پاکسازی کارما چیست + 15 روش پاکسازی کارما

پاکسازی کارما چیست؟
4
(21)

ممکن است بار‌ها با تعریف کارما روبرو شده باشید اما پیش نیاز ذهنی شما نسبت به این موضوع کاملاً متفاوت باشد. برای همه افراد پیش آمده است که گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شوند و با خود این سؤال را می‌پرسند که به چه دلیل این مشکل در زندگیشان به وجود آمده است؟ در اینجا شما را باید با قانون کارما آشنا کنیم و پس از یادگیری آن می‌توانید اقدام به پاکسازی کارما کنید.

در این جهان هستی تمامی اعمالی که انجام می‌دهیم چه خوب چه بد، به صورت دورانی حرکت می‌کنند. این به این معناست که اگر به کسی خوبی کنید خوبی می‌بینید و اگر به کسی بدی کنید بدی می‌بینید. بنابراین اگر در هر صورت نیت خوبی داشته باشید و اعمال نیک انجام دهید اتفاقات خوبی در انتظارتان هستند‌. روش‌های پاکسازی کارما این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از کارمای بد زندگی ر‌ها شوید و اعمال نیک انجام دهید.

روش پاکسازی کارما

پاکسازی کارما چیست و چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم تمامی اعمالی که انسان در این جهان انجام می‌دهد به صورت دورانی در حال حرکت است و روزی به خودش می‌رسد. ممکن است هر شخصی در یک دوره‌ای از زندگی اتفاقات ناخوشایندی برایش رخ داده باشد یا کار‌های منفی انجام داده باشد. معمولاً بازتاب این اعمال مدتی بعد از رخ دادن آن وارد زندگی شما می‌شود و آرامش را از شما سلب می‌کند. به طور کلی وجود برخی ناراحتی‌ها و استرس‌هایی که امروزه در زندگی دارید می‌تواند بازتاب اعمال گذشته شما باشد‌. پیشنهاد می شود مقاله راجا یوگا را مطالعه کنید.

شما به کمک پاکسازی کارما می‌توانید از شر این بازتاب بد و نگرانی‌ها خلاص شوید. روش‌های پاکسازی کارما متفاوت بوده چرا که انواع مختلفی از آن وجود دارد. شما با آشنایی با این روش‌ها و عملی کردن آن‌ها اگر تصمیم بگیرید که زین پس اعمال نیک انجام می‌دهید و نیت دیگری ندارید، می‌توانید از شهر آن‌ها خلاص شوید. روش پاکسازی کارما در ادامه برایتان بازگو می‌شود.

  آموزش حرکت درخت در یوگا (+ فواید حرکت وریکش آسانا در یوگا)

نحوه پاکسازی کارما

روش‌ های پاکسازی کارما

یکی از مهم‌ترین نکات این است که همواره می‌توان از کارمای بد عبور کرد. قبل از هر چیزی باید بررسی کنیم که مشکل به وجود آمده مربوط به کدام یک از خطا‌های ما در گذشته یا حال است. بنابراین قبل از پاکسازی کارما تشخیص منشأ این مشکل مهم‌ترین نکته است که پس از یافتن آن می‌توانید به کمک روش‌های موجود اقدام به پاکسازی کنید.

پیشنهاد می شود مقاله هاتا یوگا چیست را مطالعه کنید.

  • پاکسازی کردن کارمای منفی

بعد از این که منشأء مشکل حال حاضر خودتان رو پیدا کردید باید به شما بگوییم که بخش زیادی از این مسیر را رفته‌اید. بار‌ها شنیده‌ایم که تشخیص رفتار نادرست و ابراز پشیمانی همانند آن است که انسان دوباره متولد شده بشود. بنابراین اگر شما به اشتباهاتی که انجام داده‌اید اعتراف کنید و ابراز ندامت کنید، در واقع کارمای بد خودتان را پاکسازی کرده‌اید.

  • پاکسازی کارمای اجدادی

باید به شما بگوییم که مشکل و دغدغه امروز شما می‌تواند بخاطر کار‌های نادرست گذشتگان و افراد دیگر نیز باشد. کارمای افراد دیگر می‌تواند بر زندگی شما تأثیر‌گذار باشد و همچنین کارمای شما نیز می‌تواند بر زندگی دیگران هم تأثیر داشته باشد. در این روش پاکسازی کارما اولین کاری که باید انجام دهید این است که گذشتگان خود را ببخشید. چرا که ممکن است رفتار آن‌ها غیر ارادی باشد و تحت تأثیر گذشتگان خودشان باشند.
اگر طبق این درک پیش بروید می‌توانید راحت‌تر آن‌ها را ببخشید.

اگر شما برای گذشتگان خود طلب آمرزش و همچنین مغفرت کنید خودتان هم از این کارمای اجدادی با انجام این کار خلاص می‌شوید. همچنین شما می‌توانید با کمک به خیریه‌ها و سازمان‌های فعال در این امر، کارمای خود و اجداد‌تان را پاکسازی کنید. چرا که اعمال نیک کارمای بد را از بین می‌برد همچنین عبادت و دعا نیز یکی دیگر از این روش‌ها است.

  آموزش یوگا سلام بر خورشید (سیکل و فواید حرکت سلام بر خورشید)
  • مدیتیشن

یکی دیگر از روش‌های پاکسازی کارما از طریق مدیتیشن امکان‌پذیر است. تا اینجا متوجه شدیم که نحوه پاکسازی کارما متفاوت بوده و انجام اعمال نیک یکی از بهترین این روش‌ها است. برای اینکه بتوانید از طریق مدیتیشن این کار را انجام دهید باید در یکی از حالات مدیتیشن قرار بگیرید.
چشمان خود را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و تنفس را فقط از راه بینی انجام دهید یعنی دهانتان بسته باشد.

به تنفس و بازدم تمرکز بسیار کنید و این تصور را کنید که پس از انجام این کار دودی سیاه از بینی شما خارج می‌شود. این دود در واقع همان مشکلات و استرس‌هایی هستند که شما را درگیر کرده‌اند. هنگام انجام این کار می‌توانید از عبارت تأکیدی نیز استفاده کنید همچنین اگر از شخصی ناراحت هستید یا کینه به دل دارید سعی کنید تمامی آن‌ها را ببخشید تا پاکسازی با بهترین شکل انجام شود. اگر در این میان احساس مختلفی مانند بغض و یا عصبانیت سراغ شما آمد مقاومت نکنید و بگذارید آن‌ها خودشان را بروز دهند.

اگر میخواهید لباس یوگا بخرید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین لباس یوگا را مطالعه کنید.

  • کارمای مثبت و منفی

اینکه انسان می‌تواند کارمای منفی خود را از بین ببرد و یا اثر آن را خنثی کند یکی از مهم‌ترین خبر‌هایی است که می‌توان شنید. همچنین علاوه بر آن انسان می‌تواند اقدام به ایجاد کارمای مثبت کند. برای اینکه بتوانید کارمای مثبت بسازید باید فکر و خیال را کنار گذاشته و تبدیل به یک کنشگر شوید. بنابراین برای ایجاد کارمای مثبت بهتر است هر عملی را که می‌خواهید انجام دهید ذهنیت آن عمل را در ذهنتان تماشا کنید. ایجاد این کارما می‌تواند مانع رشد کارمای منفی شود و شما را به اعمال نیک عادت می‌دهد.

پاکسازی کارما چیست

  10 حرکت حرفه‌ ای برای رفع یبوست با یوگا

کلام آخر

امروزه پاکسازی کارما یکی از روش‌هایی است که انسان به کمک آن می‌تواند از استرس‌ها و مشکلاتی که برایش به وجود آمده است ر‌ها شود. این مشکلات و ناآرامی‌ها می‌تواند تأثیر اعمال ناشایست شما در گذشته و یا کارمای بد سایر افراد باشد. زیرا همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد کارمای شما نیز روی زندگی سایر افراد تأثیر می‌گذارد.

در نهایت قبل از هر چیزی شما باید منشأء اصلی مشکلات حال خودتان را پیدا کنید. پیدا کردن این منشأ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باعث می‌شود شما بیشتر از نصف راه را طی کنید. همواره پس از این مرحله به کمک انواع روش‌های پاکسازی کارما می‌توانید این کارمای منفی را خنثی و یا از خودتان خلاص کنید.

 

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 21

One thought on “پاکسازی کارما چیست + 15 روش پاکسازی کارما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟