حرکات یوگا برای درمان پروستات بزرگ شده (6 تمرین اصلاحی)

حرکات یوگا برای درمان پروستات
4.3
(7)

ورزش یکی از روش‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در درمان بیماری‌های مختلف است. استفاده از حرکات یوگا برای درمان پروستات نیز مؤثر است. این کار با تقویت عضلات لگن به بهبود شرایط بیمار کمک می‌کند. ورزش علاوه بر کاهش استرس می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند و شرایط بدنی فرد را بهبود دهد. همچنین باعث تنظیم شدن میزان هورمون‌های بدن می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا حرکات ورزشی برای درمان پروستات معرفی کنیم.

تأثیر ورزش یوگا برای درمان پروستات

ورزش یوگا یکی از ورزش‌های بسیار مفید است که هیچگونه تأثیر منفی نداشته و در تقویت بدن و درمان بسیاری از مشکلات کمک می‌کند. انجام ورزش‌های یوگا باعث کنترل و انعطاف پذیری بیشتر عضلات می‌شود. این ورزش‌ها مخصوصا عضلات لگن را تقویت کرده که به بهبود استرس و کاهش میزان فشار وارد شده به لگن کمک می‌کنند و ورزش تقویت پروستات است.
افرادی که به سنین بالا می‌رسد، پروستاتشان بزرگ شده و به مجاری ادرار فشار زیادی وارد می‌کند. این مشکل به دلیل تغییرات ایجاد شده در میزان هورمون‌های بدن به وجود می‌آید. بیماری خطرناکی به شمار نمی‌رود اما مشکلات مختلفی مانند شروع و توقف سخت ادرار، جریان ضعیف ادرار، میل به دفع مکرر ادرار و احساس نیاز زیاد به دفع ادرار را برای فرد ایجاد می‌کند که ممکن است مخصوصا در سنین بالا ناخوشایند باشد. در ادامه ورزش‌های مناسب برای درمان پروستات با ورزش یوگا معرفی شده‌اند.

در ویدیو زیر این حرکت یوگا توسط مدرس خانم گودرزی برای درمان پروستات آموزش داده شده است.

اگرمی خواهید حرکت کلاغ در یوگا را یاد بگیرید به شما پیشنهاد می کنم مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

6 نمونه تمرینات یوگا برای درمان پروستات

تمرینات مختلفی برای بهبود علائم پروستات وجود دارد. در ادامه برخی از ورزش‌ها به طور کامل معرفی شده‌اند.

تمرینات یوگا برای پروستات

تمرینات کگل

یکی از تمرینات یوگا برای پروستات که یک ورزش مناسب برای پروستات است به صورت بسیار ساده و تأثیرگذار به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کند، تمرین کگل است. ماهیچه های کف لگن برای پشتیبانی از مثانه و جریان ادرار هستند و با انجام این تمرین تقویت می‌شوند. این تمرین به سادگی و به تنهایی قابل انجام است و به هیچ وسیله‌ای نیاز ندارد. تمرینات کگل را می‌توانید در حالت‌های مختلف نشسته یا درازکش انجام دهید.
برای انجام این ورزش ابتدا باید عضلات کف لگن را شناسایی کنید و پس از آن تمرین را در 3 ست 12 تایی انجام دهدی. بین ست‌ها استراحت کنید و هر بار فشار را تا 10 ثانیه نگه دارید.روش شناسایی عضلات کف لگن نیز به این صورت است که انگار در حال ادرار کردن هستید و باید برای جلوگیری از آن تلاش کنید. ماهیچه‌ها را نگه داشته و ر‌ها کنید. در شرایط دیگر نیز می‌توانید تصور کنید در حال بلند کردن و فشردن عضلات لگن هستید.

اگر کمردرد دارید و می خواهید با ورزش آن را درمان کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله درمان سیاتیک با یوگا را مطالعه کنید.

  اریال یوگا چیست؟ + 20 تا از فواید ورزش اریال یوگا با پارچه

حرکت قهرمان نشسته

برای انجام این حرکت بر روی زانوهای خود بنشینید. نحوه نشستن به صورتی باشد که انگشتان پا به پشت قرار بگیرند. می‌توانید برای انجام این حرکت بر روی بالشت بنشینید. ستون فقرات خود را در حالت کاملاً صاف قرار داده و کف دستان را بر روی زانو‌ها قرار دهید. سعی کنید وزن بدن خود را به طور کامل بر روی نشیمنگاه بیندازید.

برای کاهش استرس خود به دنبال راهکار میگردید مقاله کاهش استرس ما را مطالعه نمایید.

حرکت پروانه یا پینه دوز

حرکت پروانه یکی دیگر از مناسب‌ترین حرکات یوگا برای درمان پروستات است. در حالت نشسته پاهای خود را جلوی شکم باز کنید. بهتر است برای انجام این حرکت بر روی لبه بالشت بنشینید. زانوهای خود را در حالت خم و کف پا‌ها را قرار یکدیگر قرار دهید. با نزدیک و دورکردن پاشنه‌های خود به بدن، به بدن خود کشش وارد کنید. انگشتان را به یکدیگر چسبانده و در زیر انگشتان پا قرار دهید. برای اتمام حرکت باید دستان را به سمت عقب برده و پا‌ها را ر‌ها کنید.

حرکت سر به زانو

حرکت سر به زانو یوگا برای پروستات بزرگ شده (ورزش برای پروستات)بسیار مناسب و تأثیرگذار است. برای انجام این حرکت ابتدا پاهای خود را در مقابل باز کنید. زانوی راست را خم کرده و به ران پای سمت چپ خود بچسبانید. سپس تنه را به سمت چپ بچرخانید و به آرامی دستان خود را بر زمین بگذارید. بدن خود را به سمت چپ بکشید تا میزان کشش را احساس کنید. این حرکت را در طرف مقابل نیز تکرار کنید.

ورزش یوگا برای درمان پروستات

حرکت پا به انگشت خوابیده

یکی دیگر از حرکات یوگا برای درمان پروستات، حرکت پا به انگشت خوابیده است. برای انجام این حرکت ابتدا به پشت دراز بکشید و پا‌ها را صاف کنید. یک کش را در کف یکی از پاهای خود قرار دهید و زانوی چپ را خم کرده و ران خود را به داخل قفسه سینه بکشید. در این حالت باید پای راست خود را به شدن روی زمین فشار دهید و انگشتان پای راست را به سمت ساق بکشانید. در حالی که پای خود را به سمت بالا می‌کشانید، پای چپ خود را صاف کنید. این حرکت را برای پای مختلف نیز تکرار کنید.

  آموزش یوگا کودکان + مضرات و فواید یوگا برای بچه ها

حرکت کمان

برای انجام این حرکت ابتدا به شکم دراز بکشید و بازو‌ها را به صورتی که کف دست رو به بالا باشد، در اطراف بدن قرار دهید. زانو‌ها را خم کرده و پا‌ها را بالا بیاورید، به صورتی که پاشنه پا باسن را لمس کند. دست‌ها را به عقب برده و هر دو قوزک پا را بگیرید. در این حالت سر و سینه خود را نیز از تشک جدا کنید. سی ثانیه در این حالت بمانید و سپس ر‌ها کنید.

اگر می خواهید در مورد مت یوگا چیست اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

سخن آخر

پروستات یکی از بیماری‌ها و مشکلاتی که در سنین بزرگ بسیار شایع است. روش‌های درمانی و رژیم‌های غذایی مختلفی برای بهبود بیشتری از این بیماری و بهبود آن وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های درمانی استفاده از حرکات یوگا برای درمان پروستات است. یوگا با افزایش میزان تمرکز و تقویت عضلات لگن به درمان پروستات کمک می‌کند. ورزش‌های مختلف یوگا را به صورت مرتب انجام دهید تا شرایط جسمی شما بهبود یابد.

برخی سوالات رایج:

تأثیر ورزش یوگا برای درمان پروستات چه قدر ایست؟

ورزش یوگا یکی از ورزش‌های بسیار مفید است که هیچگونه تأثیر منفی نداشته و در تقویت بدن و درمان بسیاری از مشکلات کمک می‌کند. انجام ورزش‌های یوگا باعث کنترل و انعطاف پذیری بیشتر عضلات می‌شود. این ورزش‌ها مخصوصا عضلات لگن را تقویت کرده که به بهبود استرس و کاهش میزان فشار وارد شده به لگن کمک می‌کنند و ورزش تقویت پروستات است.

6 نمونه تمرینات یوگا برای درمان پروستات را نام ببرید؟

تمرینات کگل – حرکت قهرمان نشسته – حرکت پروانه یا پینه دوز – حرکت سر به زانو – حرکت پا به انگشت خوابیده – حرکت کمان

 

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 7

One thought on “حرکات یوگا برای درمان پروستات بزرگ شده (6 تمرین اصلاحی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟