بند یوگا چیست + 0 تا 100 آموزش استفاده از بند یوگا

بند یوگا چیست
3.3
(3)

در این مقاله به سوال بند یوگا چیست پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید. بند یوگا که با نام‌های دیگری مانند طناب یوگا و کمربند یوگا نیز شناخته می‌شود، اکثراً برای ورزش‌هایی که در حالت نشسته و خوابیده انجام می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این بند مهم‌ترین وسیله برای ورزش یوگا به شمار می‌آید. افرادی که در این ورزش مبتدی و یا حرفه‌ای هستند می‌توانند از آن برای انجام حرکات مختلف یوگا استفاده کنند. بند یوگا از الیاف طبیعی ساخته شده که بسیار بادوام بوده و همچنین وزنی سبک دارد که استفاده از آن را بسیار راحت‌تر می‌کند.

روش کار با بند یوگا بر اساس حرکتی که می‌خواهید انجام دهید می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی کاربرد کمربند یوگا بسیار متنوع بوده که افراد مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند. نکته قابل توجه این است که این بند قابل شستشو بوده و همچنین به دلیل نحوه ساخت آن هنگام استفاده از این بند؛ هیچ نوع آسیب و زخمی به ورزشکاران وارد نمی‌شود.

کاربرد کمربند یوگا

طناب یوگا چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم بند یوگا برای ورزش‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حالت خوابیده و نشسته انجام می‌شوند. استفاده از این بند هیچ محدودیتی در سطح افراد ندارد و همه افراد مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. سبک بودن و ایمن بودن این بند از جمله دلایلی است که باعث افزایش کاربرد آن شده است. پیشنهاد می شود مقاله یوگای مغز را مطالعه کنید.

  آموزش حرکت درخت در یوگا (+ فواید حرکت وریکش آسانا در یوگا)

کاربرد کمربند یوگا

از آنجا که می‌دانید در ورزش یوگا یا سایر ورزش‌های دیگر حرکاتی وجود دارند که در حالت خوابیده و یا ایستاده باید آن‌ها را انجام داد. کمربند یوگا این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که بتوانید این حرکات را بهتر و صحیح‌تر انجام دهید به طور مثال: قرار گرفتن در یک حالت ثابت و یا تراز کردن اندام‌های مختلف. با استفاده از بند یوگا شما در این ورزش بسیار راحت‌تر می‌توانید حرکات مختلف را انجام دهید. مهم نیست که شما در این ورزش سابقه‌ای دارید یا نه چرا که طناب یوگا تعادل شما را به خوبی حفظ می‌کند.

به طور کلی از کمربند یوگا برای انجام حرکاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است بدون طناب یوگا فشار زیادی به بدن وارد شود و با توجه به انعطاف بدن، به برخی از اندام‌های تحت فشار آسیب وارد شود. همچنین حرکات دیگری که دست‌های شما باید به خوبی کش بیایند و حتی گاهی به پا برسند؛ ممکن است انجام این موارد برای افراد مبتدی دشوار باشد که طناب یوگا این مشکل را کاملاً حل می‌کند. اگر شما شانه‌های خشک و سفت دارید ممکن است نتوانید برخی از حرکات یوگا را به راحتی انجام دهید بنابراین باید از بند یوگا کمک بگیرید.

به کمک بند یوگا بدن شما به خوبی حرکات یوگا را انجام می‌دهد و این امر باعث افزایش انعطاف بدن شما نیز می‌شود. به بیانی دیگر کمربند یوگا بدن شما را از حالت خشک بودن کاملاً خارج می‌کند. به دلیل اینکه میدان حرکتی عضلات مختلف و همچنین مفصل‌ها گسترش پیدا می‌کند انعطاف بدن شما نیز بالا می‌رود. در نهایت از اگر در این زمینه کاملاً مبتدی هستید حتماً باید آموزش استفاده از بند یوگا را فرا بگیرید که در ادامه آن را کامل برایتان بازگو می‌کنیم. پیشنهاد می شود مقاله بهترین لباس یوگا را مطالعه کنید.

  حرکات یوگا برای کمر درد و دیسک کمر + آموزش تصویری

طناب یوگا چیست

آموزش استفاده از بند یوگا

کمی پیش‌تر اشاره کردیم که برای استفاده از بند یوگا نیاز به سابقه یا مهارت خاصی نیست و تمامی افراد اعم از مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. نحوه استفاده از بند یوگا بستگی به حرکتی دارد که می‌خواهید آن را انجام دهید چرا که با این بند می‌توانید حرکات متعددی انجام دهید. قبل از هرگونه استفاده بهتر است بند مناسب با قد و شرایط خودتان تهیه کنید تا هنگام انجام حرکات با مشکلی مواجه نشوید. حرکاتی که می‌توانید با بند یوگا انجام دهید را در ادامه برایتان بازگو می‌کنیم.

  • حرکت کشش جانبی با بند یوگا
  • حرکت باز کردن شانه‌ها
  • حرکت خم به جلو نشسته
  • حرکت کشش کشاله پا
  • حرکت کشش ساق پا
  • حرکت گسترش دست تا انگشتان پا
  • حرکت ناتار اجاسان
  • حرکت Janu Sirsasana
  • حرکت Gomukhasana
  • حرکت نیم و یا قایق کامل

لازم به ذکر است که استفاده از بند یوگا نیاز آموزش بسیار خاص و یا مهمی نیست چرا که مهم‌ترین نکته این است که حرکت یوگا مورد نظر خود را به خوبی بلد باشید. بند یوگا تنها یک وسیله جانبی بوده که به شما کمک می کند تا بتوانید این حرکات را بهتر انجام دهید بنابراین روش کار با بند یوگا منتهی به دانستن حرکت مورد نظر یوگا است. پیشنهاد می شود مقاله پاکسازی کارما را مطالعه کنید.

 

برخی از مزایای استفاده از کمربند یوگا

جالب است بدانید که کاربرد کمربند یوگا فقط در ورزش یوگا منتهی نمی‌شود و در موارد مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به طور کلی استفاده از این بند‌ها داری برخی مزایای است که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این بند‌ها این است که برای فرم بدن شما به عنوان یک پشتیبان عمل می‌کنند. در واقع به ترازبندی فرم بدن کمک کرده چرا که این بند‌ها بدن افرادی را که دارای شانه‌های خشک و یا بدن غیر منعطف دارند، بسیار مناسب است. چرا که انعطاف بدن را افزایش داده و با کشش بیشتر لذت بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین این بند‌ها از بروز هرگونه آسیب به عضلات بدن جلوگیری می‌کنند که به عنوان یک وسیله ایمنی نیز به شمار می‌آید.

  آموزش حرکات یوگا برای گردن درد، آرتروز و دیسک گردن (12 حرکت)

آموزش استفاده از بند یوگا

کلام آخر

بند یوگا چیست؟ این سؤالی است که اکثر افرادی که با آن آشنایی ندارند قبل از هر چیزی به ذهنشان خطور می‌کند. ما در این مقاله توضیحی کامل درباره این بند و نحوه استفاده از آن را برایتان تهیه کردیم که تمامی ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی می‌توانند از آن استفاده کنند. در نهایت استفاده از بند یوگا می‌تواند بدن شما را منعطف‌تر کند و از آسیب‌های احتمالی نیز جلوگیری می‌کند. این بند‌ها از الیاف طبیعی و ضد حساسیت به وجود آمده‌اند که وزن سبکی نیز دارند. اگر می‌خواهید حرکات یوگا را به بهترین شکل انجام دهید حتماً از این بند‌ها استفاده کنید.

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟