حالت آلفای ذهنی چیست؟ (+ ۷ تکنیک وارد شدن به سطح آلفا)

آلفای ذهنی چیست
4.5
(24)

حالت آلفای ذهنی چیست؟ در واقع می‌توان از آلفای ذهنی به عنوان یکی از شگفت انگیزترین و در عین حال قدرتمند‌ترین ویژگی نعماتی نام برد که، خداوند به انسان بخشیده است و از جمله از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی است که سبب تمایز انسان با سایر مخلوقات خداوند می‌شود. چرا که شما قادر خواهید بود هر آنچه که در ذهن تجسم می‌کنید در زندگی شخصی خود به یک واقعیت که غیرقابل انکار است تبدیل کنید.

آلفای ذهنی

وضعیت آلفا چیست؟

تصور کنید که شما در ذهن و در زندگی غیر حقیقی خود به افزایش حقوق و پیشرفت در موقعیت کاری خود فکر می‌کنید و در کمتر از چند ماه تمامی تصورات و ایده‌های شما از موقعیت کاری براورده می‌شود.

در واقع آلفای ذهنی نوعی از امواج مغزی است که می‌تواند به ما کمک کند تا ما با استفاده و بهره‌گیری از آن به خواسته‌هایمان برسیم و هم چنین تغییراتی که می‌خواهیم در ذهنمان در زندگی عادی خود براورده کنیم همچنین ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا این اتفاق می‌افتد؟ به طور خلاصه می‌توانیم عنوان کنیم که در آن زمان ذهن ما در حالت عادی نبوده و هر آنچه که در ذهن ما اتفاق می‌افتد که به این حالت، حالت آلفا گفته می‌شود.

می‌توانیم بگوییم که آلفا قدرت بی‌نهایت انسان است. خدا این قدرت را در درون ما قرار داده است‌ها تا حدودی ما را شبیه خود کند، و ما تا به اندازه قدرت خلق کردن داشته باشیم البته این بدان منظور نیست که، شما بتوانید با فکر کردن به تمام چیز‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید. در واقع منظور ما تحقق رویا است، ذهن ما این قدرت و قابلیت را دارد که پس از مدتی شرایطی را به وجود بیاورد که ما بتوانیم تمام افرادی که می‌خواهیم، تمام وسایلی که احتیاج داریم و تمام خواسته‌هایمان را برآورده کنیم.

در واقع حالت آلفای ذهنی به معنی استفاده از تمام ظرفیت‌های ذهن است. از آنجایی که، ذهن ما بسیار قدرتمند است اگر شما بتوانید با تمرین آلفای ذهنی از تمامی جوانب آن استفاده کنید قطعاً به تمام خواسته‌ها و آرزو‌های‌تان می‌رسید ولی به شرطی که ذهن در حالت آلفا باشد نه عادی خودمان! حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چگونه وارد سطح آلفا شویم؟

حالت آلفا درواقع وضعیت هوشیاری بیشتر است، یعنی ما از هوشیاری بیشتری نسبت به حالت عادی برخوردار هستیم و آنچه را که تصور می‌کنیم واضح‌تر و روشن‌تر برای ما تداعی شده و همچنین بهتر می‌توانیم بیندیشیم، درخواست کنیم و همچنین تفکر کنیم. شما فکر کنید که در این حالت یک حالت بیهوشی برای ما اتفاق می‌افتد اما اینگونه نیست در این وضعیت ما تمرکز بیشتری برای یادگیری و استفاده از توانایی‌های خود داریم شما می‌توانید با کنترل قدرت ذهن و همچنین استفاده از تکنیک‌های تجسم خلاق تصاویر ذهنی را مرتب کنید.

حالت آلفای ذهنی زمانی اتفاق می‌افتد که، شما بتوانید به طور کامل بر روی خودتان و ذهنتان تمرکز داشته باشید و این هدف با استفاده از تکنیک الفای ذهنی امکان‌پذیر خواهد بود. پیشنهاد می شود مقاله یوگای داغ چیست را مطالعه کنید.

  آموزش حرکت درخت در یوگا (+ فواید حرکت وریکش آسانا در یوگا)

حالت آلفای ذهنی

تکنیک الفای ذهنی

راه‌های رسیدن به حالت آلفا بسیار زیاد است و امروز روش‌های مختلفی برای رسیدن و اجرا کردن آن طراحی شده از این روش‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مراقبه هدایت شده:

مراقبه هدایت شده عبارت است از نوعی مدیتیشن که شما از یک فرد سوم یا مربی کمک می‌گیرید. این بدین معناست که تمامی فرایند مراقبه هدایت شده به کمک صحبت‌ها و همچنین راهنمایی‌ها و کمک‌های یک نفر دیگر انجام می‌شود. در این نوع مدیتیشن هدایت شده وجود مربی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. البته به عنوان یک پیشنهاد توانیم از مربی استفاده کنیم و نه یک الزام!!!

  مثبت اندیشی چیست و چطور مثبت اندیش باشیم؟ (۱۰ روش کاربردی)
  • آرام‌ سازی بدن:

از آنجایی که روزانه انسان‌ها با مشکلات و همچنین اضطراب‌های زیادی روبرو می‌شود. استفاده از تکنیک‌های مختلفی که در زمینه آرام‌سازی بدن مطرح شده است و می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. پیشنهاد می شود مقاله انواع سبک های یوگا را مطالعه کنید.

  • تجسم‌ سازی

شما با استفاده از این تمرین‌های الفای ذهنی می‌توانید تمامی صحنه‌های دلخواه، مکان‌ها و تجربیات آرام بخش خود را در ذهن تجسم کنید و همین کار در کسب آرامش، تمرکز و وارد شدن به حالت آلفای ذهنی می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد.

  • یوگا

یوگا مجموعه‌ای از حرکات بدنی و همچنین مجموعه کامل‌تر از حرکات کششی است که، با تنفس عمیق همراه بوده و می‌تواند ضمن کاهش اضطراب و استرس سبب آرامش روحی و روانی شما شود. پیشنهاد می شود مقاله مدیتیشن ریکی چیست را مطالعه کنید.

  • تکنیک سیلوا

ما در این تکنیک در پی کنترل ذهن و همچنین رساندن ذهن به سطح موج آلفا و فعال کردن آن و همچنین استفاده از نیمکره راست مغز برای اندیشیدن هستیم. سیلوا خوزه معتقد بود که، ما با استفاده و بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانیم چه از راه دور چه نزدیک تمامی انرژی‌های منتقل شده در محیط را به دست گرفته و آن‌ها را کنترل کنیم. ما برای استفاده از نیمکره راست مغز ابتدا باید تمامی حالات موجود در مغز را به حالت آلفا رسانده و پس از آن می‌توانیم به بهترین نحو از نیمکره‌های مغزی استفاده کنیم.

  • خود هیپنوتیزمی

این روش می‌تواند در زندگی بسیار کارساز باشد و شما را در تمامی جنبه‌های زندگی علاوه بر فعال کردن حالت آلفای ذهنی کمک کند. در این روش می‌توانید کنترل ذهن و رفتار خود را به دست گرفته. همچنین خود هیپنوتیزمی باعث می‌شود که شما استرس و اضطراب را مدیریت کرده و سبب افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. شما در این روش اعتیاد مکانی آرام دارید تا بتوانید حداقل روزی پنج دقیقه بدون هیچگونه اضطراب و آشفتگی در آنجا نشسته و به خود هیپنوتیزمی بپردازید. پیشنهاد می شود مقاله تست باز بودن چاکراهای بدن را مطالعه کنید.

  • سپاسگزاری و بخشش

شما با استفاده از این روش می‌توانید تمامی نعماتی که، خداوند به شما داده را سپاسگزاری کنید. همچنین در این روش شما وارد یک فاز مثبت خواهید شد و تمامی انرژی‌های مثبت را دریافت خواهید کرد.

وضعیت آلفای ذهنی

  چاکرای ریشه کجاست؟ (راه‌ های باز کردن و پاکسازی چاکرای ریشه)

سخن آخر

آلفای ذهنی برای همگان در دسترس بوده و یک حالت جمعی است. البته فقط در دسترس بودن و وارد این حالت شدن مهم نیست بلکه استفاده و همچنین ساخت تصاویر است که، به این کار ارزش می‌دهد و سبب می‌شود که شما در این حالت موفقیت کسب کنید. می‌توانیم از حالت آلفای ذهنی به عنوان یک حالت شگفت‌انگیز نام ببریم که با استفاده از تکنیک‌ها و همچنین با بهره‌گیری از تمامی جوانب به مغز می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟