انواع سبک‌ های یوگا ؛ بهترین سبک یوگا برای یک مبتدی کدام است؟

انواع سبک‌ های یوگا
4.2
(12)

یکی از بزرگترین موانعی که برای آغاز یوگا وجود دارد، انتخاب سبکی است که در انواع یوگا باید انتخاب کنید. این موضوع باعث سردرگمی مبتدیان و در نتیجه انتخاب اشتباه می‌شود. با توجه به اینکه انواع یوگا دارای حرکات فیزیکی مشابهی هستند ولی هر کدام روی مورد خاص تأکید دارد. در این مقاله قرار است سبک‌ های یوگا را بشناسیم تا تصمیم بگیریم روی کدام یک منعکس شویم. پس شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین سبک یوگا برای مبتدی‌ ها

در حال حاضر برخی از کلاس‌ها به عنوان یوگای مبتدیان عرضه می‌شود. در کنار این کلاس‌ها «هاتا» شامل حرکات‌های متفکرانه و آرامی می‌باشد که تمرکز اصلی آن بر روی حرکاتی است که مناسب مبتدیان است. «هاتا» عبارت است از اصطلاحی عمومی برای انواع یوگا که حرکت محور می‌باشد. در آمریکا، می‌توان گفت تقریباً کلیه کلاس‌ها هاتا هستند. در کنار این کلاس‌ها سطح دیگری از یوگا وجود دارد که به آن کلا‌س‌های وینیاسا اطلاق می‌شود. این کلاس‌ها بسیار پرطرفدار هستند اما حرکات در این سبک آنقدر سریع انجام می‌شود که ممکن است برای مبتدیانی که با حرکت‌های اصلی آشنایی کافی ندارند، گمراه‌کننده باشد.

نکته آخر اینکه سبک دیگری از یوگا به اسم آینگار وجود دارد که به شدت بر روی همترازی صحیح تمرکز دارد. این سبک از یوگا برای افرادی مناسب است که دارای مصدومیت هستند یا دوست دارم زمان زیادی را بر روی انجام حرکت‌ها به صورت صحیح و با دقت بسیار صرف کنند. در این سبک مربی با ارائه راهنمایی جامع و بسیار زیاد به شاگردان باعث می‌شود تا مبتدیان نکات بسیار زیادی را یاد بگیرند.

تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که کلیه سبک‌ های یوگا برای مبتدیان مناسب است بنابراین مشکلی از این بابت وجود ندارد. تنها موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که حتماً به مربی خود اعلام کنید که یک تازه کار هستید بنابراین با این کار مربی تمرکز بیشتری روی شما خواهد داشت و راهنمایی‌های مفیدی دریافت می‌کنید.پیشنهاد می شود مقاله مدیتیشن ریکی چیست را مطالعه کنید.

انواع یوگا

انواع یوگا که باید بشناسید!

انواع سبک‌ های یوگا شامل چه روش‌هایی است؟ بهترین سبک یوگا برای مبتدی‌ ها چیست؟ آیا شاخه‌ های یوگا با هم تفاوت دارند؟ این‌ها برخی از بنیادی‌ترین سؤال‌هایی هستند که ممکن است ذهن هر فردی را که می‌خواهد ورزش یوگا را شروع کند، به خود مشغول نماید. سبک‌های بسیار زیادی برای انتخاب این ورزش وجود دارد و این گستردگی نباید شما را بترساند. خوب است ابتدا در سطح مبتدی کلاس موردنظرتان شرکت کنید و اگر با آن سبک سازگاری داشتید به صورت حرفه‌ای دنبالش کنید. پیشنهاد می شود مقاله مثبت اندیشی را مطالعه کنید.

  • هاتا

یک اصطلاح کلی درباره هر سبکی از یوگاست. هاتا به معنی تمرین آرام و آهسته در این ورزش است. کلاس‌های هاتا یک نقطه آغازین برای شروع ورزش حرفه‌ای یوگا محسوب می‌شود؛ به دلیل اینکه ورزشکار بسیار آرام با حرکات اصلی یوگا آشنا خواهد شد. پیشنهاد می شود مقاله چاکرا درمانی را مطالعه کنید.

  • وینیاسا

این سبک نیز مانند سبک پیشین شامل انواع متعدد و مختلفی از کلیه سبک‌ های یوگا محسوب می‌شود. در واقع وینیاسا یک سبک شدید از حرکات یوگا است که در برگیرنده یک دسته از حرکات مختص به خود با نام سلام بر خورشید هستند و کلیه حرکات بر تنفس انطباق دارد. این سبک یوگا را یک نوع جریان می‌دانند از این رو که که در آن حرکات مستمر از حرکتی به حرکت دیگر رخ می‌دهد. پیشنهاد می شود مقاله حالت آلفا را مطالعه کنید.

  • آنو سارا

یوگا جان فرند، مؤسسه این سبک در سال ۱۹۹۷ بود. در این سبک ازن با یوگا تأکید شدیدی بر روی همترازی فیزیکی و همچنین فلسفه مثبت بینی در ذات هستی می‌شود. کلاس‌های نانو سارا اغلب شاد برگزار تأکیدی جسمانی بر روی گشایش قلب دارند. پیشنهاد می شود مقاله یوگای داغ چیست را مطالعه کنید.

  • آشتانگا

پس از دهه ۶۰ فردی به اسم پتا بی‌جویس این سبک از یوگا را تأسیس کرد که به عنوان یک سبک سریع، پرفشار و جاری محسوب می‌شود. در آشتانگا حرکات به صورت یک سری مشخص و با ترتیب معین انجام می‌شوند. برای انجام این حرکات باید قدرت بدنی بالایی داشته باشید و بتوانید این حرکات را به صورت مداوم و مستمر از یک حرکت به حرکت بعدی انجام بدهید. همچنین این سبک از یوگا تأکیدی بر روی تمرین روزانه دارد. این سبک یکی از انواع یوگا اصلی محسوب می‌شود که طی ۳۰ سال اخیر تکامل زیادی پیدا کرده و بسیار تأثیر‌گذار بوده است.

انواع سبک‌های یوگا

  • وینیاسای قدرتی بپتیست

بارون بپتیست بنیانگذار یوگای قدرتی می‌باشد که در مورد انواع یوگا، هنر‌های رزمی و مراقبه مطالعات فراوانی داشته است. سپس سبک منحصر به فردی از این ورزش را با اسم وینیاسای قدرتی بپتیست پدید آورد. سبک مشتمل بر پنج اصل کلی می‌باشد که عبارتند از: وینیاسا، یوجی پرانایاما، گرما، اودیانا باند‌ها و دریشتی این سبک به عنوان یک ورزش پر فشار محسوب می‌شود که اغلب در اتاق‌های گرم برگزار شده و عرق ورزشکار را به اصطلاح در می‌آورد.

  • بیکرام/ یوگای داغ

بیکرام چودهوری، مؤسس یوگای داغ است که نامش تداعی‌گر کلاس‌های یوگا در اتاقی با دمای ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است. گرمای محیط اتاق در این سبک به صورتی است که باعث تعریق شدید و آزاد شدن عضلات می‌شود که به نوعی منجر به پاکسازی بدن است. در این سبک ۲۶ حرکت کلی وجود دارد که در هر کلاسی متفاوت اجرا خواهد شد. پیشنهاد می شود مقاله تست باز بودن چاکراهای بدن را مطالعه کنید.

  • یوگای CorePower

تا اینجا با بهترین سبک یوگا برای مبتدی‌ ها آشنا شدید اما سبک‌ های معروف یوگا به همین جا ختم نمی‌شود. یوگای CorePower در واقع برگرفته شده از نام باشگاه‌ های زنجیره‌ ای این ورزش است که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد. این برند در سرتاسر آمریکای شمالی توسعه پیدا کرد و هم اکنون به عنوان یکی از سبک‌های معروف آمریکایی یوگا محسوب می‌شود.

  • آینگار

آینگار تأکید شدیدی بر همترازی بدن می‌کند. در این سبک از یوگا وسایلی مثل پتو، آجر و بند یوگا برای رسیدن به همترازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تأکید آینگار بر این است که بدن بتواند برای مدت زمان طولانی روی یک حرکت ثابت بماند. بنابراین به جای حرکات سریع و پی در پی، این سبک تأکید بر روی ایستایی دارد که به عنوان یوگایی مدرن شناخته می‌شود.

بهترین سبک یوگا برای مبتدی

نتیجه‌ گیری

چیزی حدود ۲۰ سبک کلی در یوگا وجود دارد که ما توانستیم برخی از مشهورترین شاخه‌ های یوگا را به شما معرفی کنیم. اما انواع یوگا به همین چند مورد محدود نمی‌شود. تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که حتماً باید به صورت مبتدی در چند سبک مختلف یوگا شرکت کنید تا آگاه شوید که کدام سبک بیشتر با علایق شما در ارتباط است. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالبی که در این مقاله گفته شد برایتان مفید واقع شده باشد.

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 12

One thought on “انواع سبک‌ های یوگا ؛ بهترین سبک یوگا برای یک مبتدی کدام است؟

  1. آواتار
    محمد سیدحسینی میگوید:

    درودیوگا با سبک هاتا به دلیل حرکات آرام و آهسته برای شروع مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
1
Scan the code
سلام👋
وقت بخیر
چطور می توانم کمک کنم؟