بهترین مت یوگا چیست + معرفی 20 مدل

مت یوگا چیست؟
4.5
(8)

در سال‌های اخیر یوگا جزء محبوب‌ترین و مناسب‌ترین ورزش‌ها شناخته شده که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، شاید به این دلیل که این ورزش باستانی می‌تواند بعد از یک روز کاری پراسترس راهکار مؤثری برای رسیدن به آرامش ذهنی باشد. این ورزش فوق‌العاده کاربردی و مفید، به شما یاد می‌دهد تا هم بتوانید سلامت روان را در کنار سلامت جسم بهبود بخشید و هم اینکه ارتباط قدرتمندی بین ذهن و جسم خود برقرار کنید.

همانند بسیاری از فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام، یوگا هم برای شروع نیاز به تجهیزات و لوازم خاصی دارد که در میان آن‌ها داشتن یک مت یوگای خوب و باکیفیت برای هنرجویان امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد؛ چراکه هدف اصلی از به کار بردن تشک یوگا این است که شما بتوانید به وسیله آن حرکات و تمرینات مختلف را به آسانی انجام دهید و وضعیت ثابتی داشته باشید. اما اگر در این ورزش به دنبال داشتن بهترین عملکرد هستید، لازم است به فکر خرید بهترین مت یوگا هم برای انجام تمرینات مختلف باشید.

از آنجایی که در بازار انواع مختلف تشک‌های یوگا از برند‌های گوناگون وجود دارد، اگر شما می‌خواهید بهترین نمونه را انتخاب و خریداری کنید، لازم است قبل از خرید، در مورد انواع مت‌های یوگای موجود در بازار اطلاعات بیشتری کسب کنید، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب از زی یوگا با ما همراه باشید تا به شما 20 مدل از بهترین مت‌های یوگا را معرفی کنیم.

بهترین مت یوگا چیست

خرید بهترین مت یوگا چه مزایایی دارد؟

در خصوص مهم‌ترین مزایای خرید بهترین تشک یوگا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در صورتی که تجهیزات و لوازم ورزشی کامل باشند، می‌توانند میل و اشتیاق افراد را به انجام حرکات ورزشی چند برابر کنند، بنابراین با خرید زیرانداز یوگای مناسب و باکیفیت، اشتیاق شما برای انجام تمرینات مختلف یوگا افزایش پیدا می‌کند و جسم شما روز به روز شاداب‌تر خواهد شد.
  • با توجه به اینکه مت‌های یوگا معمولاً دارای قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه هستند، شما برای خرید بهترین زیرانداز یوگا با تنوع بالایی در طرح و رنگ مواجه خواهید بود که این امر دست شما را برای انتخاب مدل مناسب باز می‌گذارد.
  • شما می‌توانید از انواع مت یوگا در فضای داخلی منزل مثل اتاق خواب و نشیمن یا حتی محیط‌های بیرون مثل پارکینگ، حیاط، تراس و بالکن، در طبیعت و پارک استفاده کنید؛ چراکه این زیرانداز‌ها از قابلیت حمل و جابه‌جایی برخوردار هستند و معمولاً وزن کمی دارند.
  • تشک‌های یوگا باعث سهولت و آسایش در هنگام ورزش می‌شوند و با توجه به اینکه اغلب مت‌های یوگا به صورت ارگونومیک تولید شده‌اند، مانع از آسیب دیدگی افراد می‌شوند.
  • مت‌های یوگا از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند و این ویژگی می‌تواند شادابی و نشاط شما را در هنگام تمرینات یوگا افزایش دهد، همچنین خرید مت یوگا با رنگ‌های شاد و پرانرژی باعث می‌شود تا شما با قدرت بیشتری به ورزش یوگا بپردازید.

بهترین تشک یوگا

چرا خرید بهترین مت یوگا امری مهم و ضروری به نظر می‌ رسد؟

زمانی که شما ورزش یوگا را انجام می‌دهید، لازم است تمام قسمت‌های بدن شما بر روی سطح قرار گیرد، به همین دلیل به یک تشک، مت یا زیرانداز نیاز دارید که هم نرم و صاف باشد و هم به شما کمک کند تا بتوانید حرکات و تمرینات مختلف یوگا را به درستی انجام دهید. به همین دلیل است که اغلب به افرادی که به صورتی مبتدی یا حرفه‌ای یوگا را انجام می‌دهند، توصیه می‌شود قبل از هر کاری، ابتدا به فکر خرید بهترین تشک یوگا باشند تا هم عملکرد و کارایی حرکات آن‌ها بهتر شود و هم اینکه در مدت زمان انجام حرکات دچار آسیب دیدگی نشوند.

از دیگر دلایلی که اهمیت خرید بهترین مت یوگا را مشخص می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خرید مت یوگای مناسب باعث گرم نگه داشتن بدن شما را در هنگام انجام تمرینات مختلف یوگا می‌ شود.

سرد شدن در هنگام انجام تمرینات از جمله رایج‌ترین عواملی است که باعث می‌شود افراد دچار گرفتگی عضلات شوند؛ بنابراین زمانی که شما ورزش می‌کنید، نباید بدن شما سرد و گرم شود و لازم است که همیشه بدن شما دمای مناسبی داشته باشد. ورزش یوگا نیز از جمله ورزش‌هایی محسوب می‌شود که تحرک بدن در طول انجام تمرینات و حرکات آن متفاوت بوده و این مسأله می‌تواند گرمای بدن را تا حدی کاهش دهد، اما زمانی که شما از زیرانداز یوگا استفاده می‌کنید، این وسیله مانع از انتقال گرمای بدن شما به سطح زمین می‌شود؛ چراکه مت گرما را در خود نگه داشته و به بدن شما منتقل می‌کند. به همین جهت شما می‌توانید با خرید مت یوگا از بهترین برند مانع از گرفتگی عضلات بدنتان در حین ورزش شوید و تمرین باکیفیت‌تری داشته باشید.

  • خرید مت یوگای مناسب انجام تمرینات و حرکات را راحت‌ تر و آسان‌ تر می‌ کند.

ورزش یوگا شامل حرکات و وضعیت‌های آسان تا سخت و پیچیده می‌شود، بنابراین برای اینکه شما بتوانید تمرینات این ورزش باستانی را راحت‌تر و آسان‌تر انجام دهید، استفاده از یک مت یوگای مناسب بسیار کمک‌کننده خواهد بود. تمرین بر روی زمین سخت به علت عدم راحتی، باعث می‌شود که شما بعد از مدتی از انجام تمرینات خسته شوید و ورزش را ر‌ها کنید. اما استفاده از بهترین تشک یوگا که باکیفیت و بادوام باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا تمرینات یوگا را به صورت منظم و پیوسته انجام دهید و به هدف خود برسید.

  • خرید مت یوگای مناسب از بروز آسیب‌ های احتمالی جلوگیری می‌ کند.

با توجه به اینکه بیشتر حرکات یوگا بر روی زمین انجام می‌شود و در این حالت بدن به صورت مداوم با سطح زمین برخورد می‌کند، تعداد ضربات زیاد به قسمت‌های مختلف بدن، می‌تواند باعث کبودی و ورم آن‌ها شود، بنابراین لازم است به فکر خرید یک مت یوگای مناسب با ضخامت بالا و استاندارد باشید تا از بروز مشکلات و آسیب دیدگی‌های جسمانی در هنگام انجام تمرینات یوگا جلوگیری شود. امروزه در طراحی و تولید بیشتر تشک‌های یوگا تمامی استاندارد‌های لازم نظیر میزان ضخامت مت رعایت می‌شود که این مسأله می‌تواند ریسک آسیب‌رسانی به بدن را کاهش دهد؛ بنابراین هنگام خرید بهترین برند مت یوگا حتماً به ضخامت آن توجه کنید.

  • خرید مت یوگای مناسب باعث افزایش حفظ تعادل می‌ شود.

حرکات ورزش یوگا در کنار بهبود سلامت جسمانی، به تقویت ذهن و روح هم کمک می‌کند، به همین علت در بسیاری از تمرینات یوگا لازم است تعادل بدن خود را به خوبی حفظ کنید. یکی از مشکلاتی که افراد در هنگام انجام حرکات یوگا با آن روبه‌رو هستند، نداشتن تعادل بین جسم و ذهن است که این مسأله می‌تواند تا حد زیادی بر روی کیفیت تمرینات اثر گذاشته و باعث کاهش بهبود عملکرد شما شود. پس اگر شما یک مت یوگای خوب و استاندارد را برای خود انتخاب و خریداری کنید، می‌توانید تعادل بیشتری در حین تمرینات یوگا داشته باشید و این وسیله ورزشی به پیشرفت شما بسیار کمک می‌کند.

بهترین تشک یوگا چیست

هنگام خرید بهترین مت یوگا دانستن چه نکاتی لازم و ضروری است؟

اگر به دنبال خرید بهترین برند مت یوگا هستید، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک نمونه مناسب و کاربردی را خریداری کنید؛ بنابراین در ادامه این مطلب از زی یوگا نکات مهم و ضروری هنگام خرید بهترین مت یوگا را برای شما بیان می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • به کیفیت مت یوگا توجه کنید.

هنگام خرید مت یوگا توجه به کیفیت آن نکته بسیاری مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید. از آنجایی که می‌خواهید این محصول را به صورت طولانی مدت استفاده نمایید، لازم است به دنبال مت یوگایی بگردید که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد. مواد و متریال به کار رفته در مت یوگا به خوبی کیفیت و دوام آن را مشخص می‌کند. شما می‌توانید در بین انواع مت یوگا که آن‌ها را با هم بررسی کردیم، با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین نمونه را خریداری کنید.

  • به چسبندگی مت یوگا توجه کنید.

از دیگر مواردی که هنگام خرید بهترین تشک یوگا باید به آن توجه کنید، فاکتور چسبندگی است. چسبندگی زیرانداز یوگا باعث می‌شود که مت در زمان استفاده بر روی زمین و سطوح مختلف حرکت نکند و شما بتوانید به راحتی حرکات و تمرینات یوگا را بر روی آن انجام دهید. مت‌های یوگایی که از قابلیت بازیافت برخوردار هستند، کمترین میزان لیز خوردگی و بیشترین میزان چسبندگی را دارند.

  • به ضخامت مت یوگا توجه کنید.

مت‌های یوگا معمولاً بر اساس سبک رشته ورزشی، وزن و قد ورزشکار در ضخامت‌های مختلف تولید و ساخته می‌شود. در صورتی که بیشتر حرکات ورزشی شما به صورت نشسته است، مت‌های یوگای ضخیم مناسب هستند و اگر بیشتر حرکات ورزشی را به صورت ایستاده انجام می‌دهید، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که ضخامت آن‌ها کمتر بوده و نازک‌تر هستند تا تعادل بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشید.

با این وجود، اگر به دنبال خرید بهترین مارک مت یوگا هستید و می‌خواهید حرکات این ورزش را با اطمینان خاطر بر روی تشک یوگای خود انجام دهید، باید هنگام انتخاب این محصول به ضخامت آن هم توجه داشته باشید. بهترین مت‌های یوگا دارای ضخامتی بین 6 تا 8 میلیمتر هستند که می‌توانند امنیت را هنگام انجام حرکات و تمرینات برای افراد فراهم کنند؛ بنابراین لازم است به سراغ مت‌هایی بروید که دارای این ضخامت باشند.

  • به سبک وزن بودن مت یوگا توجه کنید.

از دیگر ویژگی‌هایی مربوط به بهترین تشک یوگا می‌توان به سبک وزن بودن آن اشاره نمود. در این میان لایه‌های تشکیل‌دهنده مت یوگا در ساخت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. برای اینکه بتوانید هنگام استفاده از این محصول تعادل خوبی داشته باشید، مت یوگای شما باید وزنی معادل دو کیلوگرم داشته باشد. زیرانداز‌هایی که وزن سبک‌تری دارند، هنگام جابه‌جایی و شسته شدن کاربری راحت‌تری را ارائه می‌دهند. از آنجایی که مت‌های یوگا هم با وزن کم و هم با وزن زیاد تولید می‌شوند، در صورتی که شما در جای ثابتی حرکات و تمرینات یوگا را انجام می‌دهید، می‌توانید انواع سنگین‌تر مت را انتخاب کنید.

  • به جنس مت یوگا توجه کنید.

تشک‌های مخصوص یوگا با جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند، اما سه مورد از همه معروف‌تر هستند و بیشترین استفاده را دارند. مت یوگای PVC یا پلاستیک و مت یوگای TP که از الیاف مصنوعی تولید شده‌اند و ممکن است باعث حساسیت شوند، زیرانداز‌های حوله‌ای که از الیاف طبیعی ساخته شده و حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

  • به مواد سرطان‌ زای موجود در مت یوگا توجه کنید.

برخی از مت‌های یوگا که قیمت ارزان‌تری هم دارند، ممکن است از یک ماده شیمیایی سمی و سرطان‌زا تولید شده باشند که بعد از استفاده طولانی مدت، شما را به بیماری سرطان مبتلا می‌کنند؛ بنابراین اگر به سلامتی خود و اطرافیانتان اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم از خرید زیرانداز‌های ارزان قیمت صرف نظر کنید؛ چراکه این مت‌ها سمی و سرطان‌زا هستند و با استفاده از آن‌ها ممکن است به سرطان مبتلا شوید و جان خود را از دست بدهید.

  • به برند و مارک مت یوگا توجه کنید.

برند‌های معروف و شناخته شده همیشه بهترین معیار‌ها را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهند؛ کیفیت بالا، دوام عالی، جنس خوب و … بنابراین بهتر است هنگام خرید بهترین مت یوگا به سراغ برند‌های معروف و شناخته شده بروید و آن‌ها را مراکز معتبر خریداری کنید. در این میان زی یوگا در فروشگاه اینترنتی خود مدل‌های تنوعی از بهترین برند مت یوگا را برای شما جمع‌آوری کرده است که می‌توانید مشخصات آن‌ها را بررسی کنید و نمونه مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید. پیشنهاد می شود مقاله بند یوگا چیست را مطالعه کنید.

  • به قیمت مت یوگا توجه کنید.

در انتخاب و خرید بهترین برند مت یوگا قیمت این محصول بسیار مهم است، بنابراین قبل از هر کاری ابتدا میزان بودجه خود را برای خرید زیرانداز یوگا مشخص کنید و سپس بر اساس آن مدل‌هایی را که در محدوده قیمتی شما قرار دارند را انتخاب کنید. در این میان شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت مت‌های یوگا در برند‌های مختلف به فروشگاه زی یوگا مراجعه کنید و بعد از مقایسه نمونه‌های موجود، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع مت یوگا

بهترین مارک مت یوگا در جهان

برند‌های زیادی هستند که تجهیزات مربوط به یوگا به خصوص مت یوگا را به بازار‌های ورزشی ارائه می‌دهند. در این میان برخی از این مارک‌ها در کشور قابل خریداری هستند که توسط مراکز معتبر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. سه برند از بهترین مارک مت یوگا شامل موارد زیر می‌شود:

  • برند ALO

برند ALO یکی از بهترین برند‌های دنیا است که توانسته با ضخامت مناسب و اندازه استاندارد، سطح مطلوبی را برای انجام تمرینات یوگا فراهم می‌کند. بر روی مت یوگا با برند ALO زمانی که افراد حرکات یوگا را انجام می‌دهند، از تعادل خوبی برخوردار هستند و جنس این مت‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها احساس کنند نوعی تکیه‌گاه برای مچ خسته دست وجود دارد.

زیرانداز یوگا با برند ALO به دلیل چسبندگی عالی خود باعث می‌شود تا مت هرگز بر روی زمین تکان نخورد و امکان انجام انواع تمرینات تعادلی بر روی آن آسان باشد. در صورتی که مت یوگای ALO با ضخامت 5 میلیمتری انتخاب شود، می‌تواند در هنگام تمرین یوگا به اندازه کافی از زانو‌ها حمایت می‌کند. حمل این مت با بند‌های مخصوص آن بسیار راحت بوده و از آنجایی که جنس آن آنتی باکتریال است، عرق و آبی که بر روی آن در هنگام تمرین ریخته می‌شود، بعد از یک فاصله زمانی معین تبخیر خواهد شد.

  • برند Manduka

برند Manduka به عنوان بهترین برند مت یوگا محسوب می‌شود که از جنس PVC تولید شده و کیفیت بالایی دارد، اما قیمت آن کمی زیاد است. البته اگر تمرینات یوگای شما بسیار سخت و پیچیده است و تعرق بالایی در هنگام تمرین دارید، بهتر است مت‌های یوگا با جنس PVC را انتخاب نکنید؛ چراکه در صورت تعرق زیاد، به دلیل عدم جذب رطوبت توسط این مت‌ها، امکان لیز خوردن شما بر روی آن‌ها وجود خواهد داشت. پیشنهاد می شود مقاله چرخ یوگا چیست را مطالعه کنید.

  • برند LIFORME

برند LIFORME نسل جدید مت‌های یوگا است که با طبیعت سازگار بوده و افراد به هیچ وجه بر روی آن‌ها لیز نمی‌خورند. از لحاظ ظاهری این مت‌های یوگا زیبا هستند و در رنگ‌های قرمز، صورتی، آبی، طوسی، سبز و بنفش تولید می‌شوند. دارای سایز معمولی و مسافرتی هستند و برای جابه‌جایی آن‌ها لایفرم با کیف به مخاطبان ارائه می‌شود و دیگر نیازی به خرید کیف مت ندارید. این مت‌های یوگا بر روی خود دارای خطوط هستند که به فرد یوگی کمک می‌کند تا جای دست و پای خود را هنگام انجام تمرینات یوگا گم نکند. پیشنهاد می شود مقاله مت یوگا چیست را مطالعه کنید.

کلام آخر

با توجه به مطالب بیان شده؛ یوگا ورزشی است که شما می‌توانید در هر زمان و هر مکانی حرکات و تمرینات آن را انجام دهید، بنابراین شما نیاز به یک مت یوگای مناسب و کاربردی دارید. برای انتخاب و خرید بهترین مت یوگا لازم است این موارد را به خاطر بسپارید:

  • وزن مت یوگا باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید در هر شرایطی آن را حمل و جابه‌جا کنید.
  • جنس مت یوگا باید به گونه‌ای انتخاب شود که قابل بازیافت بوده و از ضخامت مناسبی برخوردار باشد.
  • مت یوگا باید به راحتی تمیز و شسته شود.
  • مت یوگا باید حداقل 2 تا 3 سال عمر مفید داشته باشد.
  • مت یوگا باید از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

بر اساس این موارد، زی یوگا برای رفاه حال شما عزیزان 20 مدل از بهترین برند مت یوگا را در فروشگاه خود جمع‌آوری کرده است که شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه و بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این مدل‌ ها، بهترین و مناسب‌ترین مت یوگای خود را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین می‌توانید برای انتخاب بهترین تشک یوگا با مشاوران و کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 8

One thought on “بهترین مت یوگا چیست + معرفی 20 مدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟