معرفی 9 تا از بهترین اپلیکیشن‌ های مدیتیشن [اندروید و ios]

معرفی 9 تا از بهترین اپلیکیشن‌ های مدیتیشن [اندروید و ios]
5
(3)

در دنیای امروزی تسلط بر زندگی پرمشغله برای افرادی امری سخت و دشوار به نظر می‌رسد، اما مدیتیشن می‌تواند یک راه بسیار عالی برای تمرکز و تجدید قوای روحی باشد. زمانی که شما دچار استرس و اضطراب هستید، این مدیتیشن است که به شما کمک می‌کند تا به آرامش برسد، البته این تنها مزیت آن نیست، بلکه با تمرین منظم و روزانه مدیتیشن می‌توانید یاد بگیرید، چگونه برای زمانی از این زندگی مدرن جدا شوید و ذهن و روح خود را به آرامش دعوت کنید.
وجود اپلیکیشن‌های متعدد مدیتیشن هم کار را راحت‌تر کرده و افراد می‌توانند به راحتی در منزل تمرینات آن را انجام دهند و مهارت‌های مختلف مدیتیشن را بیاموزند و از آن‌ها استفاده کنند؛ بنابراین اگر نمی‌توانید در کلاس‌های حضوری مدیتیشن ثبت نام کنید و به دنبال بهترین اپلیکیشن مدیتیشن می‌گردید که در خانه تمرینات آن را انجام دهید، در این مطلب از زی یوگا همراه ما باشید تا برخی از این برنامه‌ها را به شما معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن‌ های مدیتیشن

می‌توانید هر کجا که باشید، به راحتی و تنها به واسطه موبایلتان، مدیتیشن کنید. کافیست یکی از اپلیکیشن‌های موبایلی مدیتیشن را دانلود کنید و هر کجا که بخواهید؛ به مراقبه و مدیتیشن بپردازید. محتوای این اپلیکیشن‌ها، معمولا دارای تمرین و یا آهنگ مخصوص مدیتیشن هستند.

این برنامه‌ها برای سیستم عامل‌های اندروید و ios قابل نصب هستند.

در ادامه بعضی از بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن را به شما معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن Noisl‪i

اپلیکیشن Noisl‪i، یک برنامه مدیتیشن و موسیقی است. آهنگ‌های این برنامه، بر پایه صدای طبیعت هستند و با پخش صدای آتش، باران و یا دریا، ذهن شما را برای انجام مدیتیشن در هر زمان، آماده می‌کند.

در این برنامه این امکان وجود دارد تا مجموعه مورد نظر خودتان را بسازید و در هر زمان که خواستید، به آن دسترسی داشته باشید.

برنامه‌های مناسب مدیتیشن
برنامه noisli برای انجام مدیتیشن با موبایل

برنامه The Mindfulness App

اگر قصد انجام مدیتیشن دارید و در انجام آن تازه کار هستید، برنامه The Mindfulness App برای شما مناسب است. در این برنامه، طرح 5 روزه سکوت 5 تا 30 دقیقه‌ای برای تمرین مدیتیشن و آگاهی ذهن قرار داده شده است. در این برنامه، زمان‌های مدیتیشن به شما یادآوری می‌شود. پیشنها می‌شود مقاله دیگر ما درباره مانترا چیست را بخوانید.

  مدیتیشن چیست + 5 تاثیری که مدیتیشن بر روی بدن دارد
اپلیکیشن mindfulness برای مدیتیشن
اپلیکیشن mindfulness برای مدیتیشن

اپلیکیشن Headspace

اپلیکیشن Headspace، برنامه‌ای با امکان شخصی سازی کردن منوی تنظیمات مدیتیشن و مراقبه است که با موسیقی‌های آرامش بخش خود، آرامش و تعادل روحیتان را تامین می‌کند. برای کیفیت بیشتر خواب، کافیست تا ده دقیقه با این اپلیکیشن، مراقبه کنید. این برنامه برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها در کنار هم، مناسب است.

اپلیکیشن مدیتیشن headspace
اپلیکیشن مدیتیشن headspace

اپلیکیشن Insight Timer

اپلیکیشن Insight Timer را می‌توانیم به عنوان مرجعی کامل از برنامه‌های تمرینی مراقبه معرفی کرد. Insight Timer یکی از به روزترین اپلیکیشن‌های مدیتیشن و روزانه نزدیک به ده برنامه جدید به آن اضافه می‌شود. در این برنامه، سبک خودتان را بیابید و برای خود برنامه‌ریزی کنید. در این برنامه یک کتابخانه بزرگ از تمرینات مدیتیشن به صورت رایگان وجود دارد و شما می‌توانید از بین آن‌ها، بر اساس نیازتان، مدیتیشن مورد علاقه خود را انتخاب کرده و استفاده نمایید. از امکانات و قابلیت‌های این برنامه مدیتیشن روزانه می‌توان به دوره مقدماتی 7 روزه رایگان، زمان مدیتیشن از 5 تا 30 دقیقه، بیش از 45000 تمرین مدیتیشن رایگان و جستجوی راحت محتوا اشاره کرد.

  چگونه مدیتیشن کنیم؟ + 5 نکته مهم در انجام مدیتیشن
اپلیکیشن Insight Timer برای مدیتیشن
اپلیکیشن Insight Timer برای مدیتیشن

اپلیکیشن Calm

اپلیکیشن Calm، یکی از معروف‌ترین برنامه‌های موبایلی در زمینه مدیتیشن است و حتی چندین جایزه نیز برده است. وجه تمایز Calm با دیگر اپلیکیشن‌های معروف مراقبه این است که این برنامه، علاوه بر آرامش، تکنیک‌های صحیح تنفسی را آموزش می‌دهد و بخشی مجزا برای آموزش کودکان و نوجوانان نیز دارد.

برنامه Calm در جدیدترین بروزرسانی خود، امکان ارتباط و کار با اپل واچ را برای کاربران دستگاه‌هایی با سیستم عامل ios نیز به وجود آورده است. اگر شما هم فردی مبتدی هستید و به دنبال بهترین برنامه مدیتیشن می‌گردید، اپلیکیشن Clam بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، چراکه حاوی برنامه‌ها و جلسات 3،5،10،15،20 یا 25 دقیقه‌ای است و شما می‌توانید متناسب با برنامه روزانه مدیتیشن خود از آن استفاده کنید. از امکانات این برنامه می‌توان به تمرینات تنفسی برای کمک به آرامش، برنامه‌های 7 و 21 روزه برای کاربران مبتدی و پیشرفته اشاره نمود. مدیریت استرس، مدیتیشن روزانه، انواع داستان مناسب خواب، تکنیک‌های افزایش تمرکز، مدیتیشن پیاده روی و تمرین آرامش برخی از ویژگی‌های بارز اپلیکیشن مدیتیشن Clam به شمار می‌آید.

بهترین اپلیکیشن مدیتیشن
اپلیکیشن مدیتیشن calm

  0 تا 100 یوگا چیست؟ [فواید و مضرات + 7 سبک یوگا]

اپلیکیشن Simple Habit

اگر زیاد استرس و هیجان دارید، Simple Habit راهکاری ساده برای مدیتیشن و مراقبه است. مراقبه‌های این برنامه، 5 دقیقه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد. در این برنامه با استفاده از تکنتیک On-the-Go، به شما آموزش داده می‌شود تا چگونه ذهن خود را آرام و بر اعصاب خود به سرعت، مسلط شوید. این برنامه مدیتیشن روزانه دارای یک کتابخانه فهرست‌بندی شده بسیار بزرگ است و موضوعات متنوعی را در زمینه مدیتیشن، مراقبه و ذهن آگاهی در اختیار کاربران خود قرار می‌گیرد.
علاوه بر این، اپلیکیشن مدیتیشن Simple Habit نسبت به دیگر برنامه‌های مدیتیشن دارای یک مزیت ویژه است، به این ترتیب که اگر شما نسخه پریمیوم آن را خریداری نمایید، می‌توانید از این برنامه به صورت آفلاین هم استفاده کنید و این کار باعث می‌شود تا هنگام انجام تمرینات مدیتیشن تمرکز حواس شما بیشتر شود. این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی گوشی‌های اندروید و ios را دارد.

بهترین برنامه مدیتیشن

اپلیکیشن Stop، Breathe & Think

در حال حاضر که خانواده‌ها به دنبال ارتقا و بهبود سلامت عاطفی و روانی خود هستند، به عنوان بهترین اپلیکیشن مدیتیشن Stop، Breathe & Think می‌تواند یک برنامه بسیار کاربردی و مناسب برای همه رده‌های سنی به خصوص کودکان، نوجوان و جوانان باشد. این برنامه مدیتیشن با بیش از 100 فعالیت ذهن آگاهی مثل یوگا، مراقبه، تنفس و طب فشاری کمک زیادی به داشتن خواب مناسب، افزایش اعتماد به نفس برای عبور از فراز و نشیب‌های زندگی و از بین بردن استرس و اضطراب در افراد می‌کند.

خرید این اپلیکیشن راحت بوده و قابلیت نصب بر روی گوشی‌های اندروید و آیفون را دارد. اگر به دنبال یک برنامه مدیتیشن مناسب و مفید برای کودکان، نوجوانان یا بزرگسالان می‌گردید که شامل موضوعاتی مثل کنترل استرس و افسردگی، تقویت تمرکز، مدیتیشن برای ارتباطات، تکنیک‌های ذهن آگاهی و … باشد، بهتر است اپلیکیشن Stop، Breathe & Think را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.

اپلیکیشن Buddhify

از دیگر برنامه‌ های مناسب مدیتیشن، می‌توان به اپلیکیشن Buddhify اشاره نمود که استفاده از آن برای کاربران بسیار راحت بوده و بیش از 2000 تمرین مدیتیشن برای کمک به غلبه بر چالش‌های مختلف زندگی مثل استرس، اضطراب، مشکلات خواب یا درد و احساسات دشوار در آن وجود دارد.
تمرینات این اپلیکیشن در دسته‌بندی‌های مختلفی نظیر مسافرت، غذا خوردن، بیدار شدن از خواب، محل کار و … تعریف شده و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود از آن‌ها استفاده نمایید. جلسات مدیتیشن برنامه Buddhify معمولاً بین 3 تا 40 دقیقه طول می‌کند و شما می‌توانید آن را بر روی گوشی‌های تلفن همراه با فرمت اندروید و ios نصب کنید.

برنامه مدیتیشن روزانه

اپلیکیشن Medito

برنامه کاربردی Medito نیز بهترین اپلیکیشن مدیتیشن برای انجام تمرینات تنفسی محسوب می‌شود و همانند یک راهنما در کنار شما حضور دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این مسیر به آرامش برسید. هدف این اپلیکیشن بهبود افکار منفی و مزاحم ذهنی، از بین بردن استرس و افسردگی است، پس اگر فقط چند دقیقه در روز را به مدیتیشن و مراقبه اختصاص دهید، مطمئن باشید که در طولانی مدت می‌توانید به نتایج فوق‌العاده‌ای برسید و از آرامش ذهن لذت ببرید.

برنامه مدیتو دارای دو سطح مبتدی و متوسط است که دوره مبتدی برای افرادی که به تازگی مدیتیشن را شروع کرده‌اند، مناسب بوده و شامل اصول مراقبه، ویپایانا، روش‌های آگاهانه زیستن، دوری از احساسات منفی، ذهن آگاهی و جلوگیری از قضاوت است، اما در دوره متوسط موضوعاتی مثل مدیریت استرس، خود انگیختگی افکار و تمرکز بر تنفس آموزش داده می‌شود و این تمرینات برای افرادی طراحی شده که اصول و مبانی اولیه مدیتیشن را گذرانده باشند. برنامه Medito قابلیت نصب بر روی گوشی‌های اندروید و ios را دارد.

و در انتهای این مطلب از زی یوگا، لازم به ذکر است که مدیتیشن برای بهبود کیفیت زندگی و آرام کردن ذهن یکی از بهترین تکنیک‌ها در جهت دوری کردن از استرس‌ها و تنش‌های دنیای مدرن محسوب می‌شود که فواید بسیاری را به همراه دارد، از جمله غلبه بر اضطراب و افسردگی، بهبود کیفیت خواب و …
شما می‌توانید مهارت مدیتیشن را به راحتی بیاموزید و وجود انواع برنامه‌ های مناسب مدیتیشن که برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده، کار را برای شما راحت‌تر کرده است تا بتوانید به دور از دنیای پرهیاهوی شهر، در خانه مدیتیشن را بیاموزید و از آرامش ذهن لذت ببرید. در صورتی که شما هم تجربه‌ای از مدیتیشن دارید یا با اپلیکیشن‌های دیگر مدیتیشن آشنا هستید، می‌توانید نام آن‌ها را برایمان کامنت بگذارید تا مخاطبان دیگر هم از آن‌ها استفاده کنند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

One thought on “معرفی 9 تا از بهترین اپلیکیشن‌ های مدیتیشن [اندروید و ios]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟