالعه کنید.

تاثیر یوگای خنده بر سلامت

تأثیر یوگای خنده بر سلامتی

شاید فکر کنید یوگای خنده تنها برای خندیدن و شادی است؛ اما باید بدانید یوگای خنده نه تنها سبب افزایش نشاط و شادی شما می‌گردد، بلکه تأثیرات فراوانی بر سلامت روحی و جسمی افراد می‌گذارد. برخی از تأثیرات یوگای خنده بر سلامت را در ادامه برمی‌شماریم.

  • افزایش سلامت سیستم قلبی عروقی

شاید فکر نمی‌کردید که این ورزش ساده و لذت بخش بتواند بر سلامت سیستم قلبی عروقی تأثیر بگذارد. حقیقت این است که در یوگای خنده با خندیدن شما به پایین آمدن فشار خون کمک می‌کنید که همین کاهش فشار خون به بهبود عملکرد قلب و عروق آن کمک می‌کند و به همین دلیل یوگای خنده سبب افزایش سلامت سیستم قلبی عروقی می‌گردد.

  • افزایش هوش هیجانی

یکی از کار‌هایی که سبب افزایش هوش هیجانی و بیدار شدن کودک درون می‌شود، خندیدن است. در ورزش یوگای خنده ، تمرینات انجام شده همگی بر پایه‌ی خندیدن هستند و افراد را به خندیدن وادار می‌کنند که همین موضوع سبب افزایش هوش هیجانی در افراد می‌شود.

  • کاهش استرس و اضطراب

از دیگر تأثیراتی که ورزش یوگا بر سلامتی افراد می‌گذارد، می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. در پی این فرآیند، افسردگی، اضطراب، حس نارضایتی و… از افراد دور می‌شود که از بین رفتن تمامی این موارد باعث عملکرد بهتر قسمت‌های مختلف بدن می‌شود؛ چرا که استرس و اضطراب باعث اثرات منفی روی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. تأثیرات یوگای خنده بر سلامت روح و روان افراد بسیار زیاد است که در پی همین سلامت روحی، سلامت جسمی هم به دنبال دارد. پیشنهاد می شود مقاله بهترین مت یوگا چیست را مطالعه کنید.

فواید یوگای خنده چیست

  0 تا 100 آموزش یوگای مغز + 10 حرکت

جمع‌ بندی

یوگای خنده یکی از ورزش‌هایی است که حرکات و تمرینات آن بسیار ساده است و در عین سادگی تأثیرات فوق‌العاده‌ای روی سلامتی و تندرستی افراد دارد. اصل تمرینات یوگای خنده بر خندیدن است که همین خندیدن باعث افزایش ترشح هورمون‌های شادی در بدن می‌شود که در پی آن فرد احساس نشاط و سر حال بودن دارد. همچنین اعتماد به نفس و افزایش حس رضایت نسبت به خود در یوگای خنده نیز در افراد افزایش می‌یابد؛ بنابراین برای داشتن زندگی بهتر و شادتر، از انجام حرکات یوگای خنده دور نمانید.

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 14

One thought on “یوگای خنده چیست؟ + 0 تا 100 آموزش یوگای خنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟