یوگا برای لاغری +6 حرکت یوگا برای لاغری با تصویر

یوگا برای لاغری
3.7
(9)

اگر برایتان این سوال پیش آمده که آیا یوگا برای لاغری موثر است یا خیر؛ باید در پاسخ بگوییم که هم بله و هم نه! اکثرا برای لاغری و چربی سوزی ورزش‌های هوازی و فانکشنال توصیه می‌شود اما یکی از راه‌هایی که برای لاغر شدن آن هم به شکل اصولی وجود دارد؛ کاهش وزن با یوگا است.

البته اگر عجله کردن از صفات بارز شماست، حرکات یوگا را به عنوان راهی برای لاغر شدن انتخاب نکنید. لاغری با یوگا استمرار و البته برنامه و آموزش تخصصی و هدفمند می‌خواهد.

اگر قصد دارید تا اینبار برای خوش اندام و قوی شدن ورزش یوگا را انتخاب کنید؛ در ادامه با ما در زی یوگا باشید؛ می‌خواهیم همه چیز را درباره تاثیر یوگا بر کاهش وزن مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه یوگا باعث لاغری می شود؟

حرکات یوگا بر خلاف بسیاری از دیگر ورزش‌ها، تاثیری بسیار آرام و پیوسته اما مانا بر روی بدن دارند. این ورزش چالشی متفاوت برای بدن است. با انجام یوگا، بدنتان همان فرمی را پیدا می‌کند که باید داشته باشد.

واقعیت این است که با انجام یوگا قطعا وزن و سایز کم خواهید کرد اما آن تصویر رویایی که تحت تاثیر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در ذهنتان شکل گرفته، به این زودی‌ها به وجود نخواهد آمد.

برای کاهش وزن با یوگا، باید از رژیم غذایی مخصوصی پیروی کنید و تمرینات یوگا را به صورت منظم تحت نظر مربی حرفه‌ای یوگا انجام دهید. هرچند که باید بین کالری‌های دریافتی شما و میزان تحرکتان در طول روز و مخصوصا به خاطر انجام یوگا، تعادل وجود داشته باشد.

کاهش وزن با یوگا

اما تاثیر حرکات یوگا برای لاغری فقط بر روی فیزیک ورزشکار نیست بلکه به خاطر افزایش خودآگاهی و کنترل نفس فرد که در اثر انجام یوگا ایجاد شده، قطعا فرد به رژیم غذایی سالم و بدون از غذاهای ناسالم روی خواهد آورد، کیفیت خوابش بهتر خواهد شد و توانایی بدن او بالاتر خواهد رفت؛ این یک همکاری بی عیب و نقص بین فواید یوگا برای بدن است.

با یوگا چند کالری می سوزانیم؟

میزان کالری که بدنتان در اثر یوگا می‌سوزاند، به وزن شما، توده‌های چربی و نوع حرکات و البته کیفیت انجام آنها باز می‌گردد. برای چربی سوزی با یوگا، باید بیشتر از 30 دقیقه تمرینات یوگا برای لاغری را انجام دهید. بهترین زمان پیشنهادی بین 60 تا 90 دقیقه انجام مستمر تمرینات یوگا است.

بدیهی است که با افزایش این زمان، کالری که بدن شما می‌سوزاند، بیشتر خواهد بود.

همچنین برای لاغری و تغییر فرم بدن با یوگا، پیشنهاد می‌کنیم بین چهار الی پنج روز در هفته، تمرینات یوگا خود را انجام دهید. می‌توانید برای آشنایی با یوگا و فلسفه آن در مطلب یوگا چیست زی یوگا درباره آن بیشتر بخوانید.

  یوگای صورت چیست؟ همه چيز درباره یوگا صورت و تمرينات آن

آیا می توان بدون کمک مربی با یوگا لاغر شد؟

مبتدی باشید یا حرفه‌ای، فرقی نمی‌کند؛ می‌توانید به صورت خودآموز آموزش یوگا در خانه برای لاغری را یاد بگیرید و با آن کالری بسوزانید شوید اما باید میزان صبر خود را بسیار بالاتر ببرید! به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تر، از آموزش‌های مربی حرفه‌ای یوگا بهره‌مند شوید.

حرکت تعادلی در یوگا

برای این کار می‌توانید بسته به مهارت و هدف خود در دوره های یوگا مجموعه زی یوگا ثبت نام کنید. تمامی این دوره‌ها، تحت نظر مربی حرفه‌ای یوگا برگزار می‌شوند.

در زي يوگا می‌توانید تحت تعليم خانم زينب گودرزي،‌ مدرس حرفه‌اي و با سابقه يوگا و مديتيشن به صورت گروهي و يا تخصصي و به شكل آنلاين و حضوري، یوگا را فرا گرفته و با انجام درست آن، گامی اساسي به سوی آرامش و سلامتی و دوری و تناسب اندام خود بردارید.

6 حرکت ورزش یوگا برای لاغری

حرکات زیادی در یوگا وجود دارد که باعث لاغری می‌شوند اما از میان آنها، 6 حرکت از بقیه معروف‌تر و البته تاثیگذارتر هستند. در ادامه این حرکات را به شما معرفی خواهیم کرد.

حرکت کمانی | Arc motion

حرکت کمانی در یوگا از آن دسته حرکاتیست که نه تنها بر روی چربی‌های شکمی تاثیر می‌گذارد بلکه با درگیر کردن کل بدن شما مخصوصا فیله‌های کمر، کمک می‌کند که نواحی دیگر بدن هم کشیده شوند. به صورت کلی، حرکت کمام بر روی کمر، شکم، کشاله ران، قوزک پا و سینه تاثیر می‌گذارد.حرکت کمانی در یوگا

برای انجام این حرکت، بر روی شکم دراز بکشید و بدن را در یک راستا قرار دهید. آرام نفس بکشید و پاهای خود را بالا بیاورید و هم زمان با دست‌ها، قوزک هر دوی پای خود را بگیرید. در این حالت سینه از زمین بلند می‌شود؛ به روبرو نگاه کنید. 20 ثانیه در این وضعیت بمانید.

این حرکت را تا 10 بار انجام دهید.

حرکت کبری | Cobra movement

یکی از تمرینات یوگا برای لاغری که تاثیر بسیار زیادی دارد؛ حرکت کبری است. این حرکت بخشی از حرکات سوریاناماسکار و صدای خورشید است و بیشترین تاثیر این حرکت بر روی عضلات شکمی و همچنین تقویت عضلات کمر و انعطاف پذیری ستون فقرات است.

برای انجام این حرکت، بر روی شکم دراز کشیده و پاهای خود را دراز کنید. آرام نفس بکشید و کف دست‌هایتان را روی زمین و زیر شانه‌ها قرار دهید. در اینجا توجه کنید که آرنج‌ها حتما باید به بالاتنه چسبیده باشند.

حرکت کبری در یوگا

حالا سینه خود را بالا بکشید و به سمت عقب خم شوید. با توجه به آمادگی بدنی خود، بین 20 تا 30 ثانیه این حالت را حفظ کنید. بعد از این مدت، مجددا دراز بکشید و این حرکت را تا پنج بار دیگر تکرار کنید.

  آموزش یوگا در خانه + 24 حرکت ساده برای شروع یوگا در خانه

حرکت آسیاب دستی | chakki chalanasana

اگر چربی‌هایتان جوان هستند یا به تازگی وضع حمل کرده‌اید، حرکت آسیاب دستی یکی از بهترین حرکات یوگا برای لاغری شکم و پهلو است. با انجام این حرکت نه تنها چربی‌های شکم خود را از بین می‌برید بلکه فیله‌های کمر، عضلات بازو و ران خود را هم تقویت خواهید کرد.

برای انجام حرکت آسیاب دستی، باید بنشینید و دو پای خود را تا حد ممکن از هم دور کنید. سپس دست‌های خود را به سمت جلو و روبروی قفسه سینه خود بکشید و در هم قفل کنید و بعد به شکل یک حلقه در مسیر عقربه‌های ساعت بچرخانید.

پوزیشن آسیاب دستی در یوگا

توجه کنید که در هنگام انجام این حرکت به هیچ عنوان نباید زانوهای خود را خم کنید یا پاهایتان را از زمین بلند کنید. 10 بار این حرکت را در یک جهت و 10 بار دیگر در جهت مخالف انجام دهید. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره مدیتیشن جذب ثروت را بخوانید.

حرکت قایق | Boat movement in yoga

با انجام حرکت قایق نه تنها به جهت استفاده از یوگا برای لاغری چربی‌های خود را به آتش خواهید کشاند بلکه عضلات پای خود را تقویت خواهید کرد و بدنتان را شکل خواهید داد.حرکت قایق در یوگا

زانوهای خود را خم کرده و در حالی که کف پاهایتان بر روی زمین قرار گرفته، دست‌های خود را در کنار باسن و بر روی زمین قرار دهید. نفسی عمیق بکشید و پاهای خود را همانطور که صاف هستند، از سطح زمین بلند کنید. برای 15 الی 30 ثانیه یا سه الی پنج نفس در این وضعیت بمانید.

سپس نفس خود را بیرون بدهید، زانوهای خود را جمع کرده و آنها را بقل کنید. بسته به توان بدنتان، این حرکت را تا پنج بار تکرار کنید.

حرکت پاداسانا | Padasana Movment

برای فشار به عضلات شکم خود، پاداسانا را امتحان کنید. پاداسانا نه تنها باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود بلکه سبب کشش از سر تا پاشنه پا به صورت همزمان می‌گردد. همچنین این حرکت باعث هضم بهتر غذا و از بین رفتن یوبوسیت نیز می‌شود.

پاداسانا

برای انجام پاداسانا، بایستید و پاهای خود را به صورتی که پاشنه‌ها در کنار هم قرار بگیرند، به یکدیگر نزدیک کنید. آرام و حساب شده نفس بکشید و سپس، دست‌هایتان را به بالای سر برسانید و بعد به زانوها نزدیک کنید؛ بین 30 ثانیه تا یک دقیقه در این حالت بمانید و بعد از آن به مدت ده ثانیه استراحت کنید.

این حرکت را بین پنج تا ده مرتبه تکرار کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در هنگام انجام این حرکت گردن شما تحت فشار باشد.

 حرکت جنگجو | Warior Pose

یکی از دیگر حرکات تاثیرگذار یوگا برای کاهش وزن، حرکت جنجگجو است. ان حرکت نه تنها ظرفیت شش‌های ورزشکار را افزایش می ‌هد بلکه تمامی ماهیچه‌های پا و باسن به همراه ماهیچه‌های شکم او هم درگیر می‌شوند.

برای انجام حرکت جنگجو، ابتدا با ستون فقراتی صاف بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه‌هایتان باز کنید. سپس پای راست خود را بچرخانید و پای چپتان را به سمت جلو نگه دارید؛ در این شرایط باید زاویه 90 درجه داشته باشید.

حرکت جنگجو در یوگا

حالا دست‌های خود را بالا برده و و تا بیشترین حد ممکن بکشید. در این حالت، کف دست‌ها به شکل ناماسته باید به هم چسبیده باشند.

بعد از گذشت 15 الی 30 ثانیه و در حالی که آرام نفس می کشید؛ به حالت عادی باز گردید و همین مراحل را برای سمت دیگر بدن خود مجددا انجام دهید.

بر اساس توان بدنی خود، این حرکت را بین 10 تا 12 بار انجام دهید.

  اصطلاحات یوگا + 15 اصطلاح که قبل از شروع یوگا باید بدانید

سخن آخر

یوگا راهی برای بهتر زیستن است و یوگا لاغری بهانه‌ای است برای آن. واقعیت این است که با انتخاب یوگا به عنوان راهی برای لاغری نه تنها یک روش تاثیرگذار را برای خوش اندام‌تر و سالم شدن انتخاب کرده‌اید بلکه قدم در راه سلامتی بدن، ذهن و روح خود گذاشته‌اید.

در ادامه شما به ما بگویید که آیا حرکات یوگا را به عنوان ورزشی برای لاغر شدن انجام داده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است؛ تجربه خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله زی یوگا به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟